• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מנורת לד דאורייתא או דרבנן

הרב דוד כהן שליט"א בעל "אור ההלכה"
רב קהילת ממזרח שמש בעיר הקודש בית שמש
הוכיח שלד דאורייתא משום בישול ע"י שישב אם חשמלאי ופירקו מנורה לגורמים [והביא גם דברי הרב משה משה]
וניסה ללמד זכות על עם ישראל
וסיים שהדבר נתון להכרעת פוסקי הדור

אם הציבור ירצה נעלה דבריו שכתב בזה קצת מורכב לי לצלם ולהעלות
אשמח אם תוכלו להעלות בבקשה
 
אינני בסוגיא כעת אך במנוח"א מאריך בענין המחלוקת במנורות
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_-_ מנוחת אהבה - א - לוי, משה בן יוסף__ 569_571.pdf
    1.8 MB · צפיות: 6
רק שים לב שהוא מדבר על נורת להט
כן אך כמדומה לי שהרב אביכזר כתב סברות כען אלו לכן הבאתי לו מקורות אלו
ומ"מ למדים אנו שאף בנורת להט יש צד שזה דאוריתא
ולגופו של ענין
דעת משה משה שזה קיים בכל סוג נרות הלד
גם מזגן עם נורת לד קטנה וכל סוגי הלדים?
 
אחת הנפ"מ הגדולות היא לענין כיבוי אור לפני זמן ר"ת
רציתי לשאול המנורה שבפלטה או במיחם היא להט ידוע למישו
 
נו אולי תעלה כבר...
מצורף.
אלא שיש להעיר בזה, דבשלמא נורת לד שלא הדליקוה מעולם, י"ל שיהא אסור מדאו', אבל אחר שהדליקוה פעם אחת כבר הוי בישול אחר בשיול שלדעת כמה מרבוצינו הראשונים אין בזה איסור כלל.
ועוד צריך בירור שהנה כתב הרמב"ם שהמרכך דבר קשה והמקשה דבר רך עובר משום מבשל, וכתב מרן הראש"ל לגבי צנימים שגדר בישול בדבר מאכל הוא שמכשירו לאכילה, משא"כ בדבר שאינו ראוי לאכילה שצריך שיקשה או ירכך. ויש לעיין מה הדין בדבר לח שאינו ראוי לאכילה, כשמן זה (שמן הסתם אינו ראוי לאכילה), מה גדר בישולו, שהרי אינו יכול להקשותו, ומאידך א"א להכשירו לאכילה.
ולפי"ז לכאו' אין שייך לדון מצד בישול אחר בישול, שודאי אינו שייך בדבר שאינו ראוי לאכילה. אלא שעדיין צריך בירור
ועוד צריך בירור האם יש בזה כמות שמן בשיעור בישול האסור מדאו' (18 סמ"ק), דאל"כ בלא"ה לא שייך לאוסרו מדאו'.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    1 MB · צפיות: 17
  • IMG_0005.JPG
    IMG_0005.JPG
    1.7 MB · צפיות: 16
  • IMG_0006.JPG
    IMG_0006.JPG
    1.6 MB · צפיות: 17
חזור
חלק עליון