בדקנו הדברים ואכן יש הרבה נורות לד שאיסורם מדרבנן וגם מי שכתב צד שזה דאורייתא פרכנו הדברים, וי"ל.
דהיינו דלא כהראש"ל?בדקנו הדברים ואכן יש הרבה נורות לד שאיסורם מדרבנן וגם מי שכתב צד שזה דאורייתא פרכנו הדברים, וי"ל.
מרן שליט"א חיווה דעתו במה שאומר כת"ר?בדקנו הדברים ואכן יש הרבה נורות לד שאיסורם מדרבנן וגם מי שכתב צד שזה דאורייתא פרכנו הדברים, וי"ל.
הרב אופיר מלכא (שהעליתי ההקלטה לעיל) ביאר היטב, שזה נקרא פסיק רישיה דלא איכפת ליה, שלכו"ע הוא לפחות יורד לדרבנן, שהרי לא איכפת ליה בעצם זה שמתחמם השנאי, וגם לא מתרכך. וכך היא דרכה של תורה.דהיינו דלא כהראש"ל?
אי אפשר לבדוק את המציאות?!אבל הכל נשאר קר וגם אם מתחמם קצת בודאי שלא ביד סולדת!
מדהים!!!תשובה שקיבלתי היום ממרן שליט"א, יש פה גם התייחסות לגבי מנורת לד.
לא הבנתי מה שסיים בסוף, שגם אם זה דרבנן, אין להקל ולא דמי לגזירה דלא גזרינן מדעתנו, כי זה גזירה כללית, משא"כ גזירה של יחיד. ע"ש. דהלא כל גזירה היא גזירה לרבים, ואפ"ה סובר הראש"ל דלא גזרינן, ומאי שנא הכא.תשובה שקיבלתי היום ממרן שליט"א, יש פה גם התייחסות לגבי מנורת לד.
מרן שליט"א דיבר ע"ז במוצ"ש. ודעתו שאין מי שיכול להכריע....בדקנו הדברים ואכן יש הרבה נורות לד שאיסורם מדרבנן וגם מי שכתב צד שזה דאורייתא פרכנו הדברים, וי"ל.
אני חושב שאם זה סוגריים כאלו: { } זה דבר שהרב הוסיף אח"כ בהגהה, אבל לא אמר את זה בשיעור.ואולי זה הזמן לשאול מה ההבדל בין הסוגריים בצורה כזאת{ } לבין צורה כזאת[ ]
חזק וברוך נפלא ביותר הפירוט של מרכיבי המנורה [רק תיקון ט"ס אומרים מתח ולא מטח. וכן סותר ולא סוטר] אשמח לקבל את כל החומר האפשרי זה עוזר לי מאודכן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה
כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
אני רוצה!כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
לא מובן מה התחדש במכתב זה.כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה
כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
שמה טוען טענה חדשה שכל מה שמטרתו של האדם בגוף הדבר נחשב כצריך לגופו וראיתו משורף בית חבירו לנקמהבקשר לבישול השמן - ג"כ אין בזה איסור דאוריתא משום דהוי פס"ר דלא איכפת ליה, שהרי השמן נועד 'לקרר' את הקבל, ואדרבה ככל שיהיה קר יותר - יותר טוב, ואין שום ענין לאדם או למכשיר שהשמן יהיה חם.
שלום וברכה! תודה רבה לכם!כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה
כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים