אריאל שמואל
Active member
נשמח שתעלה את הדברים לפורום לטובת כולם.כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
אגב, מה שמו של אותו חכם?
נשמח שתעלה את הדברים לפורום לטובת כולם.כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
זה לעניין "מלאכה שאינה צריכה לגופה", דהיינו שמתכוין לשרוף אבל לא לצורך התכלית של המלאכה, ולזה קאמר שאם נהנה ועשה נחת רוח ליצרו חייב, אבל אם לא מתכוין בכלל לבשל (וכי איכפת לו שהשמן יהיה קר? אדרבה - זהו ייעודו של השמן וכנ"ל), הוי אינו מתכוין בפסיק רישיה דלא איכפת ליה, שאסור רק מדרבנן.שמה טוען טענה חדשה שכל מה שמטרתו של האדם בגוף הדבר נחשב כצריך לגופו וראיתו משורף בית חבירו לנקמה
צודק!שוב ראיתי שזה אפילו לא קשור למלאכה שאינה צריכה לגופה, כי שם לגבי שורף בית חבירו [שהוא בפי"ב ה"א מהל' שבת] הרי מדובר במלאכת מבעיר, וברור שהוא צריך לגוף ההבערה, אלא שהנידון הוא מצד שזה "מקלקל", וע"ז כתב הרמב"ם שאם עושה נחת רוח ליצרו לצורך נקמה וכד', לא הוי מקלקל. אבל לא קשור כלל וכלל לעניין מלאכה שאינה צריכה לגופה וגם לא לעניין פסיק רישיה.
תדע שהרי הרמב"ם סובר (בפ"א ה"ז מהל' שבת) שמלאכה שאינה צריכה לגופה חייב עליה! ומדוע כאן חילק בין אם עשה את זה דרך השחתה לדרך נקמה שבדרך השחתה פטור? אלא ודאי שזה לא קשור כלל, וכאן מיירי מצד "מקלקל". ותו לא מידי.
תעשה בזיפלגבי שליחת המאמרים
אני רואה שהרבה מבקשים
יש לי את הרבה חומר, אבל הכל בקובץ וורד, וא"א להעלות כאן בוורד, ולעשות פי די אף, זה יקח הרבה מאד זמן, וכעת אין לי את הפנאי לכך
אקווה בקרוב
לא על הפן הטכני תלונותינו כי אם על דעותיו בהלכהמה שמיוחד בחכם הלזה, שהוא גם יודע לעומק ולרוחב בצורה מופלאה בכל תחומי הטכניקה וכו', וגם שמשלב את הידע ההלכתי שלו בזה,
שוב ראיתי שזה אפילו לא קשור למלאכה שאינה צריכה לגופה, כי שם לגבי שורף בית חבירו [שהוא בפי"ב ה"א מהל' שבת] הרי מדובר במלאכת מבעיר, וברור שהוא צריך לגוף ההבערה, אלא שהנידון הוא מצד שזה "מקלקל", וע"ז כתב הרמב"ם שאם עושה נחת רוח ליצרו לצורך נקמה וכד', לא הוי מקלקל. אבל לא קשור כלל וכלל לעניין מלאכה שאינה צריכה לגופה וגם לא לעניין פסיק רישיה.
תדע שהרי הרמב"ם סובר (בפ"א ה"ז מהל' שבת) שמלאכה שאינה צריכה לגופה חייב עליה! ומדוע כאן חילק בין אם עשה את זה דרך השחתה לדרך נקמה שבדרך השחתה פטור? אלא ודאי שזה לא קשור כלל, וכאן מיירי מצד "מקלקל". ותו לא מידי.
תעתיק לתקיה מקובצת ותעלה בקלותיש לי את הרבה חומר, אבל הכל בקובץ וורד, וא"א להעלות כאן בוורד, ולעשות פי די אף, זה יקח הרבה מאד זמן, וכעת אין לי את הפנאי לכך
כבר נפרכו כל טענותיו. תגיד לו שיישב עוד כמה שנים בבית מדרש ואז יכתוב את המאמרים הללו. זה לא נראה כ"כ רציני. וד"ל.וגם שמשלב את הידע ההלכתי שלו בזה,
אע"פ שדבריך לעיל יפים וחכמים ומאירים, ונראים הדברים. וייש"כ עליהם.כבר נפרכו כל טענותיו. תגיד לו שיישב עוד כמה שנים בבית מדרש ואז יכתוב את המאמרים הללו. זה לא נראה כ"כ רציני. וד"ל.
ומכאן מודעה רבא לאורייתא שלא כל מי שכתב מאמר והוא יודע ענייני חשמל, כבר יבוא לדבר לציבור שלא לסמוך על לד שהוא דרבנן וכו', אלא צריך להיות ספון בבית מדרש כמה שנים ואח"כ להורות (אם בכלל).
חבל שאתה מדבר ככהכבר נפרכו כל טענותיו. תגיד לו שיישב עוד כמה שנים בבית מדרש ואז יכתוב את המאמרים הללו. זה לא נראה כ"כ רציני. וד"ל.
ומכאן מודעה רבא לאורייתא שלא כל מי שכתב מאמר והוא יודע ענייני חשמל, כבר יבוא לדבר לציבור שלא לסמוך על לד שהוא דרבנן וכו', אלא צריך להיות ספון בבית מדרש כמה שנים ואח"כ להורות (אם בכלל).
איך?אפשר לדבר עמו בטלפון והוא יענה לך על הכל
אם מישהו ידבר עמו בזה אשמח שיפרסם כן תגובתו להערות שנשמעו כאן. וכן אם יהיו עוד חידושים בעניין.זה הנייד שלו
קוראים לו משה משה (שם פרטי ושם משפחה)
0527637282
כתובת מייל אין לו לפי מה שידוע לי עכ"פנ.ב פרסום שמו ברבים והטלפון זה בהסכמתו? כמו כן האם יש לו כתובת מייל?.
ברגעים אלו דיברתי איתו, ועניתי לו על כל טענותיו, ולבסוף הוא אומר כנראה לא קראת את מה שכתבתי... ואמרתי לו שקראתי ועל זה אני טוען, אם יש לכבודו מה לענות אדרבה שיגיד. ולא היה לו מה לענות אלא שאקרא שוב את מה שכתב ואמרתי לו שוב שקראתי ועל זה אני סובב.כתובת מייל אין לו לפי מה שידוע לי עכ"פ
לאחרונה הוא פרסם זאת לרבים ובכל מאמר הוא כותב את שמו ואת הפאלפון שלו
אדרבה הוא ישמח להערות
רק כדאי מאד לפני שמתקשרים אליו לעשות שיעורי בית רציניים, כי אחרי שתדברו תוכלו לצאת מבוישים...
אם כך אז ממש צ"ע לומר שעל מאמר זה הסתמך הראשל"צברגעים אלו דיברתי איתו, ועניתי לו על כל טענותיו, ולבסוף הוא אומר כנראה לא קראת את מה שכתבתי... ואמרתי לו שקראתי ועל זה אני טוען, אם יש לכבודו מה לענות אדרבה שיגיד. ולא היה לו מה לענות אלא שאקרא שוב את מה שכתב ואמרתי לו שוב שקראתי ועל זה אני סובב.
כפי שאמרתי לא עברתי עדיין על המאמר שלוברגעים אלו דיברתי איתו, ועניתי לו על כל טענותיו, ולבסוף הוא אומר כנראה לא קראת את מה שכתבתי... ואמרתי לו שקראתי ועל זה אני טוען, אם יש לכבודו מה לענות אדרבה שיגיד. ולא היה לו מה לענות אלא שאקרא שוב את מה שכתב ואמרתי לו שוב שקראתי ועל זה אני סובב.
בכלל לא צ"עאם כך אז ממש צ"ע לומר שעל מאמר זה הסתמך הראשל"צ
בטכני כן, בהלכה לא.תחשוב לרגע, הוא (משה משה) גאון עולם בדברים האלו, ואתם קטני קטנים לעומתו