מנורת לד דאורייתא או דרבנן

בטכני כן, בהלכה לא.
יכול להיות
אבל כוונתי שהיות ולא הבנתם אותו מספיק בטכני, ממילא אתם לא לא מסכימים עמו להלכה
ואה"נ אם הייתם מבינים אותו בטכני לעומק, גם להלכה הייתם מסכימים עמו
ומרן הראשון לציון שליט"א היות והבין אותו בטכני ממילא גם להלכה הסכים עמו...
 
יכול להיות
אבל כוונתי שהיות ולא הבנתם אותו מספיק בטכני, ממילא אתם לא לא מסכימים עמו להלכה
ואה"נ אם הייתם מבינים אותו בטכני לעומק, גם להלכה הייתם מסכימים עמו
למיטב ידיעתי הבנתי אותו בטכני. ולכן כתבתי:
תעבור עליו, ואח"כ נדבר.
ומרן הראשון לציון שליט"א היות והבין אותו בטכני ממילא גם להלכה הסכים עמו...
אכן דבריו צע"ג, והפלא הגדול שבעלון פרשת חוקת הבין את טעותו שאין כאן חשש לבישול, בין בשנאי ובין בשמן, משום שזה פסיק רישיה דלא איכפת ליה, וכנ"ל, ואפ"ה נשאר בדעתו ש"קשה מאד להכריע אם מנורת לד דאורייתא או דרבנן".
1693227616582.png
 
כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה

כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
שלום וברכה לכם!
אני עוסק כעת בכל העניינים הקשורים לטכנולוגיה והלכה, אני אודה לכם מאוד מאוד אם תוכלו לשלוח לי שאר המאמרים שהוא כתב. אני מצרף האימיל שלי
folletosdetora@gmail.com
 
למיטב ידיעתי הבנתי אותו בטכני. ולכן כתבתי:


אכן דבריו צע"ג, והפלא הגדול שבעלון פרשת חוקת הבין את טעותו שאין כאן חשש לבישול, בין בשנאי ובין בשמן, משום שזה פסיק רישיה דלא איכפת ליה, וכנ"ל, ואפ"ה נשאר בדעתו ש"קשה מאד להכריע אם מנורת לד דאורייתא או דרבנן".
הצג קובץ מצורף 11511
ניתן לראות הגיליון כולו?
 
ניתן לראות הגיליון כולו?
 
הרב דוד כהן שליט"א בעל "אור ההלכה"
רב קהילת ממזרח שמש בעיר הקודש בית שמש
הוכיח שלד דאורייתא משום בישול ע"י שישב אם חשמלאי ופירקו מנורה לגורמים [והביא גם דברי הרב משה משה]
וניסה ללמד זכות על עם ישראל
וסיים שהדבר נתון להכרעת פוסקי הדור

אם הציבור ירצה נעלה דבריו שכתב בזה קצת מורכב לי לצלם ולהעלות
 
הרב דוד כהן שליט"א בעל "אור ההלכה"
רב קהילת ממזרח שמש בעיר הקודש בית שמש
הוכיח שלד דאורייתא משום בישול ע"י שישב אם חשמלאי ופירקו מנורה לגורמים [והביא גם דברי הרב משה משה]
וניסה ללמד זכות על עם ישראל
וסיים שהדבר נתון להכרעת פוסקי הדור

אם הציבור ירצה נעלה דבריו שכתב בזה קצת מורכב לי לצלם ולהעלות
ראית את מה שהובא כאן?
 
חזור
חלק עליון