• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מנחה בזמן ר"ת

בכל אופן יתכן וזה תלוי באופן הנהג כיון שהכלל הוא שלא אומרים סב"ל במקום מנהג בגלל שכיון שחסידי נצאז נהגו כמנהג רבם רבנו הקדוש הדיברי חיים מצאנז לכן יש מקום לומר אמן וברכו וברוך שמו

לשיטתם (של צאנז) הם מתפללים לפני צאת הכוכבים, שים לב לזה.

גם האשכנזים לשיטתם ההלל הוא עם ברכה. מה ההפרש אם חולקים בעצם ההלכה או בהשלכה של זה, סוף סוף בזה ובזה לשיטתם עם מברכים ברכה מעליתא ולמנהגינו המברך בזמן זה זה נחשב ברכה לבטלה.

ואם כונתך למה שמיקלים בשבת באמירה לאשכנזי, זה בגלל שהוא עושה ומעשה אשכנזי לא שבות (וכן להפך), מה שאין כן כאן, שה"אמן" אינו קשור למברך (חוץ מהדרש שהוא משלים את הברכה, ואין בזה השלכה לנידו"ד) אלא לעונה אם בשבילו זה ספק אמן יתומה אז מה בכך שהמברך מברך בהיתר מכח המנהג שלו. זה כמו שספרדי שיאכל בשר כשר בגלל שהוא עולה על שלחן מלכים אצל האשכנזים והוא מסיב עמם. ודו"ק.
סופו של דבר אתה לא יכול למחות בידו כי יש לו על מה לסמוך, אמנם לענות אמן אתה לא עונה אמן על מה שספק לך אם זה ברכה טובה או שלא. וברוך וברוך שמו יכול להגיד אפילו מאה פעמים כל היום ובלבד שהוא לא באמצע ברכה לדעת מרן הגרע"י. אלא שבנידון דידן לדעת מרן הגרע"י משום הרחקה נראה שגם את זה לא יענה.
 
חזור
חלק עליון