• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מקור לטבילה במים קרים

s.cohen

Member
האם קיים מקור שעדיפה טבילה במים קרים ?
אחד אמר לי שיש מקור בספר שומר אמונים לרבי אהרון ראטה
מים חמים מטהרים רק את הגוף ואילו קרים גם את הנשמה וכו...
 
בס' אילנא דחיי (פר' מצורע בהע' מטעמי יצחק) משם ס' מגיד תעלומה לבעל בני יששכר (ברכות כב.) שהרואה קרי צריך לטבול במים קרים דוקא. ועי' חמדת ימים ח"א (פ"ג אות עח ואילך). אך בצוואה של קדוש אחד הנספח בסו"ס צוואת הריב"ש הזהיר שלא לטבול במים קרים אפי' בקיץ. ובטהרת יום טוב חלק כ' (עמ' תד) האריך
 
לגבי הטבילה במים קרים - גם אני שמעתי שמועה זו ואיני מסכים עמה לגבי טהרת המקוה שהרי אשה שחייבת טבילה מהתורה מקווה חם מטהר אותה - והרי כך טובלות כל הנשים בימינו, ק"ו לאיש שטבילה במקווה היא חסידות (טובה) אז ודאי שיועיל לו.
וגם שמר"ן בש"ע סו"ס רא הביא שלא תטבול במים חמים זה משום גזרה, ובספר נחפה בכסף כתב שמר"ן חזר בו בסוף ימיו כמובא ג"כ בטהרת הבית ובהליכות עולם ח"ה.
לגבי ענייני חסידות וכפרת עוונות זה כבר משהו אחר, אבל טהרה ודאי מועיל.
 
לגבי הטבילה במים קרים - גם אני שמעתי שמועה זו ואיני מסכים עמה לגבי טהרת המקוה שהרי אשה שחייבת טבילה מהתורה מקווה חם מטהר אותה - והרי כך טובלות כל הנשים בימינו, ק"ו לאיש שטבילה במקווה היא חסידות (טובה) אז ודאי שיועיל לו.
וגם שמר"ן בש"ע סו"ס רא הביא שלא תטבול במים חמים זה משום גזרה, ובספר נחפה בכסף כתב שמר"ן חזר בו בסוף ימיו כמובא ג"כ בטהרת הבית ובהליכות עולם ח"ה.
לגבי ענייני חסידות וכפרת עוונות זה כבר משהו אחר, אבל טהרה ודאי מועיל.
תיקון קטן, לא נחפה בכסף אלא נבחר מכסף
אבל הראיה שלך יפה מאוד
 
שאלה - 263072
שלום למו"ר שליט"א

אני בס"ד משתדל לטבול במקוה כמעט בכל יום, ושאלתי היא האם יש עדיפות לטבול בבור החמים והמקוה שם לפי כל השיטות כולל חב"ד, או עדיף בקרים ביותר והוא מקוה רגיל.
תשובה
לאיש לא משנה חמים או קרים.
 
יש ספר נחפה בכסף כמדומני
בודאי שיש, לרבי יונה נבון, אבל הענין של מים חמים מובא בנבחר מכסף ובשו"ת ר"א ן' ארחא
ואגב הערה חשובה יש ישיבה של הרב פינטו באשדוד שהדפיסו שו"ת נבחר מכסף מחדש, וחיסרו שם סימנים רבים ובתוכם את הסימן החשוב על הענין הזה
 
חזור
חלק עליון