• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הראשון לציון הזכיר אמש תוס' בפסחים - היכן המקור?

כוונת החולקים בעניין קטן שהגדיל לומר דיש חינוך אחרי גיל מצוות לעניין מצווה שנתחנך בילדותו
אבל אחרי בר מצווה זה רק מסוגיא של תוכחה ולא עלה על אף אחד לומר שיש חינוך אחרי גיל בר מצוה
 
כוונת החולקים בעניין קטן שהגדיל לומר דיש חינוך אחרי גיל מצוות לעניין מצווה שנתחנך בילדותו
אבל אחרי בר מצווה זה רק מסוגיא של תוכחה ולא עלה על אף אחד לומר שיש חינוך אחרי גיל בר מצוה
למה לכתוב סתם דברים ?!! מבלי לעיין בתוך דבריהם ולסמוך על חכמתך ? [חכם באשי]
תפתח בפנים ותראה שכתבו להדיא שיש דין חינוך גם לאחר גיל בר מצוה !!!
אציין לך מקורות מדוייקים כדי שתוכל לראותם בפנים, ובבקשה מתון מתון...
דברות משה לרבינו משה פיינשטיין זצ"ל מסכת שבת סימן כו הערה פב.
הליכות שלמה תפילה לגרש"ז אויערבך עמוד רצג פרק פג אורחות הלכה הערה 151
אם תרצה עוד אני אציין לך...
 
למה לכתוב סתם דברים ?!! מבלי לעיין בתוך דבריהם ולסמוך על חכמתך ? [חכם באשי]
תפתח בפנים ותראה שכתבו להדיא שיש דין חינוך גם לאחר גיל בר מצוה !!!
אציין לך מקורות מדוייקים כדי שתוכל לראותם בפנים, ובבקשה מתון מתון...
דברות משה לרבינו משה פיינשטיין זצ"ל מסכת שבת סימן כו הערה פב.
הליכות שלמה תפילה לגרש"ז אויערבך עמוד רצג פרק פג אורחות הלכה הערה 151
אם תרצה עוד אני אציין לך...
תוכל להעלות לפה בבקשה?
 
למה לכתוב סתם דברים ?!! מבלי לעיין בתוך דבריהם ולסמוך על חכמתך ? [חכם באשי]
תפתח בפנים ותראה שכתבו להדיא שיש דין חינוך גם לאחר גיל בר מצוה !!!
אציין לך מקורות מדוייקים כדי שתוכל לראותם בפנים, ובבקשה מתון מתון...
דברות משה לרבינו משה פיינשטיין זצ"ל מסכת שבת סימן כו הערה פב.
הליכות שלמה תפילה לגרש"ז אויערבך עמוד רצג פרק פג אורחות הלכה הערה 151
אם תרצה עוד אני אציין לך...
אני הסתמכתי על המצוטטים בילקו''י ספיה''ע..
ומרן האבא והבן לא קבלו את הנקודה הזאת של חינוך בגדלות מצד חיוב בקטנות.
ואף החולקים לא סברו לחייבו מצד חינוך בגדול.
 
אני הסתמכתי על המצוטטים בילקו''י ספיה''ע..
ומרן האבא והבן לא קבלו את הנקודה הזאת של חינוך בגדלות מצד חיוב בקטנות.
ואף החולקים לא סברו לחייבו מצד חינוך בגדול.
תגיד ! אתה רציני ?
ככה לומדים ?!
כבר אמרתי לך לעיין בפנים, ותראה שכתבו מפורשות שחייב מצד חינוך בגדול !
חבל שאתה מתעצל לפתוח ספרים ולחתור לאמת
ברור שראשון לציון שליט"א לא הסכים לזה, אבל אנחנו לא דנים כעת בדעתו אלא מה דעת החולקים, ובזה ציינתי פוסקי דור שלא מסכימים לזה.
כל עוד לא הסתכלת במקורות שציינתי אין לנו ענין להמשיך להתכתב....
יום טוב
 
תגיד ! אתה רציני ?
ככה לומדים ?!
כבר אמרתי לך לעיין בפנים, ותראה שכתבו מפורשות שחייב מצד חינוך בגדול !
חבל שאתה מתעצל לפתוח ספרים ולחתור לאמת
ברור שראשון לציון שליט"א לא הסכים לזה, אבל אנחנו לא דנים כעת בדעתו אלא מה דעת החולקים, ובזה ציינתי פוסקי דור שלא מסכימים לזה.
כל עוד לא הסתכלת במקורות שציינתי אין לנו ענין להמשיך להתכתב....
יום טוב
בלא נדר אעיין שוב.
במחילה מכת''ר
 
ראשית, לא פשוט כלל שאין דין חינוך לאחר גיל מצוות, והרבה פוסקים פשיטא ליה דחינוך הוא גם לאחר גיל חינוך (האגרות משה, הגרש"ז אויערבך ועוד)
עוד, מה ישיב על כל הראיות שהביאו והוכיחו ?
ובכלל ראייתו לא מובנת, כתוב בתוס' רק שמדובר בקטן, אבל מי אמר שבגדול אין דין חינוך ולזה עדיין לא מצינו ראיה ?
זאת ועוד רבינו יצחק שליט"א אמר בשיעור שמפורש בתוס' כך, וכאן בספרו רק מביא ראיה. אבל זאת אפשר עוד לתרץ שכוונתו כמו שכתב בילקוט יוסף "וכן מוכח להדיא' ולדידיה היינו הך. אבל אני לא זכיתי להבין כוונת ראייתו ?
בעיקר כנראה מלשון רש"י כמד', והבן.
 
חזור
חלק עליון