אמת ונכון הדבראמרו לי שמרן זצ"ל היה בקיא בספרי קבלה
האם זה נכון?
אם כתב ספר אז למה זה לא התפרסם?חכם עזריאל מנצור אמר שהראו לו ספר שכתב מרן בקבלה,
רוב הדברים שכתב מר אינם ראיה.אמת ונכון הדבר
וכמעשה שהיה עם ר"י עדס בניחום האבלים על חכם יעקב
והשווה הדברים עם ברכת מעין שבע במה שרמז בזה ביביע אומר חלק ב סימן כה
והרחיב הדיבור בזה בספר אביר הרועים חלק שני פרק קבלה בידי (פרק תשיעי כמדומני)
והרב גד יזדי בשיעור דיבר על כך סיפור מאלף שהיה בכולל יחוה דעת בזמנו, שאמר כי היום מלמדי הקבלה הם חלשים, לא כמו פעם...
וכבר מצאו קמיע לכל דבר שכתב ופיענח אותו בספר מנהגי הראשון לציון וחכם דוד מנהריה התפעל מכך מאוד...
והרב אמיר קריספל העיד שראה במו עיניו הוצאת דיבוק של כלב...
חכם עזריאל מנצור אמר שהראו לו ספר שכתב מרן בקבלה, אני לא יודע אם זה נכון. כי הרב גד יזדי אמר לא כך.
מה הסיפור? אשמח שתחכים אותי, ואולי עוד מקוראי הפורום שאינם מכירים את הסיפור.וסיפור הארגזים במעבר דירה לרחוב הקבלן.
החפץ חיים היה מקובל גדול, וכידוע מכמה גדולי עולם שקיבלו ממנו חכמת האמת.מצינו סיפורים על חכמים שלא היה להם יד בקבלה והוציאו דיבוקים לדוג' הדיבוק המפורסם עם הח"ח זצ"ל.
נא הבא מקורות לדבריך ידידי, כי לא נראה כן בעליל מספריו.החפץ חיים היה מקובל גדול, וכידוע מכמה גדולי עולם שקיבלו ממנו חכמת האמת.
שמעתי מסבי שליט"א ששמע כן ממו"ר רבי הלל זקס זצ"ל נכד החפץ חיים, שאע"פ שהח"ח לא כתב בקבלה, הוא למד ולימד את תלמידיו פנימיות התורה.נא הבא מקורות לדבריך ידידי, כי לא נראה כן בעליל מספריו.
כך כתבו בקונטרס שהוציאו על הגר"א וסרמןנא הבא מקורות לדבריך ידידי, כי לא נראה כן בעליל מספריו.
כי זו לא הייתה משנתו ודרכו של מרן.אם כתב ספר אז למה זה לא התפרסם?
אה"נ אבל אם הקבלה יכולה לשנות את ההלכה אז ידון גם בה בספריו...כי זו לא הייתה משנתו ודרכו של מרן.
משנתו ודרכו תמיד היה על פי הפשט.
(באמת שלא צריך לכתוב זאת, אלו דברים ידועים)
לא מובן לי אם אתה מעיר או מוסיף על דבריי.אה"נ אבל אם הקבלה יכולה לשנות את ההלכה אז ידון גם בה בספריו...
אני מעיר דא"כ היה אמור גם להזכיר קבלה מעט בספריו...לא מובן לי אם אתה מעיר או מוסיף על דבריי.
כמדומני ששיטת מרן רע"י זיע"א היא שאין פוסקים על פי הקבלה כלל ועיקר. והוא אחד הנושאים העיקריים בהם חלק מרן על רבנים ספרדים אחרים. ועל כן לא דן בה בספרים הנוגעים הלכה למעשה. מה שמשיב גם על שאלתךאה"נ אבל אם הקבלה יכולה לשנות את ההלכה אז ידון גם בה בספריו...
כי בספרים שהם הלכה למעשה ע"פ שיטתו אין להזכיר.אני מעיר דא"כ היה אמור גם להזכיר קבלה מעט בספריו...
מרן לא פסק כהמקובלים רק כי סבר שקיבלנו דעת מרן ולא שלא מתחשבים בקבלה וא"כ לפעמים מרן לא הביע דעה בשו"ע ובב"י ובמקרים כאלו מרן זצ"ל אמור להתחשב במקובלים והרי חזינא שלא התחשב בדרך כלל...כמדומני ששיטת מרן רע"י זיע"א היא שאין פוסקים על פי הקבלה כלל ועיקר
מזכיר מעט, וכדרכו של מרן הב"י שכתב בהקדמתו "ובקצת מקומות מאמרי הזוהר".אני מעיר דא"כ היה אמור גם להזכיר קבלה מעט בספריו...
ידיעה מרעישה!אני שמעתי מהרב דוד יוסף שמרן למד קבלה עשר שנים עם רבי מרדכי שרעבי