• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

משנה ברורה עם פסקי הלכות לספרדים - בקשת עזרה

הלוואי שזה היה עוזר
עדיין יטענו שזה פגיעה בראשון לציון.

כמובן יש חובת מחאה גם בלי לברר ולבדוק.

וכמובן שכבר הוחלט מראש שיש כאן פגיעה בתלמידי חכמים ולכן לא צריך לברר.. כמו שפסק הפת"ש.

כואב הלב
 
בינתיים מה שראיתי במשנת יוסף זה רק מפסקי מרן זצ"ל ושליט"א וכה"ח ובא"ח והגר"מ לוי וההלכ"ב. וזהו. משא"כ בתפארת שהביאו מלבד הנ"ל גם עוד הרבה פוסקים כגון שד"ח, זכור ליצחק הררי, ספרי הגר"ח פלאג'י, שמש ומגן, ועוד הרבה. והרבה פעמים זה לא רק סתם 'דעה נוספת' של חכמי הספרדים שתאמר סו"ס ההלכה כדעת מרן זיע"א, אלא זה גם תוספות דינים והלכות שלא דיברו בזה כ"כ מרן זיע"א ושליט"א. ולכן אני הרבה יותר נהנה בתפארת. כמובן כל אחד לשיקול דעתו.
זה לא הערה בגלל שאותם אחרונים "מקפלים בתוכם" את הפסוקים האלה שראית בתפארת! בכלל 200 -מנה
 
לבזות ת"ח זה כן עבירה, ולהשמיט את כל המקומות שהביאו ממנו, ולהשאיר רק את המקומות בהם יש להם הערות עליו, זה ביזוי ת"ח!!!
קודם כל אתה צודק!!
אבל אני התכוונתי שלחלוק בהלכה בצורה מכובדת וכמובן מי שראוי לכך (כגון הנאמ"ן שליט"א) זו לא עבירה!
אבל לבזות, להשמיט, או לחלוק בצורה בלתי מכובדת = ביזיון גמור, עבירה חמורה.
ה' יחזירם בתשובה וייתן שכל בקודקודם.
 
כיון שהעלית את הנושא שוב, ונגעת בכמה נקודות שלא נגעו בהם בעבר, אכתוב כמה נקודות.
א. כמדומה שמשנ"ב איש מצליח הוא היחיד שהשלים את הסט, אבל הביאו רק בקיצור מש על הדף כמו קיצור פסקי החזו"א במשנ"ב הישנים. (וודאי שלא יכבוש...). [ואגב אעיר/אמחה על שבמהדו' החדשה השמיטו את כל הציונים לילקו"י חוץ מהמקומות בהם מעירים על דבריו].

ב. תפארת אולי השלימו את הסט, ועכ"פ הקרובים לכך ביותר. אך עם עבודתם הדי מקיפה, בכמה מקומות פספסו את העיקר, וכתבו "בענין .... עי' בשו"ת יבי"א ח". סי' ... וכו'". במקום לכתוב מה מסקנתו. כי הרי זה כל מטרת כל ההוספות, שאדם ידע מה ההלכה מבלי לפתוח ספרים נוספים.

ג. כבר הבעתי את דעתי שלענ"ד המשנ"ב הכי מקיף עם עבודה מדוייקת זה משנת יוסף, ומאורות פחות מקיף אבל יש שם הערות יפות (מה שאין כמדומה באף משנ"ב אחר).

ד. לגבי צוות העורכים, כמדומה שבכל משנ"ב תוכל לראות בהקדמה וכד' מי העורכים, באיש מצליח כמה מאברכי כס"ר. בתפארת צוות ת"ח חלקם מפורסמים בראשות הרב גד יזדי (בח"ב הרב יאיר שמואל עשה את העבודה העיקרית). משנת יוסף עושה את כל העבודה לבד (מן הסתם יש לו מגיהים) [ויש בזה מעלות, כי הכל כתוב בותו סגנון ובאותו עקרונות].

ה. משנ"ב אור המזרח, לי מאוד הציק שכל המקורות בהערות בתחתית העמוד, מה שמעייף את העין... (הם כותבים למעלה "פסק הגרע"י/הגרב"צ" ולמטה את המקורות).

ו. המלצתי שתפארו במשנ"י ותפארת כאחד. אא"כ אתם רוצים כבר סט מושלם, תקנו את תפארת.
אני חושב שהדבר שהכי מנביא תועלת זה משנ"ב של "מאורות"
 
ב"ה עמודי הוראה כן יתפוס בישראל בזמן הנכון כי לבינתיים אני לא מפיץ אלא בארצות הברית (ודוקא כן הולך ונמכר כאן בארצה"ב בקרב בני הישיבות וכוללים לרוב ברוך השם!) ולכן אתה לא תמצא את זה בשום חנות בישראל כי אני לא ממהר להפיץ בישראל (למרות שיש ביקוש רב לזה) עד שאמצא אדם בר סמכא המוכן לטפל בזה שם [בתשלום כמובן].
האם כת"ר יכול להעלות קובץ פידיאף של תחילת הספר מהשער עד סוף סימן א, בכדי שנוכל להתרשם מהעבודה. העלו במקום אחר בפורום רק כמה עמודים.
 
בזמן האחרון הייתי בשטיבלך בטבריה וביני ביני פתחתי משנ"ב משנת יוסף שלא הכרתיו,
לא עברתי על הכל ואיני פוסל לחלוטין אבל אני התחברתי יותר לתפארת...
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מה שעיצבן אותי באופן אישי בתפארת שברוב ההלכות כותבים לך עיין בשו"ת זה עיין שם וכו'...
למה קניתי את המשנה ברורה שלכם, כדי שתשלחו אותי לשו"תים?! אני רוצה את הפסק...
לכן עברתי למשנת יוסף!
 
מה שעיצבן אותי באופן אישי בתפארת שברוב ההלכות כותבים לך עיין בשו"ת זה עיין שם וכו'...
למה קניתי את המשנה ברורה שלכם, כדי שתשלחו אותי לשו"תים?! אני רוצה את הפסק...
לכן עברתי למשנת יוסף!
הוא אשר כתבתי.
ואוסיף עוד שהמעלה של משנ"י על שאר המשנ"ב הוא שיש שם כותרות של הנושאים המדוברים, כך שהמחפש מוצא בקלות את מבוקשו, ולא צריך לדעת את המשנ"ב בע"פ בכדי לדעת היכן ידובר בענין.

לפני כמה ימים ראיתי לראשונה את המשנ"ב של "אהבת מחלוקת" וראיתי שמלבד החסרון העצום של השמטת פסקי מרן זיע"א, עוד בה שלא הביאו את דברי הפוסקים על דברי המשנ"ב, אלא כתבו כעין פסקי הלכות על המשנ"ב, ובהע' כתבו מקורות לפסקים שלהם. ושם פעמים מקצרים ופעמים מאריכים. וכמדומה שהציבור לא מחכה שיפסקו לו, אלא לדעת את דעת הפוסקים.
 

זה כנראה מבין השאלות איזה טעם לגלידה הכי טעים
כדאי שתראה בעצמך כמה הוצאות ותראה מה הכי נוח לך
 
כיון שהעלית את הנושא שוב, ונגעת בכמה נקודות שלא נגעו בהם בעבר, אכתוב כמה נקודות.
א. כמדומה שמשנ"ב איש מצליח הוא היחיד שהשלים את הסט, אבל הביאו רק בקיצור מש על הדף כמו קיצור פסקי החזו"א במשנ"ב הישנים. (וודאי שלא יכבוש...). [ואגב אעיר/אמחה על שבמהדו' החדשה השמיטו את כל הציונים לילקו"י חוץ מהמקומות בהם מעירים על דבריו].

ב. תפארת אולי השלימו את הסט, ועכ"פ הקרובים לכך ביותר. אך עם עבודתם הדי מקיפה, בכמה מקומות פספסו את העיקר, וכתבו "בענין .... עי' בשו"ת יבי"א ח". סי' ... וכו'". במקום לכתוב מה מסקנתו. כי הרי זה כל מטרת כל ההוספות, שאדם ידע מה ההלכה מבלי לפתוח ספרים נוספים.

ג. כבר הבעתי את דעתי שלענ"ד המשנ"ב הכי מקיף עם עבודה מדוייקת זה משנת יוסף, ומאורות פחות מקיף אבל יש שם הערות יפות (מה שאין כמדומה באף משנ"ב אחר).

ד. לגבי צוות העורכים, כמדומה שבכל משנ"ב תוכל לראות בהקדמה וכד' מי העורכים, באיש מצליח כמה מאברכי כס"ר. בתפארת צוות ת"ח חלקם מפורסמים בראשות הרב גד יזדי (בח"ב הרב יאיר שמואל עשה את העבודה העיקרית). משנת יוסף עושה את כל העבודה לבד (מן הסתם יש לו מגיהים) [ויש בזה מעלות, כי הכל כתוב בותו סגנון ובאותו עקרונות].

ה. משנ"ב אור המזרח, לי מאוד הציק שכל המקורות בהערות בתחתית העמוד, מה שמעייף את העין... (הם כותבים למעלה "פסק הגרע"י/הגרב"צ" ולמטה את המקורות).

ו. המלצתי שתפארו במשנ"י ותפארת כאחד. אא"כ אתם רוצים כבר סט מושלם, תקנו את תפארת.
לאחר לימוד נוסף, אוסיף לדייק את הדברים.
משנ"ב "משנת יוסף" אכן הכי מסודר ועקבי, דהיינו שמביא על הסדר ממש בלךי פספוס, את: הבא"ח, כה"ח, אול"צ, מרן זיע"א, הרמ"ל, הלכ"ב, ובחלקים האחרונים אף ילקו"י. וכן יש בו מפתחות וכותרות המקלים מאוד על המעיין למצוא מבוקשו.
לעומתו משנ"ב "מאורות" אין בו את המעלות הנ"ל. הוא כן מביא את הבא"ח כה"ח אול"צ ומרן זיע"א כסדר. אבל ילקו"י הלכ"ב וברכת ה' לא כסדר.
המעלה שלו שהוא לא רק מצטט פוסקים, אלא גם מחשבן אותם עם מקומות אחרים, וכן מעיר כשדבריהם סותרים לדברי עצמם במקו"א, ובדר"כ מיישב יישובים נכונים. וגם דן בדבריהם בהע', בהערות מוכרחות.
הוא גם מקיף יותר דברים, וכגון בהל' ברכות מביא כמה וכמה סוגי מופליטות, וכמה סוגי טורטיות, עם דעות הפוסקים בזה.

בקיצור, אם אתה רוצה את דברי הפוס' הנ"ל ככתבם על סדר המשנ"ב, משנת יוסף המומלץ ביותר.
אבל אם אתה רוצה לדעת בצורה יותר עיונית, ויותר מחושבנת אז מאורות הוא המומלץ.
 
לאחר לימוד נוסף, אוסיף לדייק את הדברים.
משנ"ב "משנת יוסף" אכן הכי מסודר ועקבי, דהיינו שמביא על הסדר ממש בלךי פספוס, את: הבא"ח, כה"ח, אול"צ, מרן זיע"א, הרמ"ל, הלכ"ב, ובחלקים האחרונים אף ילקו"י. וכן יש בו מפתחות וכותרות המקלים מאוד על המעיין למצוא מבוקשו.
לעומתו משנ"ב "מאורות" אין בו את המעלות הנ"ל. הוא כן מביא את הבא"ח כה"ח אול"צ ומרן זיע"א כסדר. אבל ילקו"י הלכ"ב וברכת ה' לא כסדר.
המעלה שלו שהוא לא רק מצטט פוסקים, אלא גם מחשבן אותם עם מקומות אחרים, וכן מעיר כשדבריהם סותרים לדברי עצמם במקו"א, ובדר"כ מיישב יישובים נכונים. וגם דן בדבריהם בהע', בהערות מוכרחות.
הוא גם מקיף יותר דברים, וכגון בהל' ברכות מביא כמה וכמה סוגי מופליטות, וכמה סוגי טורטיות, עם דעות הפוסקים בזה.

בקיצור, אם אתה רוצה את דברי הפוס' הנ"ל ככתבם על סדר המשנ"ב, משנת יוסף המומלץ ביותר.
אבל אם אתה רוצה לדעת בצורה יותר עיונית, ויותר מחושבנת אז מאורות הוא המומלץ.
ראית עמודי הוראה?
 
חזור
חלק עליון