שלום וברכה!
מרן כתב בשולחן ערוך סימן קנט סעיף יא לגבי נטילת ידים לסעודה:
הכל כשרים ליתן מים לידים אפי' חרש שוטה וקטן עכו"ם ונדה [ואיכא מאן דאמר דקטן פחות מבן ו' דינו כקוף] (הגהות אשירי פ"ב דברכות)
ובשולחן ערוך סימן ד סעיף יא לגבי נטילת ידים של הבוקר:
לא יטול ממי שלא נטל ידיו שחרית
נראה י ברור שלפי דעת מרן השלחן ערוך סובר שלגבעץי נטילת ידים של הבוקר אפשר לעשות על ידי גוי או על ידי נדה כי מרן רק כתב את ההגבלה:
"לא יטול ממי שלא נטל ידיו שחרית"
נראה שכל השאר שרי!
אבל ראיתי שגם הרב יצחק יוסף בילקוט יוסף וגם הרב דוד יוסף בהלכה ברורה מחמירים בזה
ואפילו הרב דוד יוסף כותב שאין הכריח בדעת מרן!
drive.google.com
מרן כתב בשולחן ערוך סימן קנט סעיף יא לגבי נטילת ידים לסעודה:
הכל כשרים ליתן מים לידים אפי' חרש שוטה וקטן עכו"ם ונדה [ואיכא מאן דאמר דקטן פחות מבן ו' דינו כקוף] (הגהות אשירי פ"ב דברכות)
ובשולחן ערוך סימן ד סעיף יא לגבי נטילת ידים של הבוקר:
לא יטול ממי שלא נטל ידיו שחרית
נראה י ברור שלפי דעת מרן השלחן ערוך סובר שלגבעץי נטילת ידים של הבוקר אפשר לעשות על ידי גוי או על ידי נדה כי מרן רק כתב את ההגבלה:
"לא יטול ממי שלא נטל ידיו שחרית"
נראה שכל השאר שרי!
אבל ראיתי שגם הרב יצחק יוסף בילקוט יוסף וגם הרב דוד יוסף בהלכה ברורה מחמירים בזה
ואפילו הרב דוד יוסף כותב שאין הכריח בדעת מרן!
נטילת ידים – Google Drive
