• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

נט בר נט

מי שאכל בשר שעליו להמתין שש שעות ובתוך השש שעות רוצה לאכול סלט ירקות שיש בו בצל שנחתך על ידי סכין חלבית בת יומה האם מותר לו לאכול ?
 
בפרי מגדים אשל אברהם אור החיים תצד ו' הלכות שבועות כתב להחמיר בזה אבל בספר דבר חריף הביא בשם הגרי''ש אלישיב דלמעשה נקטינן להקל. הש''ך ביורה דעה פט יט כתב שלא צריך ו' שעות לקדירה שאינה רחוצה של בשר (והאחרונים פלפלו בראייתו אך נטו להסכים עם החידוש שלו) ואין ראיה להתיר דכשהבשר היה בשר גמור אפשר שצריך להחמיר יותר.
 
מי שאכל בשר שעליו להמתין שש שעות ובתוך השש שעות רוצה לאכול סלט ירקות שיש בו בצל שנחתך על ידי סכין חלבית בת יומה האם מותר לו לאכול ?
מה זה 'סכין חלבית בת יומה'? סכין שחתכה גבינה חמה באותו יום?
 
יש מקורות ?
שאלתי רב ואמר שרעק"א והבית מאיר כותבים להקל, והכי נקטינן.
והיינו כשרוצה לאכול הבצל בתוך שש שעות לאכילת בשר, אבל אם רוצה לאוכלו עם בשר - יש לאסור. (ואמנם גם בזה יש לפלפל ולמצוא מקומות להקל, אך זוהי ההוראה בד"כ).
 
חזור
חלק עליון