עמנואל1984
Member
ברוך שכיוונו ממש כדברינו, ובאמת בגוי לא שייך זילותא דאיהו קעביד, ומה שכתב לביא לא לעניין שאם כן נאסור כל שבות דשבות משום זילותא..ולגבי נדון בין השמשות יש צירופים הנ"ל וזילותא נמי יש להקל בו מאותם צירופים.ראה מש"כ ביחו"ד ח"ג סי' ל"ו.
וכ"כ בילקו"י יו"ט וחוה"מ סי' תק"ב סעיף י"ח במקורות: (אחר שהזכיר את האיסור לנסוע ברכב משום הבערה)
הצג קובץ מצורף 5316
אך מצד שני אח"כ כתב:
הצג קובץ מצורף 5317
וא"כ אולי אם הנוהג הוא גוי, יש מקום להקל מצד זלזול בקדושת יו"ט.
ואמנם כתב שם עוד:
הצג קובץ מצורף 5318
אך שוב, מסייע ושותף לדבר עבירה, זה כאשר הנוהג עושה איסור, אך אם הוא גוי לכאו' לא שייך לומר כן.