ב"ה
שלום וברכה,
לא ידוע לי שמרן הראש"ל שליט"א כבר התייחס לנידון.
ולגופו של ענין, הנה בוודאי שחולה קורונה מבחינה הלכתית חייב במצות סוכה, כמו שחייב בכל המצוות.
ולכן למעשה מאחר שאינו יכול לשהות במחיצת בני ביתו הבריאים, מן הראוי להשתדל מאד לעשות סוכה אחת לבני הבית הבריאים, וסוכה אחת למי שנדבק. או לכל הפחות לחלק את הסוכה לשניים על ידי ניילון שחוצץ באופן מלא מהצדדים וכן לגובה מהסכך ועד הרצפה, ויעשו פתח נוסף עבור מי שנדבק, כדי שיכנס דרכו.
אלא שאם לא מסתדר בשום אופן לעשות ב' סוכות, או חציצה עם ב' פתחים כאמור, יכנסו לאכול לא באותה שעה, אלא יאכלו הבריאים קודם ואח"כ הנדבקים, ולאחר שיסיימו הנדבקים, ישימו כפפות ויעשו חיתוי לשלחן ורק אז יצאו. או שהבריאים יכנסו אח"כ עם מסכה וכפפות ויעשו חיתוי ורק אז יכנסו.
וכל זה לגבי סעודה בפת או עוגה מכביצה ומעלה, וכן בתבשיל דגן משלוש ביצים ומעלה (160 גרם), שבאכילות אלו חייבים סוכה, ודווקא לגברים מעל בר מצוה, אבל לנשים, או לגברים מתחת בר מצוה, או גברים מעל בר מצוה באכילת שאר דברים, כמו אורז, פירות, ירקות, שתיה וכדומה, אין חיוב של סוכה, ויכולים לאכול בבית מבלי להמתין עד שיוכלו להיכנס לסוכה.
ולגבי הקידוש, אם נמצאים יחד בסוכה כגון ע"י מחיצה כנ"ל, עושים קידוש אחד לכולם. אבל אם נכנסים לאכול בזה אחר זה, מכיון שבשעת הקידוש אינם נמצאים במקום שעתידים לעשות סעודה, ועוד שיש הפרש זמן לא מבוטל בין הקידוש שבתחילה לסעודה של אלו שיכנסו אחר כך, לכן אין נכון לסמוך על קידוש זה, אלא יעשו אחר כך קידוש לעצמם.
בברכה רבה