• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סחיטת מיץ אבטיח בשבת

ואוו
זה ענק!

אבל בכל זאת צרכים אנו למודעי,כי ילקוט יוסף שביעית מה שציינתם לעיל הוא מהדורה ישנה משהו כמו לפני עשר שנים ואולי יותר,והפלא שמרן הראשון לציון שליטא במוצאי שבת בלווין שיעור השבועי פרשת שלח לך תשפא (הזכרתי את זה בתחילת שאלתי לעיל)אמר מפורשות שמותר לסחוט אבטיח בשבת כי הוא בכלל הפרות שלא סוחטים אותם בשום מקום בעולם (וכן כתב רבינו הגדול מרן זצל בהליכות עולם חלק ד פרשת יתרו עמוד צו.)
 
ואוו
זה ענק!

אבל בכל זאת צרכים אנו למודעי,כי ילקוט יוסף שביעית מה שציינתם לעיל הוא מהדורה ישנה משהו כמו לפני עשר שנים ואולי יותר,והפלא שמרן הראשון לציון שליטא במוצאי שבת בלווין שיעור השבועי פרשת שלח לך תשפא (הזכרתי את זה בתחילת שאלתי לעיל)אמר מפורשות שמותר לסחוט אבטיח בשבת כי הוא בכלל הפרות שלא סוחטים אותם בשום מקום בעולם (וכן כתב רבינו הגדול מרן זצל בהליכות עולם חלק ד פרשת יתרו עמוד צו.)

ולאחרונה זכיתי לדבר עם הרב הגאון רבי יאיר שמואל שליטא תלמידו המובהק של מרן הראשלצ שליטא שאמר לי מפורשות שהוא בעצמו שאל את מרן רבינו עובדיה יוסף זצל אם יש סתירה בדברי רבנו בין מה שכתוב בספר לבין מה שנאמר בשיעור ואמר לו מרן זיע"א שהעיקר מה שכתוב בספר והוא הקובע ע"כ.
וא"כ גם בנידון דידן (כי לא מסתבר שמרן הראשון לציון שליטא יחלוק בדבר זה על מרן זיע"א) יוצא שהעיקר כמו שכתב מפורשות בנידוננו מרן הראשלצ רבינו יצחק יוסף שליט"א בהוצאת ספריו הכי אחרונה והיא הוצאת תשע"ה :שהואיל ויש מקומות בעולם שסוחטים אבטיח אם כן אסור לסוחטו בשבת,ואף על פי שבשיעור אמר אחרת בכל זאת מה שכתוב בספר קובע כדברי מרן זיע"א לעיל.
נב-
ואע"פ שבילקוט יוסף (מהדורה תשנ"ג)שבת כרך ג עמוד שדמ ועמוד תצא כתב כמו שאמר בשיעור השבועי, אבל כאמור בילקוט יוסף שביעית והליכותיה (מהדורה תשע"ה) הדר תבר לגזיזיה וכתב מפורשות שאין לסחוט אבטיח בשבת,והלכה כמשנה אחרונה.

20210812_013741.jpg20210812_013625.jpg
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון