• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

סילקא - תרד

יש בזה חילופי גירסאות בגמ', מחד גיסא בכריתות (ו.) כתוב "למיכל" ומאידך בהוריות (יב.) כתוב "למיחזי". והדברים ידועים. ועיין במצורף בהערה א' מה שכתב עוד בזה. ע"ש.
 

קבצים מצורפים

  • הדרכה-לסימני-רה.pdf
    609.7 KB · צפיות: 3
כן הוא בכריתות ו.
אבל בערוך הוא כבגמרא הוריות ובכל אופן נראה שהיא עצה טובה ותו לא.
למה לך נרדם, קום קרא בהליכו״ע ח״ב פר׳ ניצבים ובחזו״ע ימם נוראים ״מנהגי ר״ה״ מה שהאריך בזה מרן בטוטו״ד.
 
למה לך נרדם, קום קרא בהליכו״ע ח״ב פר׳ ניצבים ובחזו״ע ימם נוראים ״מנהגי ר״ה״ מה שהאריך בזה מרן בטוטו״ד.
ראיתי שם. אם רצונך לדון על דבר מה משם צטט.

ובכל אופן כיון שאין פה דבר של איסור והיתר.(ראה אבקת רוכל סימן כח ובחיד"א שו"ת טוב עין סימן ז') אפשר לעשות אחרת בפרט שיש כאלו שכך מנהגם ומי שיש לו סיבה כגון אנא שלומר שלא טעים לי עלי תרד זו התנסחות יפה אין עניין לאכול בדווקא את זה. וגם בחזון עובדיה בהלכה למעלה נקט שזה לסימנא מילתא ותו לא. ולעיל ציינתי שאולי שנה הבאה אשתדל לפחות להביא שיהיה על השולחן וכך ארוויח לפחות את הגירסא שבמסכת הוריות והערוך.
יותר מזה אינני יודע מה כבודו רוצה ממני ודי בזה.
 
חזור
חלק עליון