• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

סיר עם ביצים

בילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך א' (סימן שיח' סעיף סד' ) ז"ל, "מים שהוחמו מערב שבת והגיעו ליד סולדת בו , ונתקררו בשבת , אם הניחו את המים על הפלאטה בשבת וחזרו והתחממו להגיעו ליד סולדת בו , אפילו הכי מותר לשתות ממים אלה בשבת [ אחר שדעת רבנו ירוחם דמים לבדם המתאדים הוו מצטמק ורע לו).
לא רק זה יש בשו"ת הראשון לציון למרן רבינו הרב יצחק יוסף ששם מדבר ואומר העושה כך יש לו על מי לסמוך.
רבה של העיר נשר – הרב יצחק לוי תלמיד מובהק לרב יצחק יוסף, אמר, שמרן שליט"א מתיר לכתחילה לחמם מים בפלטה שהתבשלו כמובן לפני שבת בשלו אותם בישול ראשון, (וכך מובא במהדורה החדשה של ילקוט יוסף שבת)
ושם יש את כל המקורות, וכן בשיעור השבועי מרן שליט"א דיבר על זה
 
בילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך א' (סימן שיח' סעיף סד' ) ז"ל, "מים שהוחמו מערב שבת והגיעו ליד סולדת בו , ונתקררו בשבת , אם הניחו את המים על הפלאטה בשבת וחזרו והתחממו להגיעו ליד סולדת בו , אפילו הכי מותר לשתות ממים אלה בשבת [ אחר שדעת רבנו ירוחם דמים לבדם המתאדים הוו מצטמק ורע לו).
מהלשון שציטטת נראה שלכתחילה לא
 
לכאורה הוא מעוניין בחימום המים כי בלי המים הביצים ישרפו, ועוד שהבצים מתחממות דרך המים והגע בעצמך להוסיף מים רותחים לחמין אסור וזה מותר יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא
 
נערך לאחרונה:
ולא קרב זה אל זה כל הלילה.
החמין זה מצטמק וטוב לו...
הסוברים לאסור הוא לא מחמת מצטמק וטוב לו שהרי במרותחין עסקינן אלא שמוסיף כח בישול במים ועוד דאין לו צורך במים אלא כדי שלא ישרף החמין
ועוד יש לדון אי חשיב כלל תערובת וכמו לעניין בורר דברור דלא חשיב ביצים עם מים תערובת
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון