בכל בתי הכנסת יש שיעור לפני מנחה, אבל בשבת כזו הכל משתנה, צריך לישון צהריים כמו שצריך להיות ערני בליל הסדר ולהקפיד שהילדים ישנו גם. ומלבד זה, הרמ"א כתב בסימן תע"א ס"א דאם יודע שאפילו מעט אוכל כגון פירות וירקות ישביעו אותו גם זה אסור, כיון שצריך לאכול הכזית מצה לתיאבון, ולכן לא כדאי לעשות סעודה שלישית אחרי מנחה באופן הזה.
מה שנותר או להקדים השיעור בכל זאת
או לנהוג כמו שכתב מרן זצ"ל בחזו"ע, שבמושבים שיש חשש שלא יהיה מנין יש להתיר לקיים סעודה שלישית קודם מנחה, ולהתפלל מנחה וערבית בסמוך, וכך נראה יותר כיון שזה שעת הדחק בכה"ג.