• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נטילה לפני סעודה לאחר שירותים

abc123

Well-known member
אם הוצרך לנקביו ורוצה לאכול מיד, יטול ידיו בסירוגין ג' פעמים, ויכוין בנטילה זו אדעתא דהכי שרוצה לאכול, ויברך על נטילת ידים וינגב, ומיד יברך אשר יצר.
ילקו"י.

לכאורה היאך מועיל לסעודה לסירוגין?
 
ממה שאני זוכר זה פתרון רק למי שנוהג ליטול ידיים לאחר יציאתו מבית הכסא,
וכיון שמעיקר הדין מועיל נטילה פעם אחת לסעודה, לכן לא יבטל ממנהגו ליטול לאחר ביה"כ.
לא הבנתי את רישא דבריך? מה הבעיה שמי שלא נוהג ליטול אחרי בית הכסא כאן ינהג כך?
 
לא הבנתי את רישא דבריך? מה הבעיה שמי שלא נוהג ליטול אחרי בית הכסא כאן ינהג כך?
הכוונה שמי שלא נוטל ידיו מנטלה כשיוצא מבית הכסא, אלא ישר מהברז, אין לו אפשרות ליטול כך ולכוון לשם נטילה לסעודה.
כמובן שאם באותה פעם ירצה ליטול מנטלה הוא יכול, אבל אם נוג כמנהגו ורוחץ ידיו מהברז, צריך אח"כ גם ליטול ידיו לסעודה.
ומי שנוטל ידיו לסירוגין כמו ביציאה מבית הכסא, יוצא גם יד"ח נטילה לסעודה (כשמכוון לנטילה המכשרת לאכילה), כיון שמעיקר הדין די בשפיכת רביעית על היד.
 
חזור
חלק עליון