• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

נטילה לפני סעודה לאחר שירותים

abc123

Well-known member
אם הוצרך לנקביו ורוצה לאכול מיד, יטול ידיו בסירוגין ג' פעמים, ויכוין בנטילה זו אדעתא דהכי שרוצה לאכול, ויברך על נטילת ידים וינגב, ומיד יברך אשר יצר.
ילקו"י.

לכאורה היאך מועיל לסעודה לסירוגין?
 
ממה שאני זוכר זה פתרון רק למי שנוהג ליטול ידיים לאחר יציאתו מבית הכסא,
וכיון שמעיקר הדין מועיל נטילה פעם אחת לסעודה, לכן לא יבטל ממנהגו ליטול לאחר ביה"כ.
 
ממה שאני זוכר זה פתרון רק למי שנוהג ליטול ידיים לאחר יציאתו מבית הכסא,
וכיון שמעיקר הדין מועיל נטילה פעם אחת לסעודה, לכן לא יבטל ממנהגו ליטול לאחר ביה"כ.
לא הבנתי את רישא דבריך? מה הבעיה שמי שלא נוהג ליטול אחרי בית הכסא כאן ינהג כך?
 
לא הבנתי את רישא דבריך? מה הבעיה שמי שלא נוהג ליטול אחרי בית הכסא כאן ינהג כך?
הכוונה שמי שלא נוטל ידיו מנטלה כשיוצא מבית הכסא, אלא ישר מהברז, אין לו אפשרות ליטול כך ולכוון לשם נטילה לסעודה.
כמובן שאם באותה פעם ירצה ליטול מנטלה הוא יכול, אבל אם נוהג כמנהגו ורוחץ ידיו מהברז, צריך אח"כ גם ליטול ידיו לסעודה.
ומי שנוטל ידיו לסירוגין כמו ביציאה מבית הכסא, יוצא גם יד"ח נטילה לסעודה (כשמכוון לנטילה המכשרת לאכילה), כיון שמעיקר הדין די בשפיכת רביעית על היד.
 
חזור
חלק עליון