• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ספרים ות"ח שמתעסקים במיוחד בנושא קבלת הוראות מרן

וכמובן מי שכותב כמו מרן אז הוא לשם שמים.
זה כלל לא מחייב כלל ידידי היקר תיצמד למה שכתבתי מי שיש לו קו כזה שלהזכיר את כל הרבנים ולהשמיט במתכון רב אחר ולא משנה אם זה מרן או הרמ''א........סליחה זה לא לש''ש לא דיברתי כלל אם הוא כותב כמו מרן או לא כמו מרן יש רבים וטובים שגם חולקים על מרן ואין ספק שכתבו את דברים לש''ש גדוגמת הגרב''צ שאול זצוק''ל הגר''ש משאש ועוד ועוד ...........
 
שאפי' שהרב משה לוי לא חלק באופן שיטתי, אנו כועסים וזועפים
אף אחד לא כועס על הגר"מ לוי ע"ז שחלק על מרן זצ"ל. ואדרבא הלוואי שכל תלמיד חכם שיש לו איזה הערה על מרן מלכא זצוק"ל יכתוב בלשון של זהורית כמו שהיה נוהג הגר"מ לוי זצ"ל. כל מעשיו אך ורק לשם שמים.
מרן שליט"א מתנגד למחלוקותיו לא בגלל הלשונות [שהרי הוא מדבר בכל הכבוד הראוי] אלא בגלל עצם המחלוקות כי רבים הם וכאילו זה משהו שיטתי.
אך תראה שרוב החכמים גם בניו של מרן זצוק"ל מכבדים אותו בכבוד גדול מפני שהכל עשה לשם שמים.
כמובן זכותם לחשוב מה שרוצים אך מרן שליט"א מתנגד לו מפני שהוא לטענת מרן באופן שיטתי חולק על מרן זצ"ל למעלה מ200 מקומות.
ואותו חכם בקונטרס הנ"ל אדרבא היה צריך להזכיר את מרן ולהעיר עליו מה שיש לו להעיר אך רק בכבוד הראוי. ותו לא מידי.
 
אם זה לש"ש, אזי מה זו טענה שחולק?
קודם כל ודאי שזה לשם שמים ע"ז אין חולק. כידוע שמרן זצוק"ל היה מחבבו מאוד ואכמ"ל. אך מרן שליט"א דעתו אינה נוחה שכאילו באופן עקבי ושיטתי דעתו חולקת על מרן זצוק"ל. כי אפשר לסבור כמרן ולא בהכרח לחלוק עליו. גם אם אתה חושב אחרת.
 
אך מרן שליט"א דעתו אינה נוחה שכאילו באופן עקבי ושיטתי דעתו חולקת על מרן זצוק"ל. כי אפשר לסבור כמרן ולא בהכרח לחלוק עליו. גם אם אתה חושב אחרת.
ולפי דעתך מה שעשו למרן זיע"א בגלל שחלק תדיר על הבא"ח הוא נכון
כי כעסו למה מרן זיע"א חלק באופן עקבי ושיטתי על הבא"ח
ודאי שדבריך הם עורבא פרח, כי מתוך דבריך אתה מחזק את מה שעשו אז בזמנו למרן זיע"א
 
מה שהיה עם מרן זה משהו אחר לגמרי.
כי הבן איש חי בהרבה דברים חלק על מרן השלחן ערוך שקבלנו הוראותיו. ואין המחלוקת בכלל בסברא. אלא בעובדות.
והבבלים לא רצו בכלל לשמוע דעה אחרת נגד הבן איש חי לא משנה מצד הסברא או מצד אחר. ועל דא קא בכינא.
 
חזור
חלק עליון