השבת הלכה למעשה
Active member
היכן זה כתוב?גם הרב יוסף משאש כותב שבמרוקו הגיעו אשכנזים ולימדום הלכות כהרמ"א
היכן זה כתוב?גם הרב יוסף משאש כותב שבמרוקו הגיעו אשכנזים ולימדום הלכות כהרמ"א
מים חיים א, קעטהיכן זה כתוב?
עכ"פ המציאות היא שבמנהגי הודו ישנם מנהגים רבים שנמשכים אחרי האשכנזים.הרחיב גם את מנין המקומות והארצות והגיע מהודו שבמזרח למרוקו שבמערב.
אם זה היו חבדניק"ים, הרי שיש תשובה לתמיהתך...אז החכם האשכנזי הנעלם, הריהו ממש רבם של כל בני הגולה...
אם זה חב"ד זה סיפור של מקסימום מאה שנה, אנחנו מדברים על תקופה קודמת לזה.עכ"פ המציאות היא שבמנהגי הודו ישנם מנהגים רבים שנמשכים אחרי האשכנזים.
אם זה היו חבדניק"ים, הרי שיש תשובה לתמיהתך...
יש מקורות למנהגי ההודים? או דוגמאותעכ"פ המציאות היא שבמנהגי הודו ישנם מנהגים רבים שנמשכים אחרי האשכנזים.
א. יש כמה ספרי הלכה ומנהגים של ההודים.יש מקורות למנהגי ההודים? או דוגמאות
יש לנו במגדל העמק הרבה הודים שכל אחד מתאר מנהגים אחרים וסוג תפילה שונה [ולדבריהם יש בין הערים בהודו מרחקים עצומים של מאות ואלפי ק"מ]
יש את הקוצ'ינים שיש להם בכלל מסורת שונה לגמרי, וכמה מהם שפגשתי הראו לי תיעודים משם שמראים לטענתם שהם היו בקוצ'ין מאז היציאה לגלות
ובכלל, אתה "לוריא", מה לך ולהודים?
לשם הרחבת הידע שלי אני יודה לך אם תוכל לציין לי כמה מנהגים.א. יש כמה ספרי הלכה ומנהגים של ההודים.
ב. אני דיברתי על הודים "בני ישראל", איני מכיר את קוצ'ין...
ג. אני מתפלל כבר כ-13 שנה בבית כנסת של עולי הודו. (ואגב, אין קשר למה שנכתב 'לוריא', וד"ל...)
ליצנות אחת וכו'אז החכם האשכנזי הנעלם, הריהו ממש רבם של כל בני הגולה...
"בני ישראל" הם מבומביי ולא מקוצ'ין, שזה מקום אחר בהודו. [כמדומני שהדיון היה רק על "בני ישראל" ולא על קוצ'ין]וכן אם תסביר לי מה ההבדל בין הקוצ'ין לבני ישראל, הרי לכאורה הרב שך חתם נגד אלה שנקראים בני ישראל (רק חשבתי שזה אתיופים, ןעכשיו אתה כותב הודים), ומצד שני הקוצ'ינים שדיברתי איתם (נראה לי משפ' פלד) טרחו להסביר לי למה הם יהודים אמיתיים
ממש לא, אדרבא מעט מן האור וכו'ליצנות אחת וכו'
לא, אינני רואה זאת כלל.חסר אשכנזים פה בארץ שמנסים להנחיל את תורת הרמ"א לספרדים????????
מה אתה לא רואה את זה בכל מקום?
שאני בני ברק שהם סוברים שהיא אתרא דהחזון איש זיע"א, ואינה ראיה כלל לשאר מקומות.הגאון הרב וואזנר זצוק"ל בב"ב אסר לבלניות להטביל בבין השמשות בערב שבת כדעת מרן הרב עובדיה.
המפקחת שם אומרת לבלניות שמי שתטביל יעיפו אותה מהעבודה
והרבנים הספרדים הגדולים בב"ב אומרים לי אנחנו בגלות אשכנז
הבעיה בשואל שלא מציין שהוא ספרדי.ועוד כהנה וכהנה רבות. תתקשר לגאונים שכנזים לא ישאלו ספרדי אשכנזי וכו פוסקים כהרמ"א וזהו. אולי חכם אחד בעיר ושנים במשפחה שיפסקו כמרן
רואה מצוין, ולא רואה שחכמי אשכנז כופים פסקיהם על הספרדים.על זה מרן זעק בעשרות הלכות. לולא מרן הרב עובדיה זיע"א לא היה נשאר מפסקותיו של מרן השו"ע כמעט שום הלכה שבו האשכנזים חולקים עליו. חדש לך הענין???
אתה לא רואה מה קורה פה מסביבך?????
שום קשר לענין, אפילו לשלוחי חב"ד היתה הוראה מרבותיהם לא לשנות לבני ספרד את ההלכות והמנהגים.שאתה לא מבין מה קרה גם בגולה
לא, אני מלין על איזה חכם דניאל שהובאו דבריו לעיל.והרב יוסף משאש הוא מגדולי חכמי המרוקאים שכך מעיד בספרו
עליו אתה מלין???????????
ועוד עיין במצורףממש לא, אדרבא מעט מן האור וכו'
לא, אינני רואה זאת כלל.
שאני בני ברק שהם סוברים שהיא אתרא דהחזון איש זיע"א, ואינה ראיה כלל לשאר מקומות.
הבעיה בשואל שלא מציין שהוא ספרדי.
רואה מצוין, ולא רואה שחכמי אשכנז כופים פסקיהם על הספרדים.
שום קשר לענין, אפילו לשלוחי חב"ד היתה הוראה מרבותיהם לא לשנות לבני ספרד את ההלכות והמנהגים.
לא, אני מלין על איזה חכם דניאל שהובאו דבריו לעיל.
ואם כבר מדוע שלא תלך אחר פסקי רבי יוסף משאש ז"ל ותשתמש בחשמל ביום טוב, וכן תדליק גפרורים ביום טוב, ואם הנך נשוי אז תצווה על אשתך לילך בגילוי ראש, ולא להיות מן הצבועין המכסות את הראש, כלשונו.
ואגב, גופן גדול וריבוי סימני שאלה לא מועיל מאומה לטיעון, ולא מצדיק את הטיעון.
יש ספר בשם "אורחות המזרח" עם מנהגי ההודים - "בני ישראל".לשם הרחבת הידע שלי אני יודה לך אם תוכל לציין לי כמה מנהגים.
תבקש ממנו לפחות איזה דוגמא של כמה עמודים על החגים וכדומהיש ספר בשם "אורחות המזרח" עם מנהגי ההודים - "בני ישראל".
ניתן להשיגו בטל' 02-5808553 או 054-7888571. (הוא לא מוכן לשלוח לי את זה למייל...)
עיין מגילה דף ג' עמוד ב'תעשו חשבון פשוט, שהפסיק את הרב לשניה אחת, מספיק בזה, תכפילו את זה בכל מי שהיה נוכח שם, וכולל כל מי שראה בנקודות הלוויין בשידור חי, וכל מי שראה דרך המחשב, או ששמע דרך תחנות הרדיו, עשרות אלפי שניות הופסקו, ועל פי חשבון זה יוצא 166 דקות כביכול של ביטול תורה...
אם כוונתך שיפרק הספרים שלו ויבנה אותם מחדש לפי נושאים כגון חידושי תורה לחוד חידושי ש"ס לחוד כללי ההלכה לחוד איני יודע אם כדאי כי האנשים הלומדים בספריו רגילים כבר לצורה וכו'. אבל לענ"ד כדאי שיעשו ספר המפתח לספריו גם לפי חלוקה של תורה ש"ס שלחן ערוך וכו' וגם לפי נושאים. ולפני הקורונה בקשתי זאת מהגרי"ח שליט"א והשיב לי שעובדים על זה...אני תמיד תמיה מדוע ספריו של הגאון הנודע חוב''ט מוהר''ר יח''ס שליט''א
לא יוצאים במהדורה אחת נורמלית יפה
במיוחד חידושיו על התורה שדפסו במנוחת שלום כמה חלקים ויש לו הרבה כת''י ומדוע לא מוציאים אותם
וביותר שהלא בנו הוציא ספרי הגרל''מ ולמה נגרע בספריו ובחידושיו המקוריים של אביו
צא נא רואה בסכמתו הנוראה של מורינו רבי יהודה צדקה ומורינו רבי בן ציון אבא שאול זיעוכי''א לפני עשרות בשנים דברי שבח על חידושיו המקוריים והתמדתו הנוראה ובקירותו העצומה בכל מכמני התורה וידיעה עצומה בכל ספרי השו''ת הן גאוני גליציה ופולין עד ר'צדוק ומהר''ל וגאוני תורכיה ואר''ץ וחכמי תוניס ומרוקו ועל התמדתו הס מלדבר [אז אנה מכל צערי הצאן שכל החולק על הגאון הראשל''צ הרי הוא כמי שאינו תנוח דעתכם
ונחזור לראשונות בקריאה של מצווה להדפיס ספריו וקונטרסיו בצורה מסודרת ולד' הישועה
אבל יש גם הרבה שלא לומדים בספריו מחמת זה ומאי חזיתאם כוונתך שיפרק הספרים שלו ויבנה אותם מחדש לפי נושאים כגון חידושי תורה לחוד חידושי ש"ס לחוד כללי ההלכה לחוד איני יודע אם כדאי כי האנשים הלומדים בספריו רגילים כבר לצורה וכו'. אבל לענ"ד כדאי שיעשו ספר המפתח לספריו גם לפי חלוקה של תורה ש"ס שלחן ערוך וכו' וגם לפי נושאים. ולפני הקורונה בקשתי זאת מהגרי"ח שליט"א והשיב לי שעובדים על זה...
יש בזה משהו, ואיני יודע.אבל יש גם הרבה שלא לומדים בספריו מחמת זה ומאי חזית