זה מראה על המצב הגרוע שאותה אחת או אותו אחד נמצאים. אם הם "שרופים" בגלל מטפחת המצב גרוע. חייהם אינם חיים.מי שחי בקהילות ספרדיות בוגרי ישיבות ליטאיות ללבוש מטפחת יותר גרוע חברתית, מאשכנזייה עם מטפחת ודו"ק.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
זה מראה על המצב הגרוע שאותה אחת או אותו אחד נמצאים. אם הם "שרופים" בגלל מטפחת המצב גרוע. חייהם אינם חיים.מי שחי בקהילות ספרדיות בוגרי ישיבות ליטאיות ללבוש מטפחת יותר גרוע חברתית, מאשכנזייה עם מטפחת ודו"ק.
לא הבנתי..זה מראה על המצב הגרוע שאותה אחת או אותו אחד נמצאים. אם הם "שרופים" בגלל מטפחת המצב גרוע. חייהם אינם חיים.
עברת מקהילה למשפחה?לא הבנתי..
בדיוק כמו כל קוד לבוש חברתי.. ליטאי במגבעת וקצר וחסידי בשטריימל.. כך אצל הנשים זה קוד לבוש..
בהחלט מי שבכל משפחתו נהוג ללכת עם פא"נ ירגיש שונה במטפחת כמו הליטאי בשטריימל..
תפוס את הרעיון..עברת מקהילה למשפחה?
אז רק טיפש יחשוב שכתבתי "אוהב מחלוקות"
קיבלתי מסירת המודעה.ובנוגע ל"פשוט", חבל שאתה "פשוט" אוהב לעשות בדיחות. ולא לענות כמו בן אדם פשוט.
לא אילצתיך להשיב ולהגיב לי. עשה כרצונך.כאלה מבדיחות על השבת אבידה וזלזלול ח"ו באור לציון, זה מה שאתם עושים לי. ובפעם הבאה אם תמשיכו לכתוב בבדיחות בלי שכל, אין לי זמן מיותר להתייחס לזה, בבקשה אל תהרסו את האתר מדברי תורה נטו לאתר בדיחות!!!!!
וחייהם אינם חיים.....תפוס את הרעיון..
ישנם קהילות שזה ממש כך..
[ לדוגמא.. מכל השיעור שלי בישיבה לא היה אפי' אחד שנוהג רק במטפחת..]
בדר"כ באותם קהילות אינם הולכים על פסקי מרן זיע"א כשמיקל לכך גם כשמחמיר בעיניין הפא"נ.
איני מבין מה אתה רוצה ממני.לא לשקר על העם שאין מי שהתיר פאה
חבל להטעות את הציבור שאינו מכיר סוגיא זו.אבל אין לנו אלא דברי הראשונים. (ועכשיו תשאל וכי הם לא ידעו את הראשונים?... אבל בהמשך אבאר בזה הרבה
אולי חייך אינם חיים..וחייהם אינם חיים.....
לא. בגלל שהם פוסקים לפי הרב של השכן. בגלל שיש להם נורמות אסורות בגלל השכן, בגלל שהנורמות שלהם רק מתדרדרות, באיסורים. זה התחיל בפאות ועבר לציפורניים ומי יודע לאן יגיע. הכל בגלל נורמות.אולי חייך אינם חיים..
מהיכרות אישית ובתוך עמי אנוכי יושבת חייהם מצוינים ושמחים.. על מי מנוחות..
תנסה למקד אותי מדוע שחייהם יהיו רעים.. בגלל שאינם פוסקים כפי הרב שלך??
אתה טועה..בגלל שהם פוסקים לפי הרב של השכן
אני דן לפי דבריך בעצמך.אתה טועה..
אולי הפוסקים שלהם הוא גם הפוסק של השכן.
או שמא אתה סבור שכולם מוכרחים לפסוק כפי רבותיך ואם לאו הם קרויים הרבנים של השכן..
ובמטותא.. אל תדון בדבר שאינך מכיר.. או בדברים שמלעיטים אותך מקצת נחיתים מאוכזבים שניסו להיכנס למוסדות הליטאים ולא הצליחו..
מכיר את הציטוט הזה?מי שחי בקהילות ספרדיות בוגרי ישיבות ליטאיות ללבוש מטפחת יותר גרוע חברתית, מאשכנזייה עם מטפחת ודו"ק.
ואת זה?[ לדוגמא.. מכל השיעור שלי בישיבה לא היה אפי' אחד שנוהג רק במטפחת..]
ואת זה אולי אתה מכיר?כך אצל הנשים זה קוד לבוש..
בהחלט מי שבכל משפחתו נהוג ללכת עם פא"נ ירגיש שונה במטפחת כמו הליטאי בשטריימל..
מה זו סתירה?אני דן לפי דבריך בעצמך.
מכיר את הציטוט הזה?
ואת זה?
ואת זה אולי אתה מכיר?
כל דבריי מוסבים על דבריך. פיך הכשילך. ובדבריך נאמר מפורש שה'מודה' וה'חברה' והמשפחה והקהילה והחברים, ולהיות שונה או לא שונה זה מה שקובע. אוי לך מיום הדין.... אבל שוב, כבר בעולם הזה חייכם אינכם חיים.
איני מטעה ולא כלום.חבל להטעות את הציבור שאינו מכיר סוגיא זו.
אין אחד מהראשונים שמדבר להדיא בעניין פא"נ.
בעניין טעם כיסוי הראש בכל הראשונים בכתובות הן ברש"י בב' טעמיו והן בריטב"א ובשיטמ"ק ושא"ר דבריהם נתונים למחלוקת. ואפשר להבינם לכאן ולכאן.
והמתירים מוכיחים מהראשונים הנ"ל וכנ"ל האוסרים.
זה שכבודו הבין לאסור [כמובן..] לא יקבע מסמרות כאילו יש ראשונים שכתבו להדיא לאסור ורק מקצת האחרונים טעו או לא ראו את הראשונים הבסיסים הנ"ל.
ושונה עניין השוק שמלבד המשנ"ב כמעט ואין שסברו ופסקו כשי'. אזי נוכל לבלוע את המלעיזים שלא ראה את הראיות כנגד.
אך בעניין הפא"נ שגדולי הפוסקים כמו השיט"ג הרמ"א והמג"א ועוד מגדולי הפוסקים לא ראו ראשונים ידועים בסוגיא המרכזית בעניין פריעת ראש זה הזוי..
ובמחילה כבודו מעט מאכזב. כששכתב והרחיב בעניין השוק היה נראה שמחפש אמת הוא .
אך עניין הפא"נ בוודאי שאינו קשור לסוגיא דשוק ואיך יתכן באופן פלא שאם בשוק פסק להחמיר אז אוטומטית גם יאחז שפא"נ אסורה?
הרי בשביל לאסור תצטרך לא רק לפרש את הראשונים בכתובות בצורה מסוימת , וגם את הסוגיא בברכות שדיברו רק לעניין ק"ש. ובסוגיא בשבת דיברו רק בחצר. למרות שכבודו יודע שאין הדבר פשוט כלל וכלל.
מדוע כבודו לא יכול להיות מעט מקורי. וללמוד את הסוגיא מבלי לחשוב קודם הסוגיא מה תהיה התוצאה.
[האם כבודו חשב אי פעם לנסות להתיר משהו בסוגיות הצניעות. או שמא כבר יודע שצריך קודם לאסור ורק צריך למצוא את הסיבה מדוע.]
למרות שהראשונים ידועים ומוכרים לכל מתחיל סוגיא זו נשמח שתכתוב ותפרסם כאן את הפרשנות שלך בדברי הראשונים הנ"ל לתועלת הציבור.
כל דבריי מוסבים על דבריך. פיך הכשילך. ובדבריך נאמר מפורש שה'מודה' וה'חברה' והמשפחה והקהילה והחברים, ולהיות שונה או לא שונה זה מה שקובע. אוי לך מיום הדין.... אבל שוב, כבר בעולם הזה חייכם אינכם חיים
וע"ז עניתי שתלוי באיזה קהילה של ספרדים.. ישנם קהילות שבהחלט ללבוש מטפחת זה מוזר לפחות כמו בציבור הליטאי ואף יותר מכך..ספרדייה שתלך עם כיסוי ראש לא תיראה נורמלית בקהילה שלה?
רואים מאיזה קהילה הינך מגיע..... תתבייש.אני אנסה להסביר לך מה כתבתי [אם כי בטוחני שלא תבין..]
קוד לבוש בפאה? זה בדיחה. כי שבא לכל אחת לשים מטפחת חודש עד שתחסוך כסף לחפיפה. הן עושות את זה.מה זו סתירה?
היות ולפי"ד הוא וחבריו סומכים על פוסק מסויים שמתיר את הפאה, זה הפך לקוד לבוש בקהילותיהם.
בעיניך זה בדיחה בעיני לא.קוד לבוש בפאה? זה בדיחה. כי שבא לכל אחת לשים מטפחת חודש עד שתחסוך כסף לחפיפה. הן עושות את זה.
לא הבנת. קוד לבוש תמיד צריך להיות קבוע. ואם פתאום שאין לה כסף היא משנה אז זה אומר שהקוד לבוש הוא לא באמת חובה. ואם באמת הם מתאבדת על הקוד לבוש גם שאין לה אז באמת היא מסכנה.בעיניך זה בדיחה בעיני לא.