• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

ספר 'חיל השם' מאת הרב שלמה בניזרי, על איסור גיוס בני ישיבות, תשפ"ה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הצדירים האמיתיים הם אלו שיוצאים להילחם בקרבות ומוסרים את נפשם עבור כלל ישראל. זק״א עושים חסד של אמת לחלוטין! זה לא מונע מהציבור החרדי לעזור במערך המילואים ולתת אוויר לאחיהם שעל הגבול. כל הפעילות החסד הגדולה היא טובה וחשובה , אך היא עדיין לא נוגעת לכניסה למקום סכנה אמיתית. הנושא בעול עם חברו של דורנו הוא השירות בצבא.
בקיצור, אתה מתחיל להבין שאין לך תשובות אמיתיות וזורק סיסמאות נבובות.
מה שטענת עד עכשיו על אחרים - אתה עושה זאת בעצמך כעת.
 
לא ידידי. טעות בידך. לצערך.

רק מחילה. לא ידעתי שדבריו של בעל הפלא יועץ (ערך הצלה) הם סיסמאות נבובות:
״כמה יתהלל הגיבור בגבורתו ואשר יש לו כח ויד ושם טוב עם שרי הארץ, בזאת יתהלל: בהציל עשוק מיד עושקו ובהציל גוף וממון ישראל מיד עכו״ם. שאם גדלה רעות המוסר גוף או ממון ישראל ביד העכו״ם עד כדי שמותר להרגו אפילו בזמן הזה, לעומת זה כמה מרובה מידה טובה ולמצווה רבה יחשב למציל גוף או ממון ישראל וכל שכן וקל וחומר אם הוא מציל נפשות הלקוחים למות שהוא מזכה את נפשו כאילו קיים כל התורה כולה, שהרי אמרו ׳כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו׳. ועל כגון דא אמרו ׳אפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון. כי יש רבים מבני ישראל שנראים לפנים כלים ריקים, אבל יש בידם מצווה זו של הצלת ישראל שבזה הם מכריעים ועוברים את החכמים והגדולים שבישראל. והן אמת שאין הקב״ה לוקח שוחד מצווה כנגד עבירה ומשלם להם עונש על כל העבירו שעושים ועל כל ביטול מצווה שמבטלים, אבל גם כן יש לו שכר הרבה לתן לאנשים האלה שטורחים ועמלים בכל כוחם להציל את ישראל מיד העכו״ם ולהציל עשוק מיד עושקו, מה טוב חלקם ומה נעים גורלם״.

רבי יצחק אלפייה זצ"ל, ספר ''אור חדש וצמח צדיק'' – סדר תענית דיבור, בדבר מעלתו של המוסר את נפשו עבור עם ישראל:
אנא השם עמך בית ישראל זה כמה מאות בשנים שהם מפוזרים בארבע כנפות הארץ ונרדפים מכל אומה ולשון ומחרפים ומגדפים אותם באומרם איה נא אלקיכם הבט נא וראה וחוס וחמול עליהם בחמלתך וראה איך הם תמיד מוסרים עצמם על קדושת שמך סובלים חולאים וגלויות ורדיפות ועינויים ומכאובים וכמה מיני מיתות משונות אך ורק עבור שהם מיחדים שמך ועושים מצותיך ואף אמנם אם המצא ימצא חס ושלום חוטאים לפניך זה מחמת וסיבת שאור שבעיסה היצה"ר שבראת בקרבם אך לא להמרותך הם מתכוונים ובכל זאת תיכף ומיד הם מתחרטים על אותו חטא ומתוודים בתשובה שלימה לפניך ומבקשים את פניך וסליחתך. יען שאין לך ריק בישראל שאינו מלא מצות כרמון אשר בזה מכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות ואין לך עבריין גדול בישראל שאינו מקריב נפשו על קדושת שמך ומוסר עצמו למיתה להצלת עמך בית ישראל אשר המצוה הזאת שקולה ככל התורה כולה כאמרם זיל ברוח קודשיך כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, והיא יכולה להמליץ טוב בעדו והיא מכפרת על כל עוונותיו...״

אז לאור דבריו של הפלא יועץ - מי חי בסיסמאות ומי על פי התורה?
 
הצדירים האמיתיים הם אלו שיוצאים להילחם בקרבות ומוסרים את נפשם עבור כלל ישראל. זק״א עושים חסד של אמת לחלוטין! זה לא מונע מהציבור החרדי לעזור במערך המילואים ולתת אוויר לאחיהם שעל הגבול. כל הפעילות החסד הגדולה היא טובה וחשובה , אך היא עדיין לא נוגעת לכניסה למקום סכנה אמיתית. הנושא בעול עם חברו של דורנו הוא השירות בצבא.
תענה תשובה רק לעצמך: למה אתה רוצה לראות חרדי שותת דם על אלונקה? מה מפריע לך?
בינינו, אתה יודע כמה אחוזים מכל חיילי ישראל נמצאים ב"מקום סכנה אמיתית". וברור שזה לא המדד, וכי כל אלה פסולים מבחינתך?
אז על מי אתה משחק ברגש.
ושוב, אם זה מה שהתורה דורשת, גדולי ישראל היו מצווים לעשות כך, והחרדים הם הראשונים שהיו נכנסים לסכנת חיים, פשוט וברור! אלא אם כן אתה לא מכיר את הנפשות הפועלות, וניזון רק מתקשורת חולנית מטופשת.
 
אז לאור דבריו של הפלא יועץ - מי חי בסיסמאות ומי על פי התורה?
שוב פעם אתה בורח למקומות אחרים.

אני טוען לך שלמקום סכנה אסור להיכנס כשלא פועלים לפי כללי ההלכה, אלא לפי כללי האג ובג"ץ וכו'. זוהי המציאות כיום. נקודה.

הפלא יועץ לא דיבר על זה. אדרבה בזמננו מי שהולך ומוסר נפשו ביודעו שלא פועלים לפי ההלכה והוא יכול למות בגלל שההוראות הם לרחם על המחבלים יותר מאשר על נפשו - יש צד גדול שהוא מתחייב בנפשו ודמו בראשו.
 
אני לא רוצה חרדי על אלונקה שותת דם״ חלילה. גם לא אח חילוני. אתה שואל מה מפריע לי? התשובה נעוצה בדברי הרמב״ם בהלכות תלמוד תורה פ״ג הלכה י׳: חילול השם! זה מה שקורא סביב כל ההתנהלות הזאת. מה אני רוצה? אני רוצה שחבריי ואחיי יבואו לעזור לי ושכמותי וישאו בנטל כדרכה של תורה? מפריע לכם משהו? - תפעלו לשנות, תדרשו לקיים מצווה מהתורה! היום בוודאי שיקשיבו לכם. חטיבת חשמונאים תוכיח. אלא מה? אתם לא באמת רוצים. נוח לכם המצב שהם טוחנים 250 ימי מילואים ומסכנים את עצמם ואתם יושבים בכולל עם סטנדר ומזגן.

אז לדבריך, כל אותם קדושים שנהרגו בקרב ובמלחמה אינם אלא טיפשם שדמם בראשם שלא השכילו לא להתגייס פשוט, והמליצו ככה גם לכולם, ופשוט היו מחכים כמה שעות עד שהנוחבו׳ת ימ״ש היו מגיעים לא רק לאופקים ונתיבות אלא גם לתל־אביב ולבני ברק. ואז מה היה קורה? - הייתם כולכם מסתגרים בבתים ומחכים לצבא ולמשטרה שיבואו להציל אתכם! זאת האמת הפשוטה והבזויה שאתם אוחזים בה!
 
כל אותם קדושים שנהרגו בקרב ובמלחמה אינם אלא טיפשם שדמם בראשם שלא השכילו לא להתגייס פשוט, והמליצו ככה גם לכולם, ופשוט היו מחכים כמה שעות עד שהנוחבו׳ת ימ״ש היו מגיעים לא רק לאופקים ונתיבות אלא גם לתל־אביב ולבני ברק
אדרבה, 'הצבא' המהולל שלך לא הציל אף אחד מהם. מי שהציל הם אזרחים שפעלו לא לפי הוראות הצבא.

במבצע הצבאי מאז עד היום נהרגו הרבה יותר חיילים מאשר האנשים שבאו להציל באותו היום. אתה מבין??

אנחנו לא אומרים שהצבא לא מגן 'כלל'. ודאי שהוא מגן. אבל אנחנו לא יכולים ואין לנו רשות 'הלכתית' להיות חלק ממנו.

כנראה שחסר לך בהבנה מה זה חיים של יהודי שהם לא הפקר [עד כמה שנראה שכאלו אתה הוא הדואג לחיי היהודים].

אתה ואני לא בעלים על הגוף שלנו. הקב"ה הוא הבעלים. ויש כללים מתי מותר לי להפקיר את הגוף שלי עבור אחרים ומתי לא.

הצבא לא עומד בכללים אלו!! ולכן אסור!! לי ללכת לצבא מבחינה 'הלכתית'. אם אלך - הריני מתחייב בנפשי.

תקלוט את זה. תפנים מה שקורא פה.
 
אני לא רוצה חרדי על אלונקה שותת דם״ חלילה. גם לא אח חילוני. אתה שואל מה מפריע לי? התשובה נעוצה בדברי הרמב״ם בהלכות תלמוד תורה פ״ג הלכה י׳: חילול השם! זה מה שקורא סביב כל ההתנהלות הזאת. מה אני רוצה? אני רוצה שחבריי ואחיי יבואו לעזור לי ושכמותי וישאו בנטל כדרכה של תורה? מפריע לכם משהו? - תפעלו לשנות, תדרשו לקיים מצווה מהתורה! היום בוודאי שיקשיבו לכם. חטיבת חשמונאים תוכיח. אלא מה? אתם לא באמת רוצים. נוח לכם המצב שהם טוחנים 250 ימי מילואים ומסכנים את עצמם ואתם יושבים בכולל עם סטנדר ומזגן.

אז לדבריך, כל אותם קדושים שנהרגו בקרב ובמלחמה אינם אלא טיפשם שדמם בראשם שלא השכילו לא להתגייס פשוט, והמליצו ככה גם לכולם, ופשוט היו מחכים כמה שעות עד שהנוחבו׳ת ימ״ש היו מגיעים לא רק לאופקים ונתיבות אלא גם לתל־אביב ולבני ברק. ואז מה היה קורה? - הייתם כולכם מסתגרים בבתים ומחכים לצבא ולמשטרה שיבואו להציל אתכם! זאת האמת הפשוטה והבזויה שאתם אוחזים בה!
איש מסכן שממשיך עם דמגוגיה זולה ושימוש ציני בדמם של קדושים.
 
אדרבה, 'הצבא' המהולל שלך לא הציל אף אחד מהם. מי שהציל הם אזרחים שפעלו לא לפי הוראות הצבא.

במבצע הצבאי מאז עד היום נהרגו הרבה יותר חיילים מאשר האנשים שבאו להציל באותו היום. אתה מבין??

אנחנו לא אומרים שהצבא לא מגן 'כלל'. ודאי שהוא מגן. אבל אנחנו לא יכולים ואין לנו רשות 'הלכתית' להיות חלק ממנו.

כנראה שחסר לך בהבנה מה זה חיים של יהודי שהם לא הפקר [עד כמה שנראה שכאלו אתה הוא הדואג לחיי היהודים].

אתה ואני לא בעלים על הגוף שלנו. הקב"ה הוא הבעלים. ויש כללים מתי מותר לי להפקיר את הגוף שלי עבור אחרים ומתי לא.

הצבא לא עומד בכללים אלו!! ולכן אסור!! לי ללכת לצבא מבחינה 'הלכתית'. אם אלך - הריני מתחייב בנפשי.

תקלוט את זה. תפנים מה שקורא פה.
בסדר, אז בקיצור שאחרים בינתיים יילחמו ויחזרו בארונות ואנחנו את נפשנו הצלנו. אין ספק שבאותו יום היה כשל של הצבא. אבל מהרגע שהוא הגיע לזירה הוא זה שהרג את כל המחבלים שהיו שם. קל וחומר מאותו יום ואילך.

ואני מפנים. אני מפנים עד כמה אתם דואגים לעצמכם ולא רואים את צרת עמכם, אני מפנים עד כמה העולם הבא שלכם מעניין אתכם יותר מעזרה ונשיאה בעול עם חבריכם בעולם הזה. הקב״ה ציווה עליך לצאת ולהילחם, ואני מבטיח לך שגם אם כל הצבא ישתנה אתם כנראה תמשיכו לחפש תירוצים וציטטות שיפטרו אתכם וימשיכו להעניק לכם את הפטור כדי שתוכלו לשבת לשתות קפה ולדבר על הא ועל דא (עם דף יומי ותפילות בכל יום כמובן).
 
אז בקיצור שאחרים בינתיים יילחמו ויחזרו בארונות ואנחנו את נפשנו הצלנו
כל מה שקורה וקרה זה משום עמי הארץ והחילונים. כך מפורש בגמ' בב"ב ח' ע"א ועוד מקומות כנודע.
אם הם לא היו - לא היינו צריכים אותם כלל.
אם אתה לא מאמין בזה [ומסתבר שכך] - אתה בבעיה קשה.

אנחנו לא הבעיה, אנחנו הפתרון.

לא ענית כלום על הטענות שהבאתי לך.

רצית טענות עניניות. קיבלת. מכאן ואילך שתיקותך יפה לך.
 
כשאין לך תשובה טובה אתה מאשים בדמגוגיה זולה.
יש הרבה תשובות!
ואתה דמגוג קל דעת שמשתמש שימוש ציני בדמם של קדושים, אתה מעז להתפלסף בקטנוניות על חשבון הדם שלהם.
תתבייש.


ואז מה היה קורה? - הייתם כולכם מסתגרים בבתים ומחכים לצבא ולמשטרה שיבואו להציל אתכם! זאת האמת הפשוטה והבזויה שאתם אוחזים בה!
הם נועדו לעבוד בשביל כל יושבי הארץ, לא רק בשביל עצמם. זה כל תכליתם.
ואת הכוח נותנים להם אך ורק לומדי התורה = רק לומדי התורה שלומדים בקדושה וטהרה ולשם כך לא הולכים לצבא.
ובכלל כל זכות הקיום כאן שעליה נלחמים, היא בזכות התורה ולומדיה עד עצם היום הזה בטוהר המחשבה והמעשה.
ובלעדי בני התורה, החיילים והשוטרים היו אפסים מאופסים שלא מצליחים לעשות כלום אל מול המיליונים שעומדים עלינו לכלותינו.

בזוי אתה מאוד. אפיקורוס. מגלה פנים בתורה שלא כהלכה. וכל זה קטן עליך, כי לא באת לשאול ולהבין, באת לקנטר את הוראת גדולי הדורות למסור נפש על הדבר הזה, כפי הניכר מכל התבטאויות הזולות שלך.
 
כל מה שקורה וקרה זה משום עמי הארץ והחילונים. כך מפורש בגמ' בב"ב ח' ע"א ועוד מקומות כנודע.
אם הם לא היו - לא היינו צריכים אותם כלל.
אם אתה לא מאמין בזה [ומסתבר שכך] - אתה בבעיה קשה.

אנחנו לא הבעיה, אנחנו הפתרון.

לא ענית כלום על הטענות שהבאתי לך.

רצית טענות עניניות. קיבלת. מכאן ואילך שתיקותך יפה לך.
לא הבאתי לי מקור אחד שסותר את דבריי. ועל דברי הגמרא בבא בתרא בעניין עמי הארצות והפטור כביכול של רבני דלא בעי נטירותא, אצטט לך אך דבריו של הרב הגאון יוסף זוין ואת תשובתו של מרן הרדב״ז בעניין:
המשנה והגמרא לא דיברה על פיקוח נפש אלא רק על שמירה מגנבים ודו"ק. ועיין ברא"ש פ"א סימן כב- "עיקר כוונתם על הממון".

: "רבש"ע, כלום מותר לסמוך על הנס במקום של סכנת נפשות ממש ולומד שאין רבנן צריכים שמירה? וחברון של תרפ"ט (לא תקום פעמים צרה) תוכיח, כלום לא נפלו לפני בני עולה צעירים קדושים וטהורים, כזוהר הרקיע מזהירים, מבחירי הישיבה וחכמיה? במטותא מינייכו רבנן, הקדושים ההם היו "צריכי נטירותא", או לא היו "צריכי נטירותא"? והרי הם הם אותם האויבים-הערבים שפרעו ורצחו אז והם הם אותם הפורעים ורוצחים עכשיו! ואם אמרו על "נטירותא" של בנין חומה וכיוצא, ובזמנים רגילים, במטרת שמירה מפני שונאים העלולים לבוא (ראה רש"י, ב"מ ק"ח א') מה זה עניין לזמן של סכנת נפשות ולחובה של מלחמת מצוה? הגיעו בעצמכם: הנה יצאה הוראה מ"משמר העם" להדביק את השמשות של כל החלונות בבד או נייר משום סכנת הפצצה. כלום יעלה על הדעת שתלמידי חכמים לא יעשו כזאת בטענה ש"רבנן לא צריכי נטירותא"? כלום היה אף מי שהוא מהעוסקים בתורה שהשתמטו ממילוי הוראה זו? ולמה עזבו תלמידי-החכמים, יחד עם שאר אחינו בני ישראל, את שכונות-הספר הנפגעות מיריות הצלפים ולא השתמשו בסגולה זו של "רבנן לא צריכינטירותא"? וכי רק בשביל זה בלבד שבמקרים אלה אי-אפשר לסמוך על אחרים? וכי זוהי דעת התורה?..".
והנה דעת הרדב״ז:

המשנה והגמרא לא דיברה על פיקוח נפש אלא רק על שמירה מגנבים ודו"ק. ועיין ברא"ש פ"א סימן כב- "עיקר כוונתם על הממון".

הרה"ג שי"ז זצ"ל העיר על כך וכתב: "רבש"ע, כלום מותר לסמוך על הנס במקום של סכנת נפשות ממש ולומד שאין רבנן צריכים שמירה? וחברון של תרפ"ט (לא תקום פעמים צרה) תוכיח, כלום לא נפלו לפני בני עולה צעירים קדושים וטהורים, כזוהר הרקיע מזהירים, מבחירי הישיבה וחכמיה? במטותא מינייכו רבנן, הקדושים ההם היו "צריכי נטירותא", או לא היו "צריכי נטירותא"? והרי הם הם אותם האויבים-הערבים שפרעו ורצחו אז והם הם אותם הפורעים ורוצחים עכשיו! ואם אמרו על "נטירותא" של בנין חומה וכיוצא, ובזמנים רגילים, במטרת שמירה מפני שונאים העלולים לבוא (ראה רש"י, ב"מ ק"ח א') מה זה עניין לזמן של סכנת נפשות ולחובה של מלחמת מצוה? הגיעו בעצמכם: הנה יצאה הוראה מ"משמר העם" להדביק את השמשות של כל החלונות בבד או נייר משום סכנת הפצצה. כלום יעלה על הדעת שתלמידי חכמים לא יעשו כזאת בטענה ש"רבנן לא צריכי נטירותא"? כלום היה אף מי שהוא מהעוסקים בתורה שהשתמטו ממילוי הוראה זו? ולמה עזבו תלמידי-החכמים, יחד עם שאר אחינו בני ישראל, את שכונות-הספר הנפגעות מיריות הצלפים ולא השתמשו בסגולה זו של "רבנן לא צריכינטירותא"? וכי רק בשביל זה בלבד שבמקרים אלה אי-אפשר לסמוך על אחרים? וכי זוהי דעת התורה?..".

וכן העיר בשו"ת רדב"ז חלק ב סימן תשנב - ״שאלת ממני אודיעך דעתי על מחלוקת אשר נפל בירושלים בין הבעלי בתים ובין החכמים על ענין פריעת שומרי השכונה.
תשובה: כבר ידעת דאמרינן בב"ב - אמר רב יהודה הכל לאגלי גפא (לשערי חומות העיר) - ואפי' מיתמי, אבל רבנן לא צריכי נטירותא, וזה מוסכם לא נפל בו מחלוקת, אבל במס המוטל אקרקפתא דגברא הוא דאיכא פלוגתא אם חייבים הצבור לפרוע בעדם או לא וכבר נהגו לשמוע למיקל ופורעין הכל. אבל בנ"ד אפי' האומרים שאין החכמים חייבין לפרוע כסף גלגלתא מודים הם דחייבים החכמים לפרוע בשמירות דבשלמא היכא שהמלך או שר העיר מצוה להניח שומרים בכל שכונה ושכונה או שיצאו הם בעצמם לשמור כל אחד ואחד לילו בכי האי גוונא החכמים פטורים דלא בעו נטירותא ופורעין הבעלי בתים עליהם, ואם צריכין לשמור בעצמם יצאו הם ולא החכמים, דרבנן לאו בני מיפק באכלוסא נינהו, א"נ שאין המלך מצוה ולא כופה אותם ובני העיר צריכים (לשמור) [לשכור] שומרים החכמים פטורים. אבל בנ"ד הבעלי בתים אומרים אין אנחנו צריכין שומרים, כי עניים אנחנו, והחכמים צועקים לאמר תעמידו שומרים והם בעצמם מודים דבעו נטירותא היש מן הדין או כן הסברא שיכופו את הבעלי בתים להעמיד שומרים ולא יסייעו עמהם ולכוף אותם, על כיוצא בזה לא אמרה אדם מעולם, ואי אמרה לא צייתינן ליה כי לקתה מדת הדין, אבל יכולין לכוף אותם שיעמידו שומרים אם דבר צריך הוא ויסייעו כולם כדתנן כופין בני העיר זה את זה וכו', ואע"פ שידעתי שיש חכמים שהם חלוקים על זה לעצמם הם דורשין ואין שומעים להם, ומ"מ אל תטעה בדברי שלא אמרתי אלא בזמן שהבעלי בתים טוענין אין אנו צריכין שמירה אם לא יסייעו כולם, והחכמים אומרים עכ"פ תעמידו שומרים, בכה"ג אני אומר כופין אלו את אלו, ואע"פ שיש טעם אחר, כי מסופק אני אם יש עתה מאן דלא בעי נטירותא איני נכנס בחקירה זו עתה, כי דברי יעציבו את קצת חכמים ולכן השתיקה טובה מהדבור, ומכל מקום מה שכתבתי נראה לי ברור בלי חולק ומכל מקום אם הדבר ברור שגם הבעלי בתים צריכין שמירה ואין טוענים כך אלא כדי שיסייעו החכמים עמהם בזה הדבר ברור שאם החכמים טוענים לא בעיא נטירותא א"נ דשתקו אינם חייבים לסייע אותם, אבל אם הם מודים דבעו נטירותא וצועקים לאמר תעמידו שומרים הדבר ברור אצלי דחייבים לסייע עמהם, דהודאת בעל דין כמאה עדים, והא אמרו דבעי נטירותא וכ"ש במה שאני רואה בירושלם שנתרבה עין הגנבים בשביל החכמים, שאין לבושם כלבוש הבעלי בתים, ונראין מכובדים יותר מהם, וכ"ש שיש בדבר ספק נפשות כאשר הוא מפורסם ואין ראוי שיהיה בדבר התרשלות והנראה לעניות דעתי כתבתי..

גם החת"ס בחידושיו על הש"ס העיר שם: "עד כאן לא קפטרו רבנן אלא ממס וחומה שהם מצד גלות ישראל, וכדמשמע מקרא כל קדושיו בידיך, אבל שמירה כדרך שמלכות נשמרים ממלכיות אחרים גם ת"ח חייב, כדמוכח ממרדכי דמייתי מירושלמי ושירי לישכה עיי"ש וקשה הרי ת"ח נותנים מחצית השקל אע"כ חומות העיר ממלחמת מלכיות גם ת"ח חייבים.."

אז אפשר להאשים את מאור כהן ברדידות שטחיות, אפיקורסות ודמגוגיה. בינתיים הוא רק מצטט לכם את דעתם של גדולי ישראל!

בהצלחה!!
 
היום הגיע למרן שליט"א אדם ששלח את הבן שלו לצבא מהסיבות שאתה אומר, הילד הלך עם כיפה, הקפיד על תפילות וכו', בקיצור, ירא שמים... בשבת האחרונה הגיע הביתה, והודיע לאביו שהפסיק לשמור שבת! לאחר כמה חודשים בצבא. הילד אמר שלאחר שנכשל בדברים חמורים מאוד, ולאחר כל הזלזול ליהדות ששומעים מהמפקדים, לא שייך להישאר דתי! (כ"ש חרדי).
האבא היה כולו שבור ורצוץ, ומרן שליט"א אמר לו, שבדיוק בגלל הדברים האלו הוא מתריע בכל מקום ומקום שאין ללכת לצבא.
כל אברך ובחור ישיבה שיושב ולומד, מגן פי כמה וכמה, הוא גורם לכך שיהיו הצלחות לחיילים, ומונע פיגועים. ככל שיהיו יותר בחורי ישיבות, יהיה צורך בפחות חיילים. וכפי שאמר החפץ חיים לעשירים שרצו להקים בית חולים, שתמיכה בישיבה גורמת שלא יהיה צורך בבית הרפואה.
 
היום הגיע למרן שליט"א אדם ששלח את הבן שלו לצבא מהסיבות שאתה אומר, הילד הלך עם כיפה, הקפיד על תפילות וכו', בקיצור, ירא שמים... בשבת האחרונה הגיע הביתה, והודיע לאביו שהפסיק לשמור שבת! לאחר כמה חודשים בצבא. הילד אמר שלאחר שנכשל בדברים חמורים מאוד, ולאחר כל הזלזול ליהדות ששומעים מהמפקדים, לא שייך להישאר דתי! (כ"ש חרדי).
האבא היה כולו שבור ורצוץ, ומרן שליט"א אמר לו, שבדיוק בגלל הדברים האלו הוא מתריע בכל מקום ומקום שאין ללכת לצבא.
כל אברך ובחור ישיבה שיושב ולומד, מגן פי כמה וכמה, הוא גורם לכך שיהיו הצלחות לחיילים, ומונע פיגועים. ככל שיהיו יותר בחורי ישיבות, יהיה צורך בפחות חיילים. וכפי שאמר החפץ חיים לעשירים שרצו להקים בית חולים, שתמיכה בישיבה גורמת שלא יהיה צורך בבית הרפואה.
כל אחד בסופו של דבר בוחר את הבחירות שלו. גם אחים של מרן זצ״ל שהראשל״צ סיפר עליהם שהלכו לצבא והתקלקלו בחרו את בחירותיהם. ואין מקומי וענייני לשפוט אותם. לא אדון אותם עד שאגיע למקומם (ועיין שפת אמת על אתר). בכל אופן, אמרתי ואומר שוב: אין שום כוונה לקחת בחור חרדי מישיבה חסידית או ליטאית ולהכניס אותו לגוב האריות. ברור ללא שום ספק שצריך לבנות מסגרות מתאימות. בישיבות ההסדר אחוז התלמידים שחוזרים מהצבא מחללי שבתות ועוברי עבירות הוא שואף ל - 0! זאת לא השערה, ולא דמיונות. זאת מציאות החיים.
 
כל אחד בסופו של דבר בוחר את הבחירות שלו. גם אחים של מרן זצ״ל שהראשל״צ סיפר עליהם שהלכו לצבא והתקלקלו בחרו את בחירותיהם. ואין מקומי וענייני לשפוט אותם. לא אדון אותם עד שאגיע למקומם (ועיין שפת אמת על אתר). בכל אופן, אמרתי ואומר שוב: אין שום כוונה לקחת בחור חרדי מישיבה חסידית או ליטאית ולהכניס אותו לגוב האריות. ברור ללא שום ספק שצריך לבנות מסגרות מתאימות. בישיבות ההסדר אחוז התלמידים שחוזרים מהצבא מחללי שבתות ועוברי עבירות הוא שואף ל - 0! זאת לא השערה, ולא דמיונות. זאת מציאות החיים.
מרן שליט"א אמר שאותו בחור למד בישיבת הסדר.
חבל על דאבדין!
 
אני לא רוצה חרדי על אלונקה שותת דם״ חלילה. גם לא אח חילוני. אתה שואל מה מפריע לי? התשובה נעוצה בדברי הרמב״ם בהלכות תלמוד תורה פ״ג הלכה י׳: חילול השם! זה מה שקורא סביב כל ההתנהלות הזאת. מה אני רוצה? אני רוצה שחבריי ואחיי יבואו לעזור לי ושכמותי וישאו בנטל כדרכה של תורה? מפריע לכם משהו? - תפעלו לשנות, תדרשו לקיים מצווה מהתורה! היום בוודאי שיקשיבו לכם. חטיבת חשמונאים תוכיח. אלא מה? אתם לא באמת רוצים. נוח לכם המצב שהם טוחנים 250 ימי מילואים ומסכנים את עצמם ואתם יושבים בכולל עם סטנדר ומזגן.

אז לדבריך, כל אותם קדושים שנהרגו בקרב ובמלחמה אינם אלא טיפשם שדמם בראשם שלא השכילו לא להתגייס פשוט, והמליצו ככה גם לכולם, ופשוט היו מחכים כמה שעות עד שהנוחבו׳ת ימ״ש היו מגיעים לא רק לאופקים ונתיבות אלא גם לתל־אביב ולבני ברק. ואז מה היה קורה? - הייתם כולכם מסתגרים בבתים ומחכים לצבא ולמשטרה שיבואו להציל אתכם! זאת האמת הפשוטה והבזויה שאתם אוחזים בה!
מחילה מכבודו, לא ייתכן מצב שבו תלמידי ישיבות ההסדר שהם אחוז כל כך מועט מהעם מהווים כוח כל כך משמעותי במערך המילואים ואתה מאשים את המגזר החרדי. יש לך מגזר כללי שלם לתהות עליו וגם שם לא חסר אנשים שמשתמטים.

על הנייר כולם חכמים גדולים יהיה מקווה יהיה זמן ללמוד יהיה הכל וכשזה מגיע לרגע האמת פתאום יש שינוי בתוכניות והכל באישור הקצין ואין תקציבים ועכשיו לא עושים את זה וכו' ושמנחיתים עליך "גזרה" ואתה לבד מול המערכת הענקית הזאת עם לחץ חברתי אדיר זה הרבה יותר קשה.

יש הרבה דברים שחרדים שלא לומדים יכולים לעשות כמו אבטחה, משטרה, סיעוד, בנייה וכו' יש הרבה תחומים שמדינת ישראל צריכה ידיים עובדות זה תרומה חשובה לא פחות ואולי עדיף לצה"ל שכל אותם חרדים שלא לומדים ילכו לעבוד וישלמו מיסים שיממנו את הצבא.
אגב, גם בתוך צה"ל אין לך שוויון בנטל שיש לך אחד שנמצא ב8200 ויוצא עם סטרטאפ ואחד יוצא מגולני עם הלם קרב, אין שוויון בחיים ובחיים לא יהיה!
 
יש סתירה ידועה: מצד אחד הרמב"ם כותב שמי שחוקר אחר הי"ג עיקרים עובר בלאו דאורייתא , מצד שני כותב במקום אחר שמצווה לחקור ולהגיע לאמונה ע"י העיון השכלי. והתשובה הפשוטה (מהר"ל ועוד רבים): אם אתה בא לחקור בשביל להחליט אם זה נכון או לא נכון עברת על לאו דאורייתא (מפאת קוצר המשיג, כלשונו הזהב), אך אם אתה מאמין באמונה שלימה, ובטוח ונאמן לך שהכל נכון על בסיס המסורת והנביאים-מצווה לחקור, שודאי תגיע להשגות גבוהות.

@מאור כהן הלז, אם היה בא בגישה שהוא בטוח שהכרעת גדולי דורינו נכונה, וכל דברם אמת וצדק, ורק היה שואל איך זה מסתדר עם המקורות, ניחא (גם כבר מזמן היה משתכנע). אך היות ובא לקנטר ולדחות בהינף יד את דברי כל גדולי הדור (על אף "קוצר המשיג") כל הדיון הפך ל"דע מה שתשיב" אחד גדול, וחבל על כל מילה נוספת. תדע, אם זה היה במתמטיקה- שלכל הפרופסורים הגדולים היה יוצא פתרון X, ולך ולעוד כמה קשקשנים היה יוצא Y, היית יושב בשקט ומחפש איפה תעית, ולא מנפנף להם בכל מיני משפטים מסוקרטס ופיתגורס שברור שהם יודעים כבר, וגם פי עשר יותר טוב ממך. אז פשוט שב בשקט ותחפש איפה הטעות שלך.

אני גם הייתי דתי לאומי בעוונותי הרבים, והריני אוד מוצל מאש, על כן אני מדבר מדם ליבי, רמת העיוורון ברוב מוחלט של הציבור הזה גדולה מהעיוורון של הבהמות בקפלן. יש מלבי"ם שמבאר שככל שהאדם קרוב לאמת כל קשה לו לראות אותה.
ב"ה שציבור זה הולך ונעלם, שבכל דור שעובר 50% מתחלנים, 30% נהיה לייט, 15% איך שהוא מחזיק, ו5% מתחרד. (גם הכשרים שבכם הם כברז מזהב ללא חיבור למים, כמאמרו של מורינו הגר"ש פישר זצ"ל, בטח אתה מכיר אותו)

@מאור כהן תחזור לערבוביה שלך בבני עקיבא, למסע פסח, לשבת ארגון, לשירה מעורבת, לנחל או מעין מעורב, להלל עם ברלב"ט ביום העצמאות (ועל האש כמובן) תחזור לסרטים והסדרות שלך (שעצרת מהם לרגע כדי להפריע לפורום הקדוש הזה) אני בטוח שאתה עוצם את העיניים בקטעים שצריך וכו' וכו'. הרי להכל יש לכם תירוצים הלכתיים עלובים נבובים ומובנים מראש, וכמאמר הרב ז"ל- בית של גויים.

הנח לנו לנפשינו.
 
יש סתירה ידועה: מצד אחד הרמב"ם כותב שמי שחוקר אחר הי"ג עיקרים עובר בלאו דאורייתא , מצד שני כותב במקום אחר שמצווה לחקור ולהגיע לאמונה ע"י העיון השכלי. והתשובה הפשוטה (מהר"ל ועוד רבים): אם אתה בא לחקור בשביל להחליט אם זה נכון או לא נכון עברת על לאו דאורייתא (מפאת קוצר המשיג, כלשונו הזהב), אך אם אתה מאמין באמונה שלימה, ובטוח ונאמן לך שהכל נכון על בסיס המסורת והנביאים-מצווה לחקור, שודאי תגיע להשגות גבוהות.

@מאור כהן הלז, אם היה בא בגישה שהוא בטוח שהכרעת גדולי דורינו נכונה, וכל דברם אמת וצדק, ורק היה שואל איך זה מסתדר עם המקורות, ניחא (גם כבר מזמן היה משתכנע). אך היות ובא לקנטר ולדחות בהינף יד את דברי כל גדולי הדור (על אף "קוצר המשיג") כל הדיון הפך ל"דע מה שתשיב" אחד גדול, וחבל על כל מילה נוספת. תדע, אם זה היה במתמטיקה- שלכל הפרופסורים הגדולים היה יוצא פתרון X, ולך ולעוד כמה קשקשנים היה יוצא Y, היית יושב בשקט ומחפש איפה תעית, ולא מנפנף להם בכל מיני משפטים מסוקרטס ופיתגורס שברור שהם יודעים כבר, וגם פי עשר יותר טוב ממך. אז פשוט שב בשקט ותחפש איפה הטעות שלך.

אני גם הייתי דתי לאומי בעוונותי הרבים, והריני אוד מוצל מאש, על כן אני מדבר מדם ליבי, רמת העיוורון ברוב מוחלט של הציבור הזה גדולה מהעיוורון של הבהמות בקפלן. יש מלבי"ם שמבאר שככל שהאדם קרוב לאמת כל קשה לו לראות אותה.
ב"ה שציבור זה הולך ונעלם, שבכל דור שעובר 50% מתחלנים, 30% נהיה לייט, 15% איך שהוא מחזיק, ו5% מתחרד. (גם הכשרים שבכם הם כברז מזהב ללא חיבור למים, כמאמרו של מורינו הגר"ש פישר זצ"ל, בטח אתה מכיר אותו)

@מאור כהן תחזור לערבוביה שלך בבני עקיבא, למסע פסח, לשבת ארגון, לשירה מעורבת, לנחל או מעין מעורב, להלל עם ברלב"ט ביום העצמאות (ועל האש כמובן) תחזור לסרטים והסדרות שלך (שעצרת מהם לרגע כדי להפריע לפורום הקדוש הזה) אני בטוח שאתה עוצם את העיניים בקטעים שצריך וכו' וכו'. הרי להכל יש לכם תירוצים הלכתיים עלובים נבובים ומובנים מראש, וכמאמר הרב ז"ל- בית של גויים.

הנח לנו לנפשינו.
חזק וברוך כמה דבריך דברי אמת
אני גם מכיר טוב טוב טוב הציבור הזה ולצערי הרב יש רבים מהם ששונאים חרדים יותר מחילונים שעוברים את כל העברות שבתורה
ושאתה שואל אותם מה הפשט בזה הם עונים לך הם "אחים שלנו" "אהבת ישראל" אך שמדובר ביהודי חרדי נעלמים כל הסיסמאות היפות האלו
 
@מאור כהן איני יודע אם אני עושה נכון שאני טורח להגיב לך על דבריך, שכן כפי שאתה רואה זמני כעת מצומצם ביותר, אנחנו בסוף זמן ויש הרבה מלאכה לקראת המבחנים, אבל בכל זאת מכיון שאני רואה שאף אחד לא הגיב לך על המקורות המפוצצים שהבאת אנסה לתמצת את דבריך ולהשיב עליהם כפי שיספיק הזמן
הייתי אומר לך די לך שתראה כמה לייקים אני מקבל על דבריי וכמה אתה, ואפילו הייתי מבקש שמי שמסכים איתי יתן לי לייק שכוייעח כדי שתבין שאתה בצד של המיעוט ובכל זאת אתה מתעקש וחוזר על דבריך, אך כפי שידוע לכל אני לא אוחז ולא מתלהב מהלייקים האלה, מה גם שכאן רוב הציבור הם מתלמידי מרן רבינו עובדיה ואינם ראיה כ"כ
א. הבאת את דברי רבי עקיבא גלזנר [לא גלזר!] ורבי שלמה ישכר טייכטל שהיכו על חטא שהשואה קרתה בגלל שהחרדים לא עלו לארץ וכו', ובאמת שהשימוש בדבריהם הוא לא קשור לנידון דידן בכלל, שכן אם הדיון מצד השתתפות החרדים בבנין הארץ הרי שכיום אנחנו שותפים מלאים בהכל - חוץ מהצבא
ב. הבאת את דברי הגרי"ז שבמקום הצורך גם שבט לוי היו מתגייסים, בוא נביא ציטוט קטן אם היום זה נקרא שעת הצורך
1741213649833.png
ג. כתבת:
בנוגע לבילבולי המוח על התחזקות רוחנית וכו' הבעיה היא שאתם לא באמת רוצים. נח לכם לנפנף בזה. גם אם הצבא יבוא היום ויעניק לכם את כל מה שתרצו אתם עדיין תמצאו תירוצים אחרים. לא אמרתי שצריך לקחת בחור מפונוביז' ולשלוח אותו ליחידת מודיעין עם נשים, חלילה. אבל בהחלט יש להקים מסגרות מתאימות. כמה דתלשי'ם יש למשל בישיבות ההסדר?! אני מכיר את המסלול הזה מקרוב ואומר לך שזה שואף כמעט ל 0! בטלנים יש בכל מקום. גם בישיבות השחורות.
רק במילים האלה הראית שאתה עם לקות ראיה קשה שמקנה לך זיכוי בביטוח לאומי, הנה הרב @מורשת מרן מספר לך מכלי ראשון מה היה היום, ואני יכול לספר לך תיאורים מזעזעים ששמעתי מחיילי מילואים נשואים איזה נסיונות קשים הם היו במלחמה הנוכחית, איך בכוח דחפו להם בכפיפה אחת מצב נורא ואיום, עד שנשותיהם כתבו מכתב תחינה להפסיק עם זה, והנה ציטוט נוסף מרבני הציונות הדתית שכנראה אתה יודע יותר טוב מהם
1741214001869.png
1741214039567.png1741214068418.png

עוד כתבת
״להתגייס לצבא שאין להם אלוקים״ - הס מלהזכיר! כמה ניסים ונפלאות גלויים לעין כל הקב״ה עשה בצבא ישראל רק במלחמה האחרונה! פוק חזי. ודבר נוסף, אתם רוצים שיהיה שינוי - תהיו מוכנים לרצות אותו באמת.

תגיד לי אתה רציני? כמה ניסים ה' עשה לצבא? ה' עושה ניסים לכל עם ישראל ומראה לצבא שהוא אפס! כי זה מה שהוא באמת! תסתכל טוב תראה שה' מראה לצה"ל המהולל שהוא יכול לחפש שנה וחצי אחרי החטופים ולאיים שהוא יפיל את חמאס ומצד שני לפחד מחיזבאללה, ובסוף הכל קורה הפוך על הפוך, בקושי חטופים בודדים הצליח צה"ל להחזיר, חמאס חי ובועט, וכנראה שכל המפלה שלו תהיה בכלל הודות לטראמפ, ודוקא מחיזבאלה שכל כך צה"ל פחד לא התממשו האיומים והתחזיות וכל סוריה ולבנון קרסו בדרכים לא צפויות לפני שצהל בכלל נכנס לשם

עוד אני חייב להתייחס למה שציטטת ממרן רבינו עובדיה שהמלחמות נקראות מלחמת מצוה, וכנראה שבכוונה התעלמת מתשובה שכתב רבינו בנושא זה [ולא בתור ציטוט עם לשון מושאלת] והנה לך כמה מילים מתשובתו
1741214812904.png
1741214868658.png

שאר דבריך אענה בהמשך אם ירצה ה' שיהיה בכוחי, מה גם שאני חושב שמציני והבנו את הרעיון
 

קבצים מצורפים

  • 1741214850806.png
    1741214850806.png
    48.3 KB · צפיות: 2
ויכוח סרק שלא יגמר לעולם...הרי ברור שכל גדולי הדור מתנגדים לגיוס בחורי ישיבה בכל מצב,וגדולי הדור ודאי יודעים את כל ציטוטי חז"ל הנ"ל שהזכיר אותו מאור ושאר חבריו החשוכים ובכל זאת מורים כן וכמו שאנו סומכים עליהם בהלכות החמורות ביותר שבתורה כך אנו סומכים על הוראתם זו שאין להתגייס בשפו"א.לכן זה ויכוח מיותר לחלוטין.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון