• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עוגיות קוקוס ועוגיות בוטנים שהכל

יוסף דהן

Well-known member
לא לשכוח לברך כך ולא העץ או האדמה כמו שכתב בלוח של א' הרבנים
שהרי כתב כן הראשל שליט"א בילקו"י במכתב שהובא בח''א של פסח

אלא שמ"מ המברך העץ או האדמה יש לו ע"מ לסמוך כמו שוקולד ולדר
ואף זה לא כפשוטו על מה לסמוך אלא יכול לכתחילה
אך המנהג לברך בכה"ג שהכל
 
וכן תשובה ביד בתשובה של הראשל לגבי עוגיות קוקוס
והרב מיארה כתב לי בזמנו שידבר עם מרן ע''ז ואיני יודע מה נעשה לבסוף
 
וכן תשובה ביד בתשובה של הראשל לגבי עוגיות קוקוס
והרב מיארה כתב לי בזמנו שידבר עם מרן ע''ז ואיני יודע מה נעשה לבסוף
אז תשאל שוב. אנחנו לא מחזיקים מיד שיש כאן טעות ושוללים את מה שכתב כאילו טעה. יתכן שטעה, אבל צריך לבדוק לפני שמורים לרבים שיש כאן טעות ולא לשכוח לא להתבלבל.
 
לא כתבתי טעות ולא כתבתי לא לשכוח ולא להתבלבל

בפרט שציינתי שאף מרן שמודה שלא טועה מי שמברך כן

אך ברור שעדיף לעשות כמו שהרשל הבין מאשר אחרים
 
לא כתבתי טעות

אך ברור שעדיף לעשות כמו שהרשל הבין מאשר אחרים
אבל אתה יודע שהלוח נכתב ע"פ דעת הראש"ל שליט"א במדוייק. אז או שמרן שליט"א חזר בו או שיש טעות. ממ"נ יש לברר ולבדוק את העניין ולא לעשות מעשה קודם לכן.
 
אבל אתה יודע שהלוח נכתב ע"פ דעת הראש"ל שליט"א במדוייק. אז או שמרן שליט"א חזר בו או שיש טעות. ממ"נ יש לברר ולבדוק את העניין ולא לעשות מעשה קודם לכן.
כתוב איפה שהוא שהרשל עבר על הכל?

ואם המחבר לא ענה לי שדיבר על זה קודם לכן עם הרב יצחק אלא עתיד לדבר זו הוכחה שכתב זאת על דעת עצמו
 
אבל אתה יודע שהלוח נכתב ע"פ דעת הראש"ל שליט"א במדוייק. אז או שמרן שליט"א חזר בו או שיש טעות. ממ"נ יש לברר ולבדוק את העניין ולא לעשות מעשה קודם לכן.
גם כתוב בלוח זה ששניצל אפי' לא ספק מזונות

וזה ודאי לא במשנת הרשלצ כמו שמבואר בקובץ ב''י שהמברך יש לו ע'מ לסמוך אלא הבא לשאול אומרים לו שהכל

וכן לגבי שוקולד דעתו שיכון בעץ לא לפטור את השוקולד והרשל סובר שאם הוא למעלה מ50 אחוז יכון לפטור
ואם פחות הוא מסופק
 
המקור של הרב בועז

כנראה משו''ת מעין אומר
 
המקור של הרב בועז

כנראה משו''ת מעין אומר
נכון. הוא כתב שם במפורש את המקור.
וכך כתב במעין אומר ח"א פרק י' סימן ב':
1680816970068.png
כמו שוקולד שהיות ויש 5 שינויים טעמו שמו וכו' המנהג שהכל
אבל אין את השינויים, כיון שגם שמו נשאר עליו, וגם ניכר ממה נעשה.
 
אך לגבי חטיפי קוקוס למיניהם אשר בהם הקוקוס ניכר היטב בעין יש לברך עליהם עץ, וראה עוד מש"כ בזה בברכה נאמנה (עמ' תתסג)
 
אך לגבי חטיפי קוקוס למיניהם אשר בהם הקוקוס ניכר היטב בעין יש לברך עליהם עץ, וראה עוד מש"כ בזה בברכה נאמנה (עמ' תתסג)
וכל דבריך לדברי הרב מוצפי
או שו''ת מעין אומר
שדעת הראשל לא לסמוך עליו בד''כ
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון