עיין שם ותרווה נחת. אין עיתותי בקירבי כרגע.לא הבינותי כוונתך,
מה שייך לתרץ, ומה שייך פת פלטר?!
עיין שם ותרווה נחת. אין עיתותי בקירבי כרגע.לא הבינותי כוונתך,
מה שייך לתרץ, ומה שייך פת פלטר?!
הבאתי כאןכך שמעתי שאמר ג"כ הר יצחק לוי שליט"א, והוסיף שאף מי שיודע שיש אחד שמחמיר במצה שמורה דייקא עבודת יד, או אפילו מכונה, יודיע לאורח שזה לא מתאים לו, ואם אינו עושה נוהג שלא כשורה
ועדיין, לעצמו גם אם מחמיר בשמורה, אין לאסור ביד תקיפה לאכול פפושדו. וזה לא חוכא ואיטלולא. ושוב - עיינו אצל הרב נקי שליט"א ותרוו נחת.הבאתי כאן
אמת שכך הדבר, רק השאלה שנשאלת הרי גם בזמן מר"ן זצ"ל לא היה מצה שמורה - ובכל זאת אכל.רק צריך לזכור שזה לא מקמח שמורה
ומי שמחמיר לאכול רק מצה שמורה, צריך לאכול גם מצה עשירה שמורה.
איך שהבנתי מהעדויות הנ"ל וכו' כל ימיו הקפיד על שמורה ובסוף ימיו אכל גם לא שמורה, ואז אכל פפושדו. ככה הבנתי מבין השורות...אמת שכך הדבר, רק השאלה שנשאלת הרי גם בזמן מר"ן זצ"ל לא היה מצה שמורה - ובכל זאת אכל.
עיינתי עכשיו (בקובץ שהביא הרב @בנימין לוריא ) וראיתי את טענותיועיין שם ותרווה נחת. אין עיתותי בקירבי כרגע.
עיקר הטענה שזו לא חוכא ואיטלולא לאכול ביום מצה שמורה ובלילה לדוגמא פפושדו כי זה דומה לפת פלטר שעריבה עליו יותר. זה רק מה שאמרתי.עיינתי עכשיו (בקובץ שהביא הרב @בנימין לוריא ) וראיתי את טענותיו
הטענה העיקרית היא: שאם אין כזה מקמח שמורה, בזה לא צריך להחמיר, (כמו מי שערב עליו יותר פת של גוי)
טענה אפשרית, אבל מכאן ועד לומר שאין עניין להחמיר המרחק גדול מאוד
(ולעצם הטענה, לדעתי העוגיות מקמח סויה ולפתית ערבות יותר...... ואולי בזה גם אפשר לחלק בין זמנו של מרן להיום, שהיום יש חלופות מצוינות)
ועוד טען שם שעצם החומרא לאכול שמורה חוץ ממצות מצוה אינה חומרא נכונה
אבל מה נעשה שכך נהגו רבים מבני התורה?
אף אחד לא טען חוכא ואיטלולא, הרחקת לכת ידידי, אנא תדבר לגופו של ענין...ועדיין, לעצמו גם אם מחמיר בשמורה, אין לאסור ביד תקיפה לאכול פפושדו. וזה לא חוכא ואיטלולא. ושוב - עיינו אצל הרב נקי שליט"א ותרוו נחת.
קודם כל תדע לך כלל, כל מקום שאתה רואה ד"ר ליד הרב סימן שהוא חולה...אמנם עיינו במצורף, לפיו יש חשש "ספק חמץ" בפפושדו, ולא "מצוה גדולה" לאכול פפושדו.
כמדומני שזאת היתה טעות חד פעמית ולא שבכל שנה היה בזה איסור סתם יינם לדעתושמעתי שהרב יעקב יוסף זצ"ל אמר שיש שם בעיה של יין נסך, מישהו שמע על זה משהו?
הרב בנימין הלוי הוא רב, וד"ר משה רענן הוא ד"ר (ירא שמים וחרוץ שעוזר לאלפי ת"ח להבין פרטים מציאותיים בש"ס). אין צורך להעליב סתם, וכי חסר מקומות שהגרע"י נעזר במומחים כדי להבין?!קודם כל תדע לך כלל, כל מקום שאתה רואה ד"ר ליד הרב סימן שהוא חולה...
הרב יצחק יוסף בילקוט יוסף פסח חלק ב עונה על הטענה של היין נסך ואומר שתלמיד חכם(הרב אברהם יוסף) לא יכשיל את הרבים ביין נסךשמעתי שהרב יעקב יוסף זצ"ל אמר שיש שם בעיה של יין נסך, מישהו שמע על זה משהו?
ודרך אגב, למה לא עושים כזה בהכשר בד"ץ בית יוסף?
(אפשר אפילו מקמח שמורה......)
ראשית זה נאמר פעם, ושנית גם אז זה היה יין מבושל ולא עבר מגע יד אדם.שמעתי שהרב יעקב יוסף זצ"ל אמר שיש שם בעיה של יין נסך, מישהו שמע על זה משהו?
אני לא מבין למה להסתבך.ודרך אגב, למה לא עושים כזה בהכשר בד"ץ בית יוסף?
יש מחלוקת בין הרמ"א לש"ע. כך נראה.ודרך אגב, למה לא עושים כזה בהכשר בד"ץ בית יוסף?
(אפשר אפילו מקמח שמורה......)
וקטניות זה לא מחלוקת מרן והרמ"א?כבר הסבירו הרבה פעמים, אבל אני פשוט אומר לכולם: רק דבר שמוסכם על כל הפוסקים העיקריים יקבל בד"ץ. מושג של "בד"ץ" הוא שזה כשר למהדרין, והיינו שאולי יש דעה יחידה או דעה דחויה וכד' שלא סוברת ככה, אבל בוודאי לפי הפוסקים הראשיים והמוכרים והמקובלים היא מוסכמת.
מצה עשירה זה אסור באכילה בפסח לפי שיטת הרמ"א (שבוודאי הוא פוסק מוכר וחשוב), ולכן מי שהולך את זה סומך על 'קולא' של הבית יוסף, וממילא זה כבר לא מהודר לכולם, ולכן הוא לא יכול לקבל בד"ץ, רק רבנות.
מרן זה המדד לשיטה לעשות דבר כזה, לפיקוח שאכן במקום זה מוצר ספציפי זה נעשה כהוגן, המדד זה בד"ץיש מחלוקת בין הרמ"א לש"ע. כך נראה.
אבל לא כ"כ מבין מה הרעש אם בדץ כזה או אחר נתן. זה המדד אם זה כשר? או מרן זיע"א?
זה מנהג. לא מחלוקת בטעמי ופרטי ההלכה.וקטניות זה לא מחלוקת מרן והרמ"א?
לא שזה לא מהדרין, אלא שזה לא מהדרים לכולם.ודרך אגב, מאותה סיבה יש להחמיר, אם יש פוסק שאוסר וזה לא מהדרין, אז לבן תורה ראוי להחמיר......
מרן זיע"א אכל. זה יותר מבד"צ.מרן זה המדד לשיטה לעשות דבר כזה, לפיקוח שאכן במקום זה מוצר ספציפי זה נעשה כהוגן, המדד זה בד"ץ