גם אם הדברים של הבחורים הנ"ל נכונים, ולא נגועים בעיקר בנחיתיות מסוימת.. עדיין אין צורך להכניס בשביל זה סגנון תפילה וכדו', כשדובר בזמנו על מוסדות לספרדים, התכוונו בעיקר לאופי וכדו', שהבחורים שנרמסים על לא עוול, פשוט על לא עוול.. בישיבות של 'אחרים'.. לא בגלל שאין להם כישרון ולא בגלל שום דבר אחר.. אלא בגלל שהם לא רגילים ל'גן חיות' ולתככנות ו'למאחורי הגב' ו'לפני הגב' שהולך שם, ול'לשם שמים' שברור לי שיש עליו גיהנום מיוחד.. וכו' וכו', (ואני לא אומר שאין גם מה ללמוד מהם, אבל את כל זה אין צורך.. ממש אין צורך..) ויכולים לגדול ולצמוח בענק.. בהכל.. במקומות שיתאימו יותר לאופי הישר והעדין שלהם.. בשביל זה צריך להקים מוסדות.. לגדל בחורים איכותיים בסגנון האופי שלהם.. רק ע"ז דיברו.. ולזה יש צורך בישיבה.. לא בחיצוניות שפחות קשורה..איזה חבורה...
את האמת שראוי לענות לדברים שלך באריכות.
אבל אני יענה על עיקר דבריך בקצרה.
שמע, אתה לא יכול לבא היום, לשאול שאלות ולמצוא פתרונות אם אתה לא יודע מאיפה זה התחיל.
ולכן, אני לא בא לזלזל או לעורר מחלוקת שהיתה לפני שלושים שנה. אני בסך הכל לא מסתיר את המציאות שהיתה, ולפי דעתי בזה תלוי מאד ההמשך.
כך רק ענין אחד פשוט, יש טענה מקובלת אצל בחורים שהולכים לישיבות אשכנזיות, שהם רוצים ללכת לספרדי, אבל גם הספרדי זה חיקוי, אז כבר הולכים למקור. הוי אומר, שאם אתה רוצה להצליח בשלך, אתה לא יכול להיות חיקוי כל עוד המקור קיים, כי שלך יהיה רק למי שלא הצליח ללכת למקור. וגם אתה תצטרך לעשות הכל כמה שאפשר כמוהם, וזה כולל גם רמי"ם אשכנזים ושלמדו בישיבות אשכנזיות. זה פשוט, ואכמ"ל