• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

'עורכי' ספר אור לציון

שאלה - 109769
שלום לכבוד הרב
האם ניתן לכוון בעומר את הכוונות: שילוב הוי"ה אדנו"ת באמן (קדיש ושאר ברכות), בעניית איש"ר הוי"ה במלוי דמלוי דאלפי"ן, ממקומו - עב סג מה בן, פותח את ידך. תודה.
תשובה
לפני 45 שנה נתבקשתי על ידי מורי הרב בן ציון אבא שאול ז״ל לשאול את מור אבי ז״ל בענין זה ממש, והשיב אבי כי אין איסור, אך עדיף להימנע בימי העומר כולם.
שאלה - 239670
לכבוד הרב שלום רב , מחילה על שאלתי המטרידה, מורנו הרב בן ציון אבא שאול זצ״ל היה בקשר עם מור אביו בעניני קבלה?
תשובה
נכון הדבר אשר כתבת, והייתי עד לכך כמה פעמים, גם זכיתי להיות שליח של כמה ענינים בשאלות עמוקות מהכא להתם, ומהתם להכא.
וכן מבואר עוד במצו"ב.
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_תורה בציון - מוצפי, בן ציון בן סלמן_21.pdf
    1.8 MB · צפיות: 3
  • אוצר החכמה_מבשרת ציון - ב - מוצפי, בן ציון בן סלמן_382.pdf
    1.4 MB · צפיות: 4
אם תרצה עוד - עי' בילקוט יוסף החדש על שבת בהלכות צדקתך - שהביא מאמר של חכם אחד באור תורה שהביא ראיות ברורות מראשונים ואחרונים מפורשים שגם ביום שיש נישואין וברית וכדומה לא אומרים צדקתך, ואין אף אחד שחולק על זה לחלק בין 'היום' גורם לבין משהו צדדי. ועי"ש מה שהשיב הראש"ל שליט"א. ותראה אם דבריו יכולים להאמר בכלל או שנאמרו רק בשביל ליישב בכח דברי אביו זצ"ל.
1664527693443.png
ועיי"ש שתלוי בב' טעמים.

והן אמת שכתב כן בכדי ליישב דעת אביו, וכפי שסיים שם וכתב:
ליישב דעת מרן.png
ולכן גם כתב בהלכה למעלה שאין לעשות מזה מחלוקת.
 
הרב מדבר על הצורה החובבנית שנכתב הספר, ושיש סתירות בספר בין ההלכה מעלה למקורות...ועוד.. ואח"כ יושבים אברכים בכולל ומפלפלים למה כתב כך וכאן כתב כך... ומסיקים מסקנות.. וכאילו הכל שם הלכה למשה מסיני...
חובה לשמוע!!!
 
כן אבל הסתירות זה לא העיקר
העיקר זה האמת של הדברים שהוא סיפר הרב גדעון והרב עובדיה בסוף סימן קח יביע אומר חלק ט שהוא גם הכיר את הרב בן ציון, ואח"כ ההבדל בין ספר אורל"צ חלק א התשובה יותר מקיפה מאשר חלק ב', ואח"כ נוסף לזה הסתירות בין למעלה למטה.... זה הסדר של הלך הדברים ואת כל זה אין לך בחזון עובדיה
 
לא מבין, הרי כל ההשגות של מרן היביע אומר יושבו בקוטרס בנין ציון בטוב טעם ודעת, ומי שלומד טוב את זה ואינו זורק את השכל (כמו הרבה תלמידי מרן) יבין שכל הפסקים של האור לציון הם מבוססים, ואין כמעט שום טעות. הרי גם על מרן היבי"ע יש הרבה השגות , שאפילו נדונו כאן באשכול אחר, ולא יושבו הרבה תמיהות עדיין (לדוגמא השערות שיוצאות קדימה של המטפחת, שהמהרי אלשקר לא התיר בכה"ג כלל וכו')

אז מאי שנא מאור לציון???
 
לא מבין, הרי כל ההשגות של מרן היביע אומר יושבו בקוטרס בנין ציון בטוב טעם ודעת, ומי שלומד טוב את זה ואינו זורק את השכל (כמו הרבה תלמידי מרן) יבין שכל הפסקים של האור לציון הם מבוססים, ואין כמעט שום טעות. הרי גם על מרן היבי"ע יש הרבה השגות , שאפילו נדונו כאן באשכול אחר, ולא יושבו הרבה תמיהות עדיין (לדוגמא השערות שיוצאות קדימה של המטפחת, שהמהרי אלשקר לא התיר בכה"ג כלל וכו')

אז מאי שנא מאור לציון???
חוץ מההערה אחת בענין הדיוק על ברכת הטוב והמטיב בסעודה, שבאול"צ דייקו מלשון הגמ', ומרן זיע"א ביבי"א שם ובחזו"ע ברכות עמ' עט, העיר שאין כזו לשון בגמ'.
ואף הם נאלצים להודות שהייתה איזושהיא אי הבנה וכו'.
 
חזור
חלק עליון