• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עושה שבת באזור מאה שערים גאולה - מחפש המלצות

s.cohen

Member
אשמח לקבל המלצות לתפילות שבת, בקשות, שיעורי תורה מיוחדים וכל דבר שיש שיכול להתאים לזוג חרדים.
כמו כן אשמח לדעת האם יש בישיבת אור החיים עזרת נשים בתפילות שבת
תודה רבה
 
ערש"ק נה"ש רחוב שילה 6
חכם יעקב בדאלק, שמעתי פעם שהסדר קבלת שבת בנהר שלום שונה מבשאר ירושלים ואיני זוכר מה השינוי, על אף ששורשי נטועים בביתו של מהר"מ שרעבי זצ"ל לא זכיתי להתפלל שם, אשמח אם תוכל להחכימני
 
חכם יעקב בדאלק, שמעתי פעם שהסדר קבלת שבת בנהר שלום שונה מבשאר ירושלים ואיני זוכר מה השינוי, על אף ששורשי נטועים בביתו של מהר"מ שרעבי זצ"ל לא זכיתי להתפלל שם, אשמח אם תוכל להחכימני
מנחה "לשם יחוד" ללא "פתח אליהו" ואח"כ מיד קבלת שבת "מזמור לדויד" ללא מזמור "לכה דודי" למעט בואי כלה ג' פעמים הב' הראשונים בלחש והאחרון "שבת מלכתא" בקול "מזמור שיר ליום השבת" ושום חוזרים על הזמירות הנ"ל וכשחוזרים בפעם ב' מקיפים התיבה ב' פעמים,
האמת מי כמוך יודע שצריך לעשות כל סדר הקבלת שבת בחצר או בשדה ואח"כ ללכת לבית להקיף ב' פעמים בשולחן ואח"כ לחזור להמשך התפילה בבית אבל הנהיג הרב שרעבי שהכל עושים בבית הכנסת כנ"ל ואין לי עסק בנסתרות אבל עיין מש"כ הרב בניהו בספרו נה"ש חלק אור השבת ואכמ"ל
ואח"כ המנהג לקרוא "שיר השירים" פסוק החזן פסוק הקהל ומיד אח"כ ערבית דליל ש"ק והרב בניהו בקביעות עולה חזן בזמן הרב שרעבי היה עולה הרב ציון ברכה ע"ה כמובן קבוע המקאם הוא נאווה ולמה? כי במקאם הזה קל יותר בנעימה להוציא הקל' כך מקובלני מחכמי הישיבה וכמובן שלאחר התפילה לא אומרים כלל ועיקר בשום פנים ואופן "יגדל" למה? ע"ז תעשה שאלת חלום
וגם כאן האמת שהמנהג הוותיק ביותר לעדת הספרדים בעיה"ק תובב"א וכן בעיר ואם בג'דאד יע"א ועוד מקומות הוא לקרוא שיר השירים לפני מנחה דערש"ק אא"כ מתפלל מנחה דערש"ק מנחה גדולה עיין מש"כ הגרב"ץ מוצפי בזה ואכמ"ל כי אין זה מקומו כאן בשרשור
 
נערך לאחרונה:
מנחה "לשם יחוד" ללא "פתח אליהו" ואח"כ מיד קבלת שבת "מזמור לדויד" ללא מזמור "לכה דודי" למעט בואי כלה ג' פעמים הב' הראשונים בלחש והאחרון "שבת מלכתא" בקול "מזמור שיר ליום השבת" ושום חוזרים על הזמירות הנ"ל וכשחוזרים בפעם ב' מקיפים התיבה ב' פעמים,
האמת מי כמוך יודע שצריך לעשות כל סדר הקבלת שבת בחצר או בשדה ואח"כ ללכת לבית להקיף ב' פעמים בשולחן ואח"כ לחזור להמשך התפילה בבית אבל הנהיג הרב שרעבי שהכל עושים בבית הכנסת כנ"ל ואין לי עסק בנסתרות אבל עיין מש"כ הרב בניהו בספרו נה"ש חלק אור השבת ואכמ"ל
ואח"כ המנהג לקרוא "שיר השירים" פסוק החזן פסוק הקהל ומיד אח"כ ערבית דליל ש"ק והרב בניהו בקביעות עולה חזן בזמן הרב שרעבי היה עולה הרב ציון ברכה ע"ה כמובן קבוע המקאם הוא נאווה ולמה? כי במקאם הזה קל יותר בנעימה להוציא הקל' כך מקובלני מחכמי הישיבה וכמובן שלאחר התפילה לא אומרים כלל ועיקר בשום פנים ואופן "יגדל" למה? ע"ז תעשה שאלת חלום
וגם כאן האמת שהמנהג הוותיק ביותר לעדת הספרדים בעיה"ק תובב"א וכן בעיר ואם בג'דאד יע"א ועוד מקומות הוא לקרוא שיר השירים לפני מנחה דערש"ק אא"כ מתפלל מנחה דערש"ק מנחה גדולה עיין מש"כ הגרב"ץ מוצפי בזה ואכמ"ל כי אין זה מקומו כאן בשרשור
חזק וברוך צריך לנצל אותך
לנו אמרו שעושים מקאם נאוה ע''ש לביתך נאוה קדש, ואם זה מועיל לסלק הקלי' עוד יותר טוב
בקצב הזה מתי הם מסיימים התפילה? יותר מאוחר מאחינו המרוקאנים שאנו בגלותם, ועוד ריחמנו על עצמינו
ועוד מעניין אותי מאוד מהו סדר התפילה שם הערב, האם מזדרזים כדי להוציא הצום או לא
ברוך תהיה
 
בקצב הזה מתי הם מסיימים התפילה? יותר מאוחר מאחינו המרוקאנים שאנו בגלותם, ועוד ריחמנו על עצמינו
פחות או יותר סמוך ונראה בערש"ק בנה"ש כשמסיימים אז גם בעדס יכב"ץ מסיימים מעלה מטה דקה דקותיים
אין עלך ר' יצחק אתה מיוחד שאין כמו
נ.ב. כתבתי הנ"ל ע"פ: אביו של נז"י דניאל בן עמי מתפלל בנה"ש ובנו בעדס ואז נפגשים יחדיו
 
פחות או יותר סמוך ונראה בערש"ק בנה"ש כשמסיימים אז גם בעדס יכב"ץ מסיימים מעלה מטה דקה דקותיים
אין עלך ר' יצחק אתה מיוחד שאין כמו
נ.ב. כתבתי הנ"ל ע"פ: אביו של נז"י דניאל בן עמי מתפלל בנה"ש ובנו בעדס ואז נפגשים יחדיו
הצחיקני כבודו, מזכיר לי את ההוא גברא שאמרו לו איך אכלת בשר ביום הכיפורים, וענה וכי אני אכלתי בשר?! לקח חתיכת גבינה ואכל, אמר הנה ראיה שלא אכלתי בשר כי עכשיו זה בשר וחלב
כבודו מוכיח מעדס שגם בשבילם צריך שובע ורוגע, ואני שואל ביחס לכלל הירושלמים שתוך חצי שעה מסיימים הכל בעיסקת חבילה
 
הצחיקני כבודו, מזכיר לי את ההוא גברא שאמרו לו איך אכלת בשר ביום הכיפורים, וענה וכי אני אכלתי בשר?! לקח חתיכת גבינה ואכל, אמר הנה ראיה שלא אכלתי בשר כי עכשיו זה בשר וחלב
כבודו מוכיח מעדס שגם בשבילם צריך שובע ורוגע, ואני שואל ביחס לכלל הירושלמים שתוך חצי שעה מסיימים הכל בעיסקת חבילה
שאול ישאל לעיל מתי הסוף וענה מה שענה כי אמת הוא, אבל מ"מ הודה ולא בוש שכל סדר הנ"ל בנה"ש הוא לא יפחות משעה ועוד פחות 40 דקות ( בלע"ז שעה ועשרים) במקרה הטוב, כי לא תשכח מעלת כת"ר את הכוונות שהם לוקחים זמן רב עד בלי די
 
לאחר התפילה לא אומרים כלל ועיקר בשום פנים ואופן "יגדל" למה? ע"ז תעשה שאלת חלום
לא בטוח שזאת הסיבה שבגללה בנה"ש לא אומרים יגדל
אבל שמעתי פעם שנמנעים מהפיוט הנ"ל בשבת בגלל השורה "נותן לרשע רע כרשעתו" ויש שמדלגים על שורה זו
 
לא בטוח שזאת הסיבה שבגללה בנה"ש לא אומרים יגדל
אבל שמעתי פעם שנמנעים מהפיוט הנ"ל בשבת בגלל השורה "נותן לרשע רע כרשעתו" ויש שמדלגים על שורה זו
למה? כי עיין מש"כ בשער הכוונות דף נ' ע"ד וז"ל: "ברם האר"י ז"ל לא היה אומר שום פזמון ושום פיוט ובקשה מאלו שסדרום האחרונים, ובפרט פזמון יגדל אלהים חי" עיי"ש וא"כ ומי יבוא אחר המלך האר"י החי וכי סלקא דעתך אמינא שבישיבה כנה"ש לבוא ולעשות הלכה למעשה היפך מש"כ להדיא בשעה"כ
 
למה? כי עיין מש"כ בשער הכוונות דף נ' ע"ד וז"ל: "ברם האר"י ז"ל לא היה אומר שום פזמון ושום פיוט ובקשה מאלו שסדרום האחרונים, ובפרט פזמון יגדל אלהים חי" עיי"ש וא"כ ומי יבוא אחר המלך האר"י החי וכי סלקא דעתך אמינא שבישיבה כנה"ש לבוא ולעשות הלכה למעשה היפך מש"כ להדיא בשעה"כ
ראיתי בילקוט יוסף שבת כרך א ח"ג שכתב שאפשר לומר פיוט זה, עיי"ש.
 
הרגשה רוחנית ספרדית עתיקת יומין מיוחדת ערש"ק נה"ש רחוב שילה 6 נץ החמה חכם משה צדקה שמואל הנביא 38
(הקידוש לא הכי לעומת נה"ש ושאר המקומות)
לגבי הנץ, הכוונה שהתפילה עם הרב משה צדקה ברחוב שמואל הנביא 38 ? הרב מתפלל שם ?
 
חזור
חלק עליון