בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
יש. הכניסה מרח' אבינועם ילין, לפעמים סגור עם קודהאם יש בישיבת אור החיים עזרת נשים בתפילות שבת
חכם יעקב בדאלק, שמעתי פעם שהסדר קבלת שבת בנהר שלום שונה מבשאר ירושלים ואיני זוכר מה השינוי, על אף ששורשי נטועים בביתו של מהר"מ שרעבי זצ"ל לא זכיתי להתפלל שם, אשמח אם תוכל להחכימניערש"ק נה"ש רחוב שילה 6
מנחה "לשם יחוד" ללא "פתח אליהו" ואח"כ מיד קבלת שבת "מזמור לדויד" ללא מזמור "לכה דודי" למעט בואי כלה ג' פעמים הב' הראשונים בלחש והאחרון "שבת מלכתא" בקול "מזמור שיר ליום השבת" ושום חוזרים על הזמירות הנ"ל וכשחוזרים בפעם ב' מקיפים התיבה ב' פעמים,חכם יעקב בדאלק, שמעתי פעם שהסדר קבלת שבת בנהר שלום שונה מבשאר ירושלים ואיני זוכר מה השינוי, על אף ששורשי נטועים בביתו של מהר"מ שרעבי זצ"ל לא זכיתי להתפלל שם, אשמח אם תוכל להחכימני
חזק וברוך צריך לנצל אותךמנחה "לשם יחוד" ללא "פתח אליהו" ואח"כ מיד קבלת שבת "מזמור לדויד" ללא מזמור "לכה דודי" למעט בואי כלה ג' פעמים הב' הראשונים בלחש והאחרון "שבת מלכתא" בקול "מזמור שיר ליום השבת" ושום חוזרים על הזמירות הנ"ל וכשחוזרים בפעם ב' מקיפים התיבה ב' פעמים,
האמת מי כמוך יודע שצריך לעשות כל סדר הקבלת שבת בחצר או בשדה ואח"כ ללכת לבית להקיף ב' פעמים בשולחן ואח"כ לחזור להמשך התפילה בבית אבל הנהיג הרב שרעבי שהכל עושים בבית הכנסת כנ"ל ואין לי עסק בנסתרות אבל עיין מש"כ הרב בניהו בספרו נה"ש חלק אור השבת ואכמ"ל
ואח"כ המנהג לקרוא "שיר השירים" פסוק החזן פסוק הקהל ומיד אח"כ ערבית דליל ש"ק והרב בניהו בקביעות עולה חזן בזמן הרב שרעבי היה עולה הרב ציון ברכה ע"ה כמובן קבוע המקאם הוא נאווה ולמה? כי במקאם הזה קל יותר בנעימה להוציא הקל' כך מקובלני מחכמי הישיבה וכמובן שלאחר התפילה לא אומרים כלל ועיקר בשום פנים ואופן "יגדל" למה? ע"ז תעשה שאלת חלום
וגם כאן האמת שהמנהג הוותיק ביותר לעדת הספרדים בעיה"ק תובב"א וכן בעיר ואם בג'דאד יע"א ועוד מקומות הוא לקרוא שיר השירים לפני מנחה דערש"ק אא"כ מתפלל מנחה דערש"ק מנחה גדולה עיין מש"כ הגרב"ץ מוצפי בזה ואכמ"ל כי אין זה מקומו כאן בשרשור
פחות או יותר סמוך ונראה בערש"ק בנה"ש כשמסיימים אז גם בעדס יכב"ץ מסיימים מעלה מטה דקה דקותייםבקצב הזה מתי הם מסיימים התפילה? יותר מאוחר מאחינו המרוקאנים שאנו בגלותם, ועוד ריחמנו על עצמינו
הצחיקני כבודו, מזכיר לי את ההוא גברא שאמרו לו איך אכלת בשר ביום הכיפורים, וענה וכי אני אכלתי בשר?! לקח חתיכת גבינה ואכל, אמר הנה ראיה שלא אכלתי בשר כי עכשיו זה בשר וחלבפחות או יותר סמוך ונראה בערש"ק בנה"ש כשמסיימים אז גם בעדס יכב"ץ מסיימים מעלה מטה דקה דקותיים
אין עלך ר' יצחק אתה מיוחד שאין כמו
נ.ב. כתבתי הנ"ל ע"פ: אביו של נז"י דניאל בן עמי מתפלל בנה"ש ובנו בעדס ואז נפגשים יחדיו
שאול ישאל לעיל מתי הסוף וענה מה שענה כי אמת הוא, אבל מ"מ הודה ולא בוש שכל סדר הנ"ל בנה"ש הוא לא יפחות משעה ועוד פחות 40 דקות ( בלע"ז שעה ועשרים) במקרה הטוב, כי לא תשכח מעלת כת"ר את הכוונות שהם לוקחים זמן רב עד בלי דיהצחיקני כבודו, מזכיר לי את ההוא גברא שאמרו לו איך אכלת בשר ביום הכיפורים, וענה וכי אני אכלתי בשר?! לקח חתיכת גבינה ואכל, אמר הנה ראיה שלא אכלתי בשר כי עכשיו זה בשר וחלב
כבודו מוכיח מעדס שגם בשבילם צריך שובע ורוגע, ואני שואל ביחס לכלל הירושלמים שתוך חצי שעה מסיימים הכל בעיסקת חבילה
לא בטוח שזאת הסיבה שבגללה בנה"ש לא אומרים יגדללאחר התפילה לא אומרים כלל ועיקר בשום פנים ואופן "יגדל" למה? ע"ז תעשה שאלת חלום
למה? כי עיין מש"כ בשער הכוונות דף נ' ע"ד וז"ל: "ברם האר"י ז"ל לא היה אומר שום פזמון ושום פיוט ובקשה מאלו שסדרום האחרונים, ובפרט פזמון יגדל אלהים חי" עיי"ש וא"כ ומי יבוא אחר המלך האר"י החי וכי סלקא דעתך אמינא שבישיבה כנה"ש לבוא ולעשות הלכה למעשה היפך מש"כ להדיא בשעה"כלא בטוח שזאת הסיבה שבגללה בנה"ש לא אומרים יגדל
אבל שמעתי פעם שנמנעים מהפיוט הנ"ל בשבת בגלל השורה "נותן לרשע רע כרשעתו" ויש שמדלגים על שורה זו
איפה נמצא בדיוקתולדות אהרן ליל שבת
כבר עבר זמנואיפה נמצא בד
ראיתי בילקוט יוסף שבת כרך א ח"ג שכתב שאפשר לומר פיוט זה, עיי"ש.למה? כי עיין מש"כ בשער הכוונות דף נ' ע"ד וז"ל: "ברם האר"י ז"ל לא היה אומר שום פזמון ושום פיוט ובקשה מאלו שסדרום האחרונים, ובפרט פזמון יגדל אלהים חי" עיי"ש וא"כ ומי יבוא אחר המלך האר"י החי וכי סלקא דעתך אמינא שבישיבה כנה"ש לבוא ולעשות הלכה למעשה היפך מש"כ להדיא בשעה"כ
לגבי הנץ, הכוונה שהתפילה עם הרב משה צדקה ברחוב שמואל הנביא 38 ? הרב מתפלל שם ?הרגשה רוחנית ספרדית עתיקת יומין מיוחדת ערש"ק נה"ש רחוב שילה 6 נץ החמה חכם משה צדקה שמואל הנביא 38
(הקידוש לא הכי לעומת נה"ש ושאר המקומות)