אושרי רביב
Well-known member
האם לדעת מרן רבנו זיע"א מותר לענות אחריו אמן? או שמא הוא כמו עניית אמן על ברכה שאינו מחויב בה, שיש בה משום ספק אמן להחמיר. וכפי שכתב בחזון עובדיה חנוכה (עמ' רכו)?
לא ראיתי מה כתוב בחזו"ע, אבל מאי שנא מלענות אמן אחרי מי שמברך על טליתו? הרי אני לא מחוייב בברכה כי אני כבר מעוטף.האם לדעת מרן רבנו זיע"א מותר לענות אחריו אמן? או שמא הוא כמו עניית אמן על ברכה שאינו מחויב בה, שיש בה משום ספק אמן להחמיר. וכפי שכתב בחזון עובדיה חנוכה (עמ' רכו)?
לכאו דמי לברכה על ההלל שלדעת מרן רבינו עובדיה אינו עונה אמן ואילו למשנב ואור לציון עונה אמןלא ראיתי מה כתוב בחזו"ע, אבל מאי שנא מלענות אמן אחרי מי שמברך על טליתו? הרי אני לא מחוייב בברכה כי אני כבר מעוטף.
הוא מחוייב לפי שיטת רבותיו, וגם אנחנו מסכימים לכך שהוא חייב (אם רוצה להדר).
מה הצד שיוכל לענות?!האם לדעת מרן רבנו זיע"א מותר לענות אחריו אמן? או שמא הוא כמו עניית אמן על ברכה שאינו מחויב בה, שיש בה משום ספק אמן להחמיר. וכפי שכתב בחזון עובדיה חנוכה (עמ' רכו)?
כמדומה שדעת מרן הגרע"י שהברכה על ההלל הוא מנהג בטעות.לכאו דמי לברכה על ההלל שלדעת מרן רבינו עובדיה אינו עונה אמן ואילו למשנב ואור לציון עונה אמן
אין בראשונים לברך על ההלל?כמדומה שדעת מרן הגרע"י שהברכה על ההלל הוא מנהג בטעות.
לא חקרתי את הנושא לעומק ולכן כתבתיאין בראשונים לברך על ההלל?
אדרבא, יבואו היודעים ויעידו.כמדומה
לכאו דמי לברכה על ההלל שלדעת מרן רבינו עובדיה אינו עונה אמן ואילו למשנב ואור לציון עונה אמן
מה הבן. והבן.
מאי שנאבהלל גם לדידן לא יברכו
כאן זה פורום לא קודיםוחשבתי שלא אצטרך לפרט
וכן למרחזק וברוך
הראיה של מרן זצוק"ל זה מדין הנחת תפילין של ראש, שדעת הפרמ"ג שלא לענות אמן.כמדומה שדעת מרן הגרע"י שהברכה על ההלל הוא מנהג בטעות.
לא כן הברכה על הדלקת הנרות, זו מחלוקת ראשונים בביאור דברי הגמרא. אטו נאמר שהראשונים טעו?!
גם בחנוכה זה ברכה שאינה צריכהכתב ביבי"א לא זוכר כעת איפה בדיוק דבהלל חיישי' לרמב"ם דהוי ברכה שאינה צריכה ודאו', משא"כ כאן דאין זה נכנס בקטגוריה של ברכה שאינה צריכה דגם לדידן הם מחויבים להדליק נר כל אחד מבני הבית היות ויוצאים ביד רמ"א, בשונה מהלל דכולם מחויבים לקרוא אבל אין הברכה מעעכבת ויש לחוש לרמב"ם
חס ושלום לומר כךגם בחנוכה זה ברכה שאינה צריכה
מאי שנא מהללחס ושלום לומר כך