אם תוכל לסמן לי אני ישמח כי לא הצלחתי לראות בתמונה.זה נמצא בין העצים שם כמבואר למעיין.
הנה במכתב מרן הראש"ל שהתפרסם (מצ"ב. וכ"ה בעלון אשרי האיש) נכתב שכיום הוציאו את הבורגנין.הבורגנין עומדים על תילם, ונא לא להטעות בזה את הציבור.
ובשבת האחרונה אמרנו למרן שליט"א, שב"ה הבורגנין מרגישים טוב... וכמה פעמים אמר לנו שזה רק לרווחא דמילתא, ולא שרק בזה תלוי שקוראים בט"ו.
וכמו שאמר הרב @יהודה בן דוד - משנת יוסף שליט"א, שהציבור ברמות קוראים בט"ו, מלבד בית כנסת אחד משונה [שאפילו הגבאי לא נמצא שם בקריאת המגילה בי"ד, ודי בזה]. ויעויין במכתבים בסוף המגילת אסתר שבהוצאת הרב @מורשת מרן שליט"א במה שהאריך בזה עוד.
מהו הקונטרס שיצא ומחקו בו מילים מדברי היבי"א?הנה במכתב מרן הראש"ל שהתפרסם (מצ"ב. וכ"ה בעלון אשרי האיש)
דברי שלום ואמת.מהו הקונטרס שיצא ומחקו בו מילים מדברי היבי"א?
ייש"כ.דברי שלום ואמת.
ייש כח על 'ההארה', ואכן צ"ב.והנה בילקו"י (תשפ, עמ' שלב) כתב מרן שליט"א בזה"ל: ועל כן כל עוד שאין מניחין בורגנין בין רמות לשאר השכונות יש לקרוא את המגילה רמות בי"ד בברכה ובט"ו בלא ברכה. עכ"ל. וכן דעת גדולי הדורות כמ"ש בעמ' שלג. ואדרבה שם קרא מן התימה על מש"כ בשו"ת קול אליהו תופיק דאע"פ שאין בורגנין יעשו הפורים ביום ט"ו, יעו"ש.
ואולי לכן כתב במכתב לצרף את המסוף החדש וכו'
וצ"ב.
עי' שו"ת שמע שלמה ח"ח סי' ו-ז. ודוק.ייש"כ.
ומי מחברו?
שאלתי את פי מרן הרש"ל בהנ"ל, וא"ל שעיקר הפסק דיש לקרוא בטו ברמות הוא משום סמיכות השכונה לקבר שמואל הנביא שהוא מקום שהיה מוקף חומה, מה שלא היה (ידוע) בזמן מרן ע"ה.הנה במכתב מרן הראש"ל שהתפרסם (מצ"ב. וכ"ה בעלון אשרי האיש) נכתב שכיום הוציאו את הבורגנין.
אלא שמ"מ ישנם יג צירופים וכמ"ש בשו"ת הראש"ל.
והנה בילקו"י (תשפ, עמ' שלב) כתב מרן שליט"א בזה"ל: ועל כן כל עוד שאין מניחין בורגנין בין רמות לשאר השכונות יש לקרוא את המגילה רמות בי"ד בברכה ובט"ו בלא ברכה. עכ"ל. וכן דעת גדולי הדורות כמ"ש בעמ' שלג. ואדרבה שם קרא מן התימה על מש"כ בשו"ת קול אליהו תופיק דאע"פ שאין בורגנין יעשו הפורים ביום ט"ו, יעו"ש.
ואולי לכן כתב במכתב לצרף את המסוף החדש וכו'
וצ"ב.
זה לא הצירוף היחיד. [אגב, הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ].שאלתי את פי מרן הרש"ל בהנ"ל, וא"ל שעיקר הפסק דיש לקרוא בטו ברמות הוא משום סמיכות השכונה לקבר שמואל הנביא שהוא מקום שהיה מוקף חומה, מה שלא היה (ידוע) בזמן מרן ע"ה.
אע"פ שיש את המסוף וכו', מ"מ מרן א"ל שזה עיקר טעמו.זה לא הצירוף היחיד. [אגב, הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ].
ויש בזה עוד צירופים רבים כפי שהרואה יראה בתשובה שנדפסה בשו"ת הראש"ל.
ואגב, ראיתי שגם בני אשכנז ברמות הוציאו מכתב שיש לקרוא רק בט"ו. מכמה גדולי הת"ח שבקיאים גדולים בדיני עירוב.
עיין בסוף דברי הפרי חדש בחידושיו לאור"ח סימן קכ"ח ס"ק ל'. ובמה שכתב על דבריו בשו"ת חתם סופר (אור"ח סימן כ"ג)...(שלא יאמרו שחלק על מרן ע"ה, וכן זה לא מה שאמר ביזדים)
ומ"מ מה שכתבתי זאת כאן, כדי שלא יהיה קו' על עיקר דברי מרן שליט"א מהנ"ל.עיין בסוף דברי הפרי חדש בחידושיו לאור"ח סימן קכ"ח ס"ק ל'. ובמה שכתב על דבריו בשו"ת חתם סופר (אור"ח סימן כ"ג)...
שטויות. הוא עצמו התפלל שםזה לא הצירוף היחיד. [אגב, הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ].
שאלתי את פי מרן הרש"ל בהנ"ל, וא"ל שעיקר הפסק דיש לקרוא בטו ברמות הוא משום סמיכות השכונה לקבר שמואל הנביא שהוא מקום שהיה מוקף חומה, מה שלא היה (ידוע) בזמן מרן ע"ה.
פלא עצום, הרי בשו"ת הראש"ל ובילקו"י דוחה צירוף זה, ודאי לא כעיקר, אלא רק כסניף, עיקר הטעם המבואר שם הוא משום הבורגנים ומשום הסמיכות של מיל. ותול"מ.זה לא הצירוף היחיד. [אגב, הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ].
ויש בזה עוד צירופים רבים כפי שהרואה יראה בתשובה שנדפסה בשו"ת הראש"ל.
ואגב, ראיתי שגם בני אשכנז ברמות הוציאו מכתב שיש לקרוא רק בט"ו. מכמה גדולי הת"ח שבקיאים גדולים בדיני עירוב.
למה לכתוב בצורה זאת?!שטויות. הוא עצמו התפלל שם
מנין לך שטויות אלו?????????????????...
ותמשיך לנבל את פיך לרב היחיד שבאמת יודע ע"פ עדות קדמוני הקבלה, אביו חכם סלמן חיבר ספר 'שפתי צדיקים' שזה נושאו: איפה כל קבר, וסדר לימוד בכל קבר.... אז לפני שאתה מדבר על מישהו שיודע או לא יודע הוא יחיד שיודע וכל קבר כתוב מה המקורות ועיין באוצר החכמה בספר הנז'.
א"כ אולי י"ל בכל אופן כדברי הרב מוישי ס"ט...פלא עצום, הרי בשו"ת הראש"ל ובילקו"י דוחה צירוף זה, ודאי לא כעיקר, אלא רק כסניף, עיקר הטעם המבואר שם הוא משום הבורגנים ומשום הסמיכות של מיל. ותול"מ.
בזמנו עסקתי בנושא זה רבות, ואף ישבתי ממושכות עם כמה ת"ח אצל מרן הראש"ל שליט"א.
שאלה - 99978הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ
בנביא כתוב ששמואל נקבר ברמה, והרמה היא בנחלת בני אפרים כנזכר בתחילת ספר שמואל, ואילו מה שנקרא היום "קבר שמואל הנביא" הוא בנחלת שבט בנימין.[אגב, הרב מוצפי טוען שזה לא הקבר של שמואל הנביא אלא קבר של איזה שיי'ח ערבי. ולא ידעתי מנין לו, כי אם ברוח הקודש, לא בשמים היא, ואם לא ברוח הקודש, אז שיזכנו לידע ג"כ].