• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פורים ברמות תשפ"ג

במחילת כבוד תורתו הרמה של הרב ארבעת המינים
לאחרונה למדתי את הסימנים ביבי"א שמדבר בנושא זה
והמעיין יראה שמבואר בדבריו בפירוש (ביבי"א ח"ז או"ח סי' נח ריש אות ג) שנוקט כהחזו"א והגרצ"פ פראנק, שאפילו אם יש רצף של בתים מהעיר, אין מודדים מיל מהבתים האחרונים, אלא צריך שלא יהיה שבעים אמה ושיריים, וגם מהרי"ל דיסקין ושאר גאוני ירושלים לא כתבו אחרת מזה, ורק בקובץ תורה מציון שנה ראשונה נדפסה תשובת חכם אחד שכתב כן
ולכן כל הטענה של סמיכות פחות ממיל לירושלים לדעת מרן זצוק"ל אינה קיימת, כיון שלא יעזור סמיכות אלא בפחות מקמ"א אמה
גם אני למדתי סימנים אלו, וגם מש"כ בזה מו"ר הראש"ל שליט"א, וכן מש"כ בזה הרה"ר לי-ם הנוכחי.
ומבואר בדברי מרן זיע"א לא כך, וכן מפורש במסקנתו שכתב:
שו"ת יביע אומר חלק ז - אורח חיים סימן נח
המורם מכל האמור שעל תושבי שכונת רמות הסמוכה לירושלים, ויש מגרש פנוי יותר ממיל בין ירושלים לרמות, לקרות את המגילה בי"ד בברכה, וכן כל דיני פורים כגון סעודת פורים משלוח מנות ומתנות לאביונים ועל הנסים בתפלה ובברכת המזון, הכל יש לקיימם בי"ד, וממדת חסידות יקראו את המגילה גם בט"ו בלא ברכה, וכן כל דיני פורים הנ"ל ינהגו בהם אף בט"ו. ולא יאמרו על הנסים משום חשש הפסק. והנלע"ד כתבתי.
 
חזור
חלק עליון