• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פלפולא דאורייתא - הרב רפאל סויד

מצורף של השבוע, עם הוספות על שבוע שעבר.
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏פלפולא דאורייתא 18 - חצי שיעור בבל יראה - והוספות על הסייבר בהלכה.pdf
    477.5 KB · צפיות: 20
מצורף העלון השבועי.
מש''כ באות א' שסייבר נחשב היזק ניכר כיון שהוא ניכר שהלא המחשבים לא עובדים וכיוצא בזה- לדידי אין דבריו נראים כיון שההיזק של הסייבר הוא לא ניכר שהווירוס לא ניכר ורק ''התוצאה'' של הוירוס ניכרת ודוק
 
מצורף הערות בענייני פסח
מש''כ באות ג' להקשות מדוע לא גזרו שלא ימולו בשבת שמא ילך ללמוד אצל חכם ותי' שאין הכל בקיאין -יש לתמוה שהיה לו לשאול ניחש שמא יקחו דרך רה''ר את הסכין כדי למול שהלא אין הלכה כר''א שאפילו מכשרי מילה דוחים ומש''כ לתרץ שהמוהלים הם חכמים לא ידעתי מאי קאמר.
מש''כ באות ד' שריבית של מאה פרוטות האם הויא מאה עבירות או עבירה אחת תלוי במח' האחרונים האם בגזילה עוברים על כל פרוטה ופרוטה או לא-יש לדון בזה שדוקא בגזילה יש צד שכל פרוטה זה איסור שכגוזלו בעוד פרוטה ובעוד פרוטה אבל בריבית מסתבר שלכו''ע הויא איסור אחד כיון שהאיסור הוא בקציצה ואע''פ שבגמרא בריש איזהו נשך הגמרא מדמה בין גזל לריבית זה לא בצורה של האיסור אלא בתוכן האיסור.
מש''כ באות ח' בשם הגרמ''ב זילברברג- עדיין יש להקשות שימכור לקטן שיגדיל לאחר הפסח מיד.
מש''כ באות ט' בשם הגר''ג נדל הם דברים תמוהים שהלא יש איסור אכילה או שתייה של חמץ אבל לנשום אדים של חמץ ואולי כוונתו לאיסור הנאה ותמוה
 
נערך לאחרונה:
מש''כ באות ג' להקשות מדוע לא גזרו שלא ימולו בשבת שמא ילך ללמוד אצל חכם ותי' שאין הכל בקיאין -יש לתמוה שהיה לו לשאול ניחש שמא יקחו דרך רה''ר את הסכין כדי למול שהלא אין הלכה כר''א שאפילו מכשרי מילה דוחים ומש''כ לתרץ שהמוהלים הם חכמים לא ידעתי מאי קאמר.
מש''כ באות ד' שריבית של מאה פרוטות האם הויא מאה עבירות או עבירה אחת תלוי במח' האחרונים האם בגזילה עוברים על כל פרוטה ופרוטה או לא-יש לדון בזה שדוקא בגזילה יש צד שכל פרוטה זה איסור שכגוזלו בעוד פרוטה ובעוד פרוטה אבל בריבית מסתבר שלכו''ע הויא איסור אחד כיון שהאיסור הוא בקציצה ואע''פ שבגמרא בריש איזהו נשך הגמרא מדמה בין גזל לריבית זה לא בצורה של האיסור אלא בתוכן האיסור.
מש''כ באות ח' בשם הגרמ''ב זילברברג- עדיין יש להקשות שימכור לקטן שיגדיל לאחר הפסח מיד.
מש''כ באות ט' בשם הגר''ג נדל הם דברים תמוהים שהלא יש איסור אכילה או שתייה של חמץ אבל לנשום אדים של חמץ ואולי כוונתו לאיסור הנאה ותמוה
תשלח לו את זה למייל: zx0527103930@gmail.com
 
חזור
חלק עליון