ס"ט
Well-known member
למה שלא תשאלו אותו את כל השאלות האלה??הוא לא כתב שאין קדמונים, הוא רק שאל למה אחרי שיש קדמונים כאלה אף אחד מפוסקי דורינו פרט למרן זיע"א לא סבר כמותם.
למה שלא תשאלו אותו את כל השאלות האלה??הוא לא כתב שאין קדמונים, הוא רק שאל למה אחרי שיש קדמונים כאלה אף אחד מפוסקי דורינו פרט למרן זיע"א לא סבר כמותם.
ומה בכך, הרי אין חולק שהם אסרו במפורש, ומה הדבר הזה לבוא ולומר שזה אומר דרשני???הוא לא כתב שאין קדמונים, הוא רק שאל למה אחרי שיש קדמונים כאלה אף אחד מפוסקי דורינו פרט למרן זיע"א לא סבר כמותם.
הוא כתב לאסור. והוסיף שגם אלו ההולכות בכ"ז בפ"נ, לכל הפחות שלא יהיה פזור. והיום רוב ככל הפאות הם סתורת שער.שם כותב זאת.
וכך הוא סיכם זאת בשו"ת שבט הלוי חלק ה ס"ס קצט
"וכבר כתבתי לעורר בהקדמת שבט הלוי ח"א שגם נשואות אלו ההולכות בפאה נכרית אסורים שתהי' הפאה נכרית סתורת שער כי עצם הסתירה הוא דבר פגום ופריצות גדולה יעש"ה, ומש"כ קצת אחרונים שהבתולות הולכות כך ואין חשש, הלב יודע ומכיר שגם בזמנינו פריצות הוא, והצנועות מתרחקות מזה. +ע"ע ח"ו סי' קצ"ט+
בבני ברק, פונוביז, התכוונתי שלא מדוייק ולא נכון לומר על ב"ב שלא פותחים בה ספרי מרן.היכן גדל?
כל תלמידיו נשותיהם הולכים עם פיאההיכן כתב זאת? תראה דברים מפורשים בהקדמה לשו"ת שבה"ל
לא הבנתי, זה נעול בספריה ובכ"ז פותחים?בפונביז פותחים
אבל אין בספריה.
אולי באוצר אבל הוא נעול כידוע.
הוא הסביר ואתה מתעקש לא להבין..ומה בכך, הרי אין חולק שהם אסרו במפורש, ומה הדבר הזה לבוא ולומר שזה אומר דרשני???
אז בוא ואסביר לך מה משמעות המילה דרשני. יש לה ב' משמעותיות. א' יש לדרוש למה הוא (מרן) כתב כן, וממילא יש בזה כעין חסרון במה שאמר, כי אף אחד לא כתב כן.והוא שאמר הכותב דהענין אומר "דרשני"
זה לא נכון כאמור, הרב וואזנר בשב"ל אסר, ועוד הרבה, תעיין ביבי"א.אבל אי אפשר להתעלם שלבד ממרן זיע"א לא אסרו גדו"י את הפאה
ולכן אשת מנהיג הפלג מרן הגר"ש אוירבך הלכה עם פאה....זה לא נכון כאמור, הרב וואזנר בשב"ל אסר, ועוד הרבה, תעיין ביבי"א.
ואגב, רק לאחרונה פורסם שקהילת בני התורה (עץ) רצו לקבל קבלה טובה לאסור איסר בנפשם לבל תהין אישה מבנות הקהילה לילך בפאה נכרית. וזו היתה הוראתו של הגר"א דויטש. עד שבא רב אחד ושינה את דעתו. וחבל.
כבר הכה על קודקדו ידידי הגר"מ סבג לפני צאת הספר, ובכ"ז יצא הספר והשאיר את הדברים כמות שהם. והוא רחום יכפר.תמוה מאוד מה שהוא כתב לענין פאה נכרית בספרו מנחת רפאל מאמרים תשפ"ב
מצורף, באות ב'.
איך הוא כותב שרק מרן אסר?!! פלא! הוא לא עבר על יבי"א ח"ה אה"ע סי' ה' ???!
וכן מהלשון שלו נראה לענ"ד קצת זלזול במרן זיע"א. לא נראה לי שכך הוא היה כותב על גאון אשכנזי.
הצג קובץ מצורף 16775
?הגר"מ סבג
הכה על קודקדו בענין הזה, או בענין אחר?כבר הכה על קודקדו ידידי הגר"מ סבג לפני צאת הספר,
חשיפת 'קיפקעס': רבנים בפלג הירושלמי קידמו מיזם שבמסגרתו יוטל איסור גורף על חבישת פאות, מכל סוג שהוא, לנשים. מכתב הרבנים נגנז לאחר פגישה של הגאון רבי מרדכי גרוס עם מנהיג 'הפלג' הגאון רבי אשר דויטש, והמיזם הוקפא.ואגב, רק לאחרונה פורסם שקהילת בני התורה (עץ) רצו לקבל קבלה טובה לאסור איסר בנפשם לבל תהין אישה מבנות הקהילה לילך בפאה נכרית. וזו היתה הוראתו של הגר"א דויטש. עד שבא רב אחד ושינה את דעתו. וחבל.
הרב מאיר סבג, מח"ס מעלפת ספירים ב"ח, וכן 'גם אני אודך' תשובות הגר"מ סבג. (מופיעים באוצר החכמה). ת"ח גדול.
בענין הזה.הכה על קודקדו בענין הזה, או בענין אחר?
לא נראה לי שהרבנית רחל אויערבאך היתה הולכת עם פאהולכן אשת מנהיג הפלג מרן הגר"ש אוירבך הלכה עם פאה....
תפסיק ללקט חברים למרן מהשורות האחרונות..
מרן מספיק גדול בכדי שהוא לבדו יאסור את הפאות וזה לבד סיבה לא ללכת עם פאה
ועדיין זה שכל גדו"י לא אסרו זאת זה דבר תמוה ומצוה ליישב
אכן, העליתי תמונה שלה עם בעלה הגדול זצ"ל, ומחקתי פניה, אך מ"מ כנראה נמחקה ע"י המערכת.לא נראה לי שהרבנית רחל אויערבאך היתה הולכת עם פאה
כיון שמלבד דעת הגרש''ז
הלא הם ירושלמים...
ראיתי אחר העלונים האחרונים על סטטיסטיקה,אשתדל להעלות מפעם לפעם אולי אפי' כל שבוע.
למי שיש הערות שישלח לרהמ"ח במייל המופיע בעלון, או שיעלה לכאן ואני אעביר לרהמ"ח.
הרהמ"ח שמח מאוד להשתעשע בפלפולי דאו'.