• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פלפולא דאורייתא - הרב רפאל סויד

שם כותב זאת.
וכך הוא סיכם זאת בשו"ת שבט הלוי חלק ה ס"ס קצט
"וכבר כתבתי לעורר בהקדמת שבט הלוי ח"א שגם נשואות אלו ההולכות בפאה נכרית אסורים שתהי' הפאה נכרית סתורת שער כי עצם הסתירה הוא דבר פגום ופריצות גדולה יעש"ה, ומש"כ קצת אחרונים שהבתולות הולכות כך ואין חשש, הלב יודע ומכיר שגם בזמנינו פריצות הוא, והצנועות מתרחקות מזה. +ע"ע ח"ו סי' קצ"ט+
הוא כתב לאסור. והוסיף שגם אלו ההולכות בכ"ז בפ"נ, לכל הפחות שלא יהיה פזור. והיום רוב ככל הפאות הם סתורת שער.
בבני ברק, פונוביז, התכוונתי שלא מדוייק ולא נכון לומר על ב"ב שלא פותחים בה ספרי מרן.
 
ומה בכך, הרי אין חולק שהם אסרו במפורש, ומה הדבר הזה לבוא ולומר שזה אומר דרשני???
הוא הסביר ואתה מתעקש לא להבין..
נכון שיש קדמונים שאסרו זאת בתוקף, אבל אי אפשר להתעלם שלבד ממרן זיע"א לא אסרו גדו"י את הפאה
והוא שאמר הכותב דהענין אומר "דרשני"
אגב זה שהענין אומר דרשני זה לא אומר שלא צריך לנהוג כך כי אחרי הכל כך היא דעת מרן ולאורו אנו הולכים
אולם עכ"פ הערה יש כאן ומצווה ליישב.
 
והוא שאמר הכותב דהענין אומר "דרשני"
אז בוא ואסביר לך מה משמעות המילה דרשני. יש לה ב' משמעותיות. א' יש לדרוש למה הוא (מרן) כתב כן, וממילא יש בזה כעין חסרון במה שאמר, כי אף אחד לא כתב כן.
ב' יש לדרוש מדוע הם (שאר הפוסקים) לא כתבו כדבריו, והדרשני הכוונה אליהם.
ובספרו של ר' סויד נראה לי שהוא מתכוון לפירוש א'. ולכן תמהתי.
יתכן באמת והוא התכוון לפירוש השני.
 
אבל אי אפשר להתעלם שלבד ממרן זיע"א לא אסרו גדו"י את הפאה
זה לא נכון כאמור, הרב וואזנר בשב"ל אסר, ועוד הרבה, תעיין ביבי"א.
ואגב, רק לאחרונה פורסם שקהילת בני התורה (עץ) רצו לקבל קבלה טובה לאסור איסר בנפשם לבל תהין אישה מבנות הקהילה לילך בפאה נכרית. וזו היתה הוראתו של הגר"א דויטש. עד שבא רב אחד ושינה את דעתו. וחבל.
 
זה לא נכון כאמור, הרב וואזנר בשב"ל אסר, ועוד הרבה, תעיין ביבי"א.
ואגב, רק לאחרונה פורסם שקהילת בני התורה (עץ) רצו לקבל קבלה טובה לאסור איסר בנפשם לבל תהין אישה מבנות הקהילה לילך בפאה נכרית. וזו היתה הוראתו של הגר"א דויטש. עד שבא רב אחד ושינה את דעתו. וחבל.
ולכן אשת מנהיג הפלג מרן הגר"ש אוירבך הלכה עם פאה....
תפסיק ללקט חברים למרן מהשורות האחרונות..
מרן מספיק גדול בכדי שהוא לבדו יאסור את הפאות וזה לבד סיבה לא ללכת עם פאה
ועדיין זה שכל גדו"י לא אסרו זאת זה דבר תמוה ומצוה ליישב
 
תמוה מאוד מה שהוא כתב לענין פאה נכרית בספרו מנחת רפאל מאמרים תשפ"ב
מצורף, באות ב'.
איך הוא כותב שרק מרן אסר?!! פלא! הוא לא עבר על יבי"א ח"ה אה"ע סי' ה' ???!
וכן מהלשון שלו נראה לענ"ד קצת זלזול במרן זיע"א. לא נראה לי שכך הוא היה כותב על גאון אשכנזי.

הצג קובץ מצורף 16775
כבר הכה על קודקדו ידידי הגר"מ סבג לפני צאת הספר, ובכ"ז יצא הספר והשאיר את הדברים כמות שהם. והוא רחום יכפר.
 
ואגב, רק לאחרונה פורסם שקהילת בני התורה (עץ) רצו לקבל קבלה טובה לאסור איסר בנפשם לבל תהין אישה מבנות הקהילה לילך בפאה נכרית. וזו היתה הוראתו של הגר"א דויטש. עד שבא רב אחד ושינה את דעתו. וחבל.
חשיפת 'קיפקעס': רבנים בפלג הירושלמי קידמו מיזם שבמסגרתו יוטל איסור גורף על חבישת פאות, מכל סוג שהוא, לנשים. מכתב הרבנים נגנז לאחר פגישה של הגאון רבי מרדכי גרוס עם מנהיג 'הפלג' הגאון רבי אשר דויטש, והמיזם הוקפא.

WhatsApp-Image-2024-01-16-at-09.09.25-1024x353.jpeg
 
ולכן אשת מנהיג הפלג מרן הגר"ש אוירבך הלכה עם פאה....
תפסיק ללקט חברים למרן מהשורות האחרונות..
מרן מספיק גדול בכדי שהוא לבדו יאסור את הפאות וזה לבד סיבה לא ללכת עם פאה
ועדיין זה שכל גדו"י לא אסרו זאת זה דבר תמוה ומצוה ליישב
לא נראה לי שהרבנית רחל אויערבאך היתה הולכת עם פאה
כיון שמלבד דעת הגרש''ז
הלא הם ירושלמים...
 
לא נראה לי שהרבנית רחל אויערבאך היתה הולכת עם פאה
כיון שמלבד דעת הגרש''ז
הלא הם ירושלמים...
אכן, העליתי תמונה שלה עם בעלה הגדול זצ"ל, ומחקתי פניה, אך מ"מ כנראה נמחקה ע"י המערכת.
מי שירצה אשלח לו בפרטי.
 
אשתדל להעלות מפעם לפעם אולי אפי' כל שבוע.
למי שיש הערות שישלח לרהמ"ח במייל המופיע בעלון, או שיעלה לכאן ואני אעביר לרהמ"ח.
הרהמ"ח שמח מאוד להשתעשע בפלפולי דאו'.
ראיתי אחר העלונים האחרונים על סטטיסטיקה,
התעלם לגמרי מתשובת הריב"ש על מחצה זכרים ומחצה נקיבות - שם כותב הריב"ש להדיא כי זהו טבע שטבע הקב"ה בעולם להכרח קיום המין.
והנ"ל הביא זאת מאיזה רב אחד (לא זוכר ממי) וחולק על כך בפשיטות בטענות של ביטול תורה על סטטסטיקות כאלו ואחרות ומחקרים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הגר"מ לוי והגר"מ מאזוז וחכמי פורת יוסף (ולגרבצא"ש רק פאת קש) גם נגד הפאה והם לא תלמידי מרן (אולי יש צד לומר שהגר"מ מאזוז הוא מעט מלתמידי מרן אבל בדוחק)
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון