• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פלפולא דאורייתא - הרב רפאל סויד

ראיתי אחר העלונים האחרונים על סטטיסטיקה,
התעלם לגמרי מתשובת הריב"ש על מחצה זכרים ומחצה נקיבות - שם כותב הריב"ש להדיא כי זהו טבע שטבע הקב"ה בעולם להכרח קיום המין.
והנ"ל הביא זאת מאיזה רב אחד (לא זוכר ממי) וחולק על כך בטענות מטופשות של ביטול תורה על סטטסטיקות כאלו ואחרות ומחקרים.
ראשית, אני חייב לציין שאתה כותב בצורה מאוד מכבדת...
ולגופו של ענין, ברור שגם הוא אומר שזה השגחה פרטית לקיום המין, וכל הטבע הוא השגחה פרטית, כולל חכמת הסטטיסטיקה שהיא חלק ממה שברא הקב"ה בעולמו, אולם כתב נגד מי שאומר שזה דבר לא הגיוני, וזה קרה רק מחמת קיום המין, וע"ז כתב, שדבר זה הוא טבעי, ואינו נס שיוצא מגדר הטבע.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
דיון זה עבר סינון.
נא להקפיד על שיח ראוי בפורום, ושמירה על התקנון לא לדון לגופם של אנשים.
כדי שלא נאלץ לנעול את הדיון.
חזקו ואמצו.
יישר כח שכת"ר עומד על משמר הפורום.
ככה זה נותן חשק להישאר חברים בפורום, כי אנו יודעים שהפורום הוא תורני ומכובד.

1706220529777.png
 
קראתי מעט מן הדברים ויש להעיר כו"כ הערות: א. במה שהק' מזבחים קב, א דמשה זר הוא ואהרן קרוב הוא, שמבואר מזה שמשה לאו קרוב הוא - כבר כ' במהרש"א שם שה"ה משה הוי קרוב אלא האמת קאמר, עיי"ש. ב. במה שהביא להק' שעדים זוממין הוו א' מאבות נזיקין וא"כ ל"ש לומר שכ"ד אבות נזיקין כיילי בל' מצוות שהיו לבני נח, יתכן לתרץ ע"פ המבואר בב"ק [ד, ב] ובמכות [ב, ב] שעד"ז חיובם מדין מזיק, שיש זכות לנידון לתבוע את מה שרצו להפסידו, וא"כ י"ל ששפיר שייך זה אף בדיני עכו"ם, וצ"ע. ג. במש"כ לדון אם ז' מצוות דב"נ הם אותם מצוות שיש לישראל - כבר יסדו האחרונים שז' מצוות אינם אלא מצד דרכי הנימוסים, אך צ"ע מהק' רנ"ג לתלמוד שגויים מחויבים בכל המצוות שהשכל מחייבם, וא"כ מה בין ז' מצוות ב"נ לשאר מצוות השכל, וצע"ט.​
 
עלון חשוב מאוד בשבעות האחרונים אני רואה הרבה אברכים בבני ברק שמתפלפלים בחידושים שבעלון
ב"ה יש לו הפצה רחבה באזור בני ברק
הזכרת לי להעלות את העלון של השבוע.
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏‏‏פלפולא דאורייתא 10 בגדר חיוב מזונות בניו.pdf
    384.7 KB · צפיות: 19
מצורף של שבועות שעברו.
הגליון אחרון חשוב מאוד לכל בן תורה.
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏‏‏‏‏‏‏פלפולא דאורייתא 12 - אמינות הדי.אן.אי. לעניין עגונות המלחמה.pdf
    368.7 KB · צפיות: 21
  • ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏פלפולא דאורייתא 13 - דרכי זיכרון הלימוד.pdf
    371.7 KB · צפיות: 26
השבוע יצא עלון מענין של הרב סויד שבו בוא טוען שלא היה בהלויה של מרן מעל 600,000
ומבחינת טכנית זה לא יכול להיות
מענין מאוד מאוד לקריאה
למי שיכול לעלות את העלון לזיכוי הרבים נשמח מאוד
בזמן האחרון העלון מחולק בכל הבתי מדרשות והכוללים בבני ברק ונחטף לפני שמספקים להניח את העלונים
 
מצורף של שבועות שעברו.
הגליון אחרון חשוב מאוד לכל בן תורה.
א.ראיתי את עלון 12 יפה מאד.
מה שהביא מענין איכון טלפוני מהשב''כ נראה פשוט שלא מועיל שהלא יכול ליפול ויכול להורידו
והרבה יותר גרוע מדיסקית של חיילים ששמם עליהם עיין יבי''א שהאריך בזה
ב. מה שהביא מהגר''ד לנדוי להסתפק בשני מקררים-תמוה הלא באחוזים בוודאי שיש יותר ותיפול מדין הונטמתם למאן דס''ל שהטמטום לא קשור לאיסור
 
מצורף העלון החדש.
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏פלפולא דאורייתא 14 - ברכת חכם הרזים באירועים ציבוריים.pdf
    361.6 KB · צפיות: 25
אנו נמצאים בפורום "מורשת מרן"?. לא דעתי איך לא העירו על דברי טעות אלו שרק מרן רבנו אוסר??. נא יראו בספר דבר ה' להגאון ר' יהודה נסיר שליט"א רשימה של מעל 80 גדולי האחרונים שאסרו הן מדורות עברו והן מדורנו. ואולי ההיפך הוא הנכון, שהמתרים מועטים ודחוקים המה ב"מנהגים" וירושות מזמנם בהם היו נמצאים ליד הגויים.
 
השבוע יצא עלון מענין של הרב סויד שבו בוא טוען שלא היה בהלויה של מרן מעל 600,000
ומבחינת טכנית זה לא יכול להיות
מצורף העלון החדש.
לא הבנתי מה הוא טוען...
א. וכי רק חרדים היו בעצרת ובהלוויה? הוא סופר כמה חרדים יש ולפי"ז יודע כמה היו?! הרי כולם יודעים כמה אינם חרדים השתתפו...
ב. בוודאי שהמקום גדול יותר.
ג. מה עם אנשים שלא באו באוטובוסים? מה עם מי שגר בירושלים? לא נספר כלל?!
ד-ה. כנ"ל...
ו. פשוט שאינו, ולאו דווקא מהם הגיע המידע.
ז. אה"נ, מקרה ספציפי, וגם צ"ע אם אכן הוא.
ח. אינו דומה מקום סגור לרחוב פתוח.
ט-י. אז באמת לא שמעתי מי שאמר לברך.
יא. נו מצויין. אז גם הוא מסכים למחוק את א, ד, ה. מה השאלה עכשיו?
יב. כנ"ל.
טו. כנ"ל (ב).
 
חזור
חלק עליון