יאיר יחז. מעודה
Active member
שלום לכבוד הרבנים.
לקראת חג הסוכות הבעל"ט (ושנזכה להיחתם לחיים טובים בעז"ה) קניתי מכשיר המיועד להרחקת חתולים ע"מ שלא יציקו לי בסוכה.
המכשיר עובד ע"י חיישן תנועה שברגע שהוא מזהה תנועה הוא משמיע קול שרק בעלי חיים יכולים לשמוע והוא מפריע להם ומרחיק אותם, ואגב זה גם מדליק אור פלאש (אולי בכדי להראות שהוא פועל).
רציתי לשאול מה הדין לשים את זה לכתחילה בשבת בידוע שייתכן (י"ל ודאי) יעבוד ע"י התנועה שלי ושל אורחיי. האם זה בכלל 'לא ניחא ליה' כיוון שסוף סוף איני רוצה שיעבוד בתזוזה של אחד מבני הבית או שמא כיוון שנוח לי עצם קיומו שם, אף שכרגע אינו פועל למטרה לשמה שמתי אותו, יהיה לו דין 'ניחא ליה'.
(ואם נאמר שהוא בכלל 'לא ניחא ליה', האם הדבר מותר לכתחילה לשים אותו על דעת שכנראה יופעל בשבת ובחג בדרך פ"ר).
אשמח לעזרה
לקראת חג הסוכות הבעל"ט (ושנזכה להיחתם לחיים טובים בעז"ה) קניתי מכשיר המיועד להרחקת חתולים ע"מ שלא יציקו לי בסוכה.
המכשיר עובד ע"י חיישן תנועה שברגע שהוא מזהה תנועה הוא משמיע קול שרק בעלי חיים יכולים לשמוע והוא מפריע להם ומרחיק אותם, ואגב זה גם מדליק אור פלאש (אולי בכדי להראות שהוא פועל).
רציתי לשאול מה הדין לשים את זה לכתחילה בשבת בידוע שייתכן (י"ל ודאי) יעבוד ע"י התנועה שלי ושל אורחיי. האם זה בכלל 'לא ניחא ליה' כיוון שסוף סוף איני רוצה שיעבוד בתזוזה של אחד מבני הבית או שמא כיוון שנוח לי עצם קיומו שם, אף שכרגע אינו פועל למטרה לשמה שמתי אותו, יהיה לו דין 'ניחא ליה'.
(ואם נאמר שהוא בכלל 'לא ניחא ליה', האם הדבר מותר לכתחילה לשים אותו על דעת שכנראה יופעל בשבת ובחג בדרך פ"ר).
אשמח לעזרה
נערך לאחרונה: