• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פסקי הגאב"ד הגר"א וייס ליוהכ"פ

מחילה מחברי הפורום כמו "בוגר ישיבת חזון עובדיה" ו"פשוט מאד"

הגאון הנורא רבי אשר וייס שליט"א נחשב לאחד הפוסקים הגדולים בדור בעוצם גאונותו האדירה בכל חלקי התורה וחדריה
ומרן זצ"ל כידוע ביקש והתחנן אליו שישמש כרבה הראשי של ירושלים, וגם מרן שליט"א ביקש ממנו זאת מספר פעמים

והיה הרב המקדים הרבה מאד פעמים, וברוב ככל הפעמים הגיע בחשוון לקראת יום השנה של מרן זצ"ל, ודיבר הרבה בשבחו של רבינו הגדול זצ"ל...
כך שהרב יצחק מצא לנכון כמה פעמים להביא דוקא אותו שידבר בשבחו של מרן זצ"ל!!!

מלבד זאת, בילקוט יוסף מי שישים לב ימצא מאות פעמים!!!! לאורך כל ספריו, שמציין רבות את ספרו העצום והידוע "מנחת אשר" של הגר"א וייס.... כך שמחשיב דעתו הרבה....

במיוחד שהקונטרס המופלא הזה שצירפו כאן, עוסק בענייני רפואה והלכה והרבה דברים כאן עוסקים בידע מעמיק בענייני רפואה (למעוברות, יולדות, חולים בכל הסוגים... ועוד) ולמי שלא יודע הגאון רבי אשר וייס משמש מתוך שלל תפקידיו גם כהרב הפוסק של בית החולים שערי צדק שנים ע"ג שנים, כך שבענייני רפואה הוא חד בדרא, וכידוע מידי שנה לפני יו"כ, מתאספים עשרות רבות של רופאים בבית מדרש גדול, הכולל ת"ח מופלגים ושואלים שאלות בענייני רפואה וגם הרב בני פישר המומחה הגדול... יושב לצידו ומציג בפניו הרבה ספיקות וכו'...
בשו"ת מנחת אשר ג' חלקים, רואים כוחו הגדול גם בענייני רפואה

גם חיבר ספר מיוחד "מנחת אשר על הקורונה" קרוב ל-700 עמודים!! ושם רואים ג"כ הבנתו המעמיקה בכל ענייני הרפואה...
כך שיש ערך רב לקובץ הזה לכל אדם בישראל, לקבל ידע מקיף בכל ענייני הרפואה...


אכן
מי שגם מעיין בכל ספריו הרבים (מעל -40 ספרים, על התורה, על הש"ס, שו"ת בהלכה, על המועדים, ועוד ועוד) רואה נכוחה שכמעט ולא מציין מספרי זמננו, ורק מהפוסקים שנלב"ע... אולי מציין את הגר"מ שטרנבוך והגר"י זילברשטיין פעמים בודדות ונדירות וכמובן חולק על דעתם...

חבל לדבר סתם מבלי לדעת ולהכיר באמת...

צודק בהחלט!
גם אם יש לו דרך אחרת בהלכה, אבל אפשר ללמוד הרבה מאד מתורתו, מפסקיו, ובמיוחד הגר"א וייס שידוע כמנתח עצום בדברי תורה, ממש מפליא לראות איך מפרק סוגיות בצורה מעמיקה ומפליאה כל ת"ח אמיתי...

שבת שלום ומבורך
אם זה בשביל ללמוד, אה"נ,
אבל לא בשביל לפסוק הלכה.

עם כל זה שמרן העריך אותו,
וכי הוא אמר שהלכה כמותו בכל מקום?
 
ההערצה וההערכה, הכפיפות וההכנעה למרן זצ"ל ומרן שליט"א לא באה לידי ביטוי כמה תגובות יש לך בפורום, אלא בעיקר הלימוד בתורתם ופלפול בדבריהם...]
להיות תלמיד זה קודם כל לפסוק כמרן,
ואח"כ לדון בדבריו, כדרכה של תורה, ובדרך כבוד גדול.
 
אני לא מבין מה אסור להביא פוסקים שהם לא מרן זצ"ל מרן שליט"א ? גם אם נאמר שיש כאלו החולקים - אם זה בדרך ארץ וכבוד מה הבעיה ? הבוחר יבחר.
בכל מקום אחר, אתה צודק.
אין תלונתי ח"ו על מרן הגר"א וייס שליט"א,
אלא על פותח האשכול.
כאן זה פורום מורשת מרן יצחק,
לא פורום מורשת מרן הרב וייס.
ב"ה קראתי ונהנתי וכמובן שעדיין הנני נאמן לפסקי מרן.
זה הכי חשוב.
ללכת לאורו של מרן זצוק"ל
בהנהגה של היום שליט"א,
בהלכה, באגדה, ובהנהגה.
 
לבינתיים אתה היחיד שלא התמודדת עם הטענות שעניתי לך כאן באריכות, וגם לשאר חברי הפורום לא השבת...
אתה הולך "ראש בקיר" מבלי להתייחס לגופם של דברים
השתדלתי לענות לכולם,
מי שלא עניתי לו, אם יוכל להקפיץ את הודעתו.
 
אגב, אם כבר הזכירו את מרן הגאון האדיר ר' אשר וייס שליט"א, אשר מרן כ"כ מעריכו,
שמעתי שאמר שמי שאומר שאינו משתמש בספרי קיצורים צריך בדיקה אחריו...
ולכאו' זה סותר את מה שמרן מדריכנו שלא ללמוד מספרי קיצורים.
 
פותח האשכול הביא את דברי הגר"א וייס שמיועדים לעזור למו"צים בפסיקה לגבי מקרים של חולי. ואני מתאר לעצמי שגם מרן הראש"ל שליט"א עושה שימוש בקונ' הנ"ל.
@פשוט מאוד הכריע שפותח האשכול התכוין שקבלנו הוראות הגר"א וייס, והוא יוצא במלחמת חורמה.
אז הנני לגלות דעתנו בשם פותח האשכול ובשם כל חברי הפורום, שדברי הגר"א וייס הובאו רק לשמש לעזר ולא לפסוק כדבריו בלי בדיקה, ומכאן גילוי דעת לכל אשכולי הפורום שאין המטרה לפסיקת ההלכה אלא ללימוד, וכמובן שיבואו המציינים ויציינו כשאין דעת מרן כן.
כעת נא תנוח דעתו ויתן לפורום להמשיך להתקיים בצורה נורמלית
 
אל תשאלו מה קרה!
היום פתחתי ספר חזון עובדיה על הלכות סוכות, וראיתי שמחבר הספר הזה מביא כל מיני רבנים אשכנזים וספרדים שאנחנו לא פוסקים כמותם. איך הוא מעז לצטט רבנים שלא פוסקים כמו מרן?!

(אלא פשוט שגם מי שנאמן לקו פסיקה מסוים, אין לו למנוע עצמו מללמוד מספרים אחרים.
ובעבר היו כאן דיונים מעמיקים בין הרב ללוש והרב מיארה והרב הלוי וכו', וכעת כש"אסור" להביא דעות אחרות, הפורום נהיה בעיקר קו סקופים מתי רב פלוני מהמועצת מגיע לדרוש באזכרה בעיר פלונית או בחנוכת ת"ת בעיר אלמונית. חבל)
 
', וכעת כש"אסור" להביא דעות אחרות, הפורום נהיה בעיקר קו סקופים מתי רב פלוני מהמועצת מגיע לדרוש באזכרה בעיר פלונית או בחנוכת ת"ת בעיר אלמונית. חבל)
מסכים.
שמתי לב שעבר הרבה זמן ושום "מנהל" לא חיווה דעתו
אומר דרשני.. וודאי הרי שמו לב.
 
מסכים.
שמתי לב שעבר הרבה זמן ושום "מנהל" לא חיווה דעתו
אומר דרשני.. וודאי הרי שמו לב.
זהו סימן ברור למה שאני כותב כל הזמן,
הפורום הינו פורום מורשת מרנן,
מרן האבא ומרן הבן,
ותל"מ.

יש כאן נסיון בשוליים לשנות אותו לפורום של כל הגדולים,
איני מזלזל ח"ו בכל גדול שהוא,
כולם אהובים, כולם ברורים,
שראשי הישיבות ימשיכו להנהיגם, הכל בסדר,
אבל יש לנו הנהגה של עם ישראל, ממרן.
מי שלא נח לו, שיחפש מקומות אחרים.
 
זהו סימן ברור למה שאני כותב כל הזמן,
הפורום הינו פורום מורשת מרנן,
מרן האבא ומרן הבן,
ותל"מ.

יש כאן נסיון בשוליים לשנות אותו לפורום של כל הגדולים,
איני מזלזל ח"ו בכל גדול שהוא,
כולם אהובים, כולם ברורים,
שראשי הישיבות ימשיכו להנהיגם, הכל בסדר,
אבל יש לנו הנהגה של עם ישראל, ממרן.
מי שלא נח לו, שיחפש מקומות אחרים.
אולי תפסיק להראות כמה אתה הזוי בריש גלי
משום מה מכל המגיבים עד עתה אף אחד לא הסכים לדעתך
ואתה חוזר על הקביעות שלך ככלב שב על קיאו ותל"מ
 
בדרך כלל מי שמתחיל בכח זה כשנגמר לו מה לדבר...
במקרים כאלה אני נוהג לומר
נכון אתה צודק, ולגמור
אני באמת רואה שאין מה לדבר
תשאר בדעתך ותמשיך להתקשקש עם עצמך ואם עוד כמה שיתנדבו להתווכח אתך
 
במקרים כאלה אני נוהג לומר
נכון אתה צודק, ולגמור
אני באמת רואה שאין מה לדבר
תשאר בדעתך ותמשיך להתקשקש עם עצמך ואם עוד כמה שיתנדבו להתווכח אתך
אגב, נראה לי שכלל לא ראית מה שאמרתי, ובשבילך אני מוכן לחדד זאת שוב.
א. לדון כדרכה של תורה בכל דברי הפוסקים, זה בסדר.
ב. לענין הלכה, כאן בפורום יש הלכה אחת, מרן.
ג. בכל מקום אחר, כ"א יפסוק ע"פ רבותיו, זה בסדר.

תגיד לי אם אתה חולק על אחד מן הדברים כאן.
 
אגב, נראה לי שכלל לא ראית מה שאמרתי, ובשבילך אני מוכן לחדד זאת שוב.
א. לדון כדרכה של תורה בכל דברי הפוסקים, זה בסדר.
ב. לענין הלכה, כאן בפורום יש הלכה אחת, מרן.
ג. בכל מקום אחר, כ"א יפסוק ע"פ רבותיו, זה בסדר.

תגיד לי אם אתה חולק על אחד מן הדברים כאן.
את כל החידודים הללו הבנתי מהתחלה
ולכן כתבתי לך בהתחלה שמה שהקפיץ אותי בדברים שלך זה שלפני שראית מה כתוב חיפשת האם כתוב..
זה נכון שכאן הולכים כדעת מרן אבל אף אחד כאן לא הציב מחלוקת
רק הביאו כאן קונטרס מתורת הגר"א וויס וכבר קפצת אין לי מילה אחרת להגדיר את זה חוץ מהזיה..
 
את כל החידודים הללו הבנתי מהתחלה
ולכן כתבתי לך בהתחלה שמה שהקפיץ אותי בדברים שלך זה שלפני שראית מה כתוב חיפשת האם כתוב..
זה נכון שכאן הולכים כדעת מרן אבל אף אחד כאן לא הציב מחלוקת
רק הביאו כאן קונטרס מתורת הגר"א וויס וכבר קפצת אין לי מילה אחרת להגדיר את זה חוץ מהזיה..
תגיד לי,
האם אפשר ללמוד הלכה למעשה מספרי מרן הגרי"ש אלישיב, לספרדי הפוסק כמרן?
 
אם תענה עניינית ובצורה מכבדת,
אחשוב אם לענות לך.
אתה לבינתיים היחיד שמדבר לא לענין
ולא מפסיק לקרקר ולבזות את הפורום!!
כן, אתה שמדומיין שמכבד את הפורום
אז לא, אתה רק ממשיך פעם אחר פעם לבזות את הפורום, ומעל הכל את מורשתו של מרן רבינו זצ"ל ומרן רבי יצחק שליט"א
תפסיק כבר לברבר ולעצבן את כולם עם הדעה המשובשת הזאת!
 
אתה לבינתיים היחיד שמדבר לא לענין
ולא מפסיק לקרקר ולבזות את הפורום!!
כן, אתה שמדומיין שמכבד את הפורום
אז לא, אתה רק ממשיך פעם אחר פעם לבזות את הפורום, ומעל הכל את מורשתו של מרן רבינו זצ"ל ומרן רבי יצחק שליט"א
תפסיק כבר לברבר ולעצבן את כולם עם הדעה המשובשת הזאת!
אגב, נראה לי שכלל לא ראית מה שאמרתי, ובשבילך אני מוכן לחדד זאת שוב.
א. לדון כדרכה של תורה בכל דברי הפוסקים, זה בסדר.
ב. לענין הלכה, כאן בפורום יש הלכה אחת, מרן.
ג. בכל מקום אחר, כ"א יפסוק ע"פ רבותיו, זה בסדר.

תגיד לי אם אתה חולק על אחד מן הדברים כאן.
 
חזור
חלק עליון