בתור אחד מתושבי השכונה אני חתמתי בעד הפינוי בינוי. .
זה הזמן לקיים מצוות "ועשית" מהודרוכואב לי שמרן הרב יצחק עכשיו הוציאו מכתב ממנו. ורוב ככל ישראל הולכים לאורו.
באמת זה הפתיע אותו מאד. אך חבל לגרום להרבה אנשים ששומעים למרן. שכעת יעברו על 'לכאורא' דבריו. לא חושב שרובם ישר יבטלו את דעתם כעת. אני כעת חושש מחמת דעת מרן. אך רבים מתלמידי גדול דורנו המתגוררים בשכונה מסופקני אם ישר יקפלו עמדתם. אלא ינסו לדבר עם מרן שיחזור בו (שיבין את דעתם) וכו'זה הזמן לקיים מצוות "ועשית" מהודר
על ימין שהוא שמאל וכ"ש על ימין שהוא ימין!!!
מורך ורבך , לא?
כן.מתי? כשבשמואל הנביא היו יותר כלבים מתושבים? וכשהתושבים ברובם היו מחללי שבתות?
הפקר בי"ד הפקר?זה הזמן לקיים מצוות "ועשית" מהודר
על ימין שהוא שמאל וכ"ש על ימין שהוא ימין!!!
מורך ורבך , לא?
בסה"כ אמרתי שהטאבו של המדנה לא רלוונטי לנידון הבעלות והמחויבות בנ"ד.ומה עושים כשיש מחלוקת הפוסקים?
ר"צ ברוורמן הוא גם דיין, ר"י ליברמן ז''ל הוא גם פוסק, וכנ"ל ברשימת החותמים.
אז מרא דארעא דישראל הוא הרמב"ם?כן.
כיון שרוב התושבים שומרי התורה קיבלוהו לרב עליהם הוי מרא דאתרא.
ולא ראינו באף פוסק שכתב שכיון שבמצרים היו הרבה קראים (אולי רוב איני יודע), וכלבים וגויים, הרמב"ם לא נקרא מרא דאתרא שם. וכנ"ל לגבי רוב המרי דאתרין שהוזכרו בפוסקים.
עניתי להוא שטען שהגר"י כהן שליט"א הוא בעל הבית על ביתי.בסה"כ אמרתי שהטאבו של המדנה לא רלוונטי לנידון הבעלות והמחויבות בנ"ד.
חבל שמרן בשו"ע גרם להרבה אנשים לעבור על איסור דיבור בחזרת הש"ץ שגדול עוונו מנשוא...באמת זה הפתיע אותו מאד. אך חבל לגרום להרבה אנשים ששומעים למרן. שכעת יעברו על 'לכאורא' דבריו. לא חושב שרובם ישר יבטלו את דעתם כעת. אני כעת חושש מחמת דעת מרן. אך רבים מתלמידי גדול דורנו המתגוררים בשכונה מסופקני אם ישר יקפלו עמדתם. אלא ינסו לדבר עם מרן שיחזור בו (שיבין את דעתם) וכו'
והוא מחכמי המשוכנזים
ואין לי מאומה עם שכנוז ולא בדדמי ליה.
מאי חזית?
איני בטוח, אבל באמת מהי דעתו בענין.וגם אז באותה תקופה רוב התושבים היו תלמידי הרב אלבז, ואם מישהו הפך את שמואל הנביא לחרדית, זה הרב אלבז.
מה הקשר??????חבל שמרן בשו"ע גרם להרבה אנשים לעבור על איסור דיבור בחזרת הש"ץ שגדול עוונו מנשוא...
דעתך אינה רלוונטית!!!
אם זה אסור אז אסור, ולא משנים את ההלכה מפני אותם שאינם נשמעים לה!!!מה הקשר??????
אם זה אסור אז כן. אבל פה זה לא דעת השו"ע. אלא דעת הרב יצחק כהן.אם זה אסור אז אסור, ולא משנים את ההלכה מפני אותם שאינם נשמעים לה!!!
קים לי.מאי חזית?
אלא כדאמרי מעיקרא!
לך תברר. לא יודע מהי דעתו.איני בטוח, אבל באמת מהי דעתו בענין.
א. זה לא נכון תלמידיו הרבים כבר מצייטים לפסק.אך רבים מתלמידי גדול דורנו המתגוררים בשכונה מסופקני אם ישר יקפלו עמדתם. אלא ינסו לדבר עם מרן שיחזור בו (שיבין את דעתם) וכו'