מי אמר שלא, ויתכן דהנידון שם מדאו', א"נ בכה"ג שניכר שבא מפרה, וכמו ששקדים מועיל בחלב שקדים.מישהו יכול להסביר לי למה לא חוששים למראית העין באכילת חמור??
כעת עלה בדעתי, שהיות והוא מילתא דלא שכיחא, אית ליה קלא, וכולם ידברו שמעת פלוני פרתו ילדה חמור, וא"כ יתפרסם הדבר שהכמין חמור הזה הוא יוצא מן הטהור, ולכן ליכא למיחש למראית העין.במשנה (בכורות ה ב) מבואר שפרה שילדה מין חמור
מותר באכילה
כי יוצא מן הטהור טהור.
מישהו יכול להסביר לי למה לא חוששים למראית העין באכילת חמור??
ומה הפורצדורה, אם זה חייב שחיטה איך שוחטים חמור?
הוא כעין מה שחשבתי לומר כפי ששלחתי לכם בפרטיכעת עלה בדעתי, שהיות והוא מילתא דלא שכיחא, אית ליה קלא, וכולם ידברו שמעת פלוני פרתו ילדה חמור, וא"כ יתפרסם הדבר שהכמין חמור הזה הוא יוצא מן הטהור, ולכן ליכא למיחש למראית העין.
יהיה איך שיהיה בחוץ ובפנים, יהיה מותר באכילה, שהיוצא מן הטהור טהורהאם הגוף דומה לשל חמור והראש של פרה.
ומה פנים הבהמה כמו של חמור או כמו של פרה
רק מדאורייתא!בן פקועה פטור משחיטה אבל הצריכוהו חכמים שחיטה משום מראית עין, (ואין סימני טריפות פוסלים בו בגלל זה)
אולי כך גם כאן ?
למה מראית העין, אוכלים אותו עם האוזניים והזנב?!במשנה (בכורות ה ב) מבואר שפרה שילדה מין חמור
מותר באכילה
כי יוצא מן הטהור טהור.
מישהו יכול להסביר לי למה לא חוששים למראית העין באכילת חמור??
ומה הפורצדורה, אם זה חייב שחיטה איך שוחטים חמור?
ברוך שכיוונתי לחלק מהדברים.למה מראית העין, אוכלים אותו עם האוזניים והזנב?!
שחיטה כמו פרה, מה הבעיה?
מה תאמר, כמו שבבן פקועה חוששים למראית העין בשעת השחיטה קודם האכילה, כך גם במין חמור מפרה.
ראה בפי' אמונת יוסף על הירושלמי פרק כלאי הכרם, שבחמור שילדה מין סוס לא גזרינן משום מראית העין מפני שהוא דבר פלאי שמין אחד ילד מין אחר, ויש לדבר קול, וכו"ע ידעי שהוא נדמה. ודמו"ב.
ואיך בנושא כזה לא תפתח חשוקי חמד במקום, שהביא בשם התפארת יעקב (יו"ד סי' יג) שגם בטהורה שילדה כמין טמאה לא חששו למראית העין, דהוא מילתא דלא שכיחא, ולכן לא גזרו. ומוסיף דבכה"ג יתכן שאפי' בן פקועה לא יצטרך שחיטה! ע"ש. ע"כ מהחשוקי חמד. ולפי דברי האמונת יוסף הנ"ל יש לתת טעם לדברים יותר. ודו"ק.
ועדיין יש לדון בזה ממה שכתב הכה"ח על אבר מן החי בבהמה שנוצרה מספר היצירה. ע' בשלחן המערכת מערכת א', ובמאור ישראל ח"א עמ' צ, רלט.
ואולי כבודו יכתוב על זה מאמר.