ישראל היהודי
Member
תודה!
כדאי שתעיין בקונטרס שהובא כאןהשאלה שלי אולי שאלת תם, אבל מתי אומרים כל שיש בו, ומתי אומרים עיקר וטפל, האם במזונות אין כלל של עיקר וטפל, מי שיוכל להחיכמני בזה מן המקורות, אשמח מאוד!
בוודאי! זה מה שמקובל לומר בעולם.שמעתי סברה שהוופל הנמצא בתוך ה"פסק זמן" וה"כיף כף" הוא בא במטרה לעדן את המתיקות של השוקלד ולא ליתן טעם, וא"כ הוי כנעשה לדבק, ודינו כטפל. האם יש מי שכתב כסברה הזאת
ועוד שמעתי שיש מחלקים בין פסק זמן שמברכים שהכל, לבין כיף כף שמברכין עליו מזונות, הנשמע כזאת.
בברכה רבה
אכן כך נראה לי מסברה , שכיון שבא לעדן את המתיקות הוי טפל ומברכין שהכל, אך תראה בתשו' רבינו הראש"ל שליט"א המובא לעיל דלא ס"ל כן ועוד רבים שסוברים לברך מזונות. האם יש מי שכתב כן להדיא?בוודאי! זה מה שמקובל לומר בעולם.
בדיוק. הנ"ל הובא בכדי לאפוקי מהדעה שסוברת כפי שהבאת.אכן כך נראה לי מסברה , שכיון שבא לעדן את המתיקות הוי טפל ומברכין שהכל, אך תראה בתשו' רבינו הראש"ל שליט"א המובא לעיל דלא ס"ל כן ועוד רבים שסוברים לברך מזונות.