• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

צ"ב החילוק בין הפרדת גביעי לבן לחיתוך נייר טואלט בשב"ק - במשנת מרן זיע"א.

אמונה ובטחון

Well-known member
ראיתי בשו"ת יגל לבי סי כא כמדומני
שהקשה מדוע מרן זיע"א התיר לחתוך גביעי לבן בשבת [חזו"ע ח"ה בהערות עמ עה, וכן בהליכו"ע ח"ד עמ רנד כמדומני]
ואילו לענין חיתוך נייר טואלט החמיר [כמבואר ביבי"ע ח"ח סי קח].

הלא שניהם עשויים על מנת להפרידם וכן שניהם עשויים על מנת לזורקם לאחר השימוש. ונשאר שם בצ"ע.

אשמח לשמוע יישובים למי שיש.
 
ראיתי בשו"ת יגל לבי סי כא כמדומני
שהקשה מדוע מרן זיע"א התיר לחתוך גביעי לבן בשבת [חזו"ע ח"ה בהערות עמ עה, וכן בהליכו"ע ח"ד עמ רנד כמדומני]
ואילו לענין חיתוך נייר טואלט החמיר [כמבואר ביבי"ע ח"ח סי קח].

הלא שניהם עשויים על מנת להפרידם וכן שניהם עשויים על מנת לזורקם לאחר השימוש. ונשאר שם בצ"ע.

אשמח לשמוע יישובים למי שיש.


אני סתם מעלה סברא שנראית לי , אולי צריך לומר שגביע לבן אין שום עניין בלהפריד וזה לא נותן לי משהו
אבל נייר טואלט בלי להפריד אי אפשר להשתמש,וזה גוף השימוש להפריד את הנייר
בגביע לבן זה עניין של נוחות,אפשר לאכול גם כשמחובר,ובכל מקרה אין לי עניין בגוף גביע הלבן אלא בלבן עצמו ,ולא קשור לגביע
 
המקורות שציין הרב זיע"א זה הגרש"ז אויערבאך בשמירת שבת כהלכתה עיין במקורות.
מצורף....
 

קבצים מצורפים

אני סתם מעלה סברא שנראית לי , אולי צריך לומר שגביע לבן אין שום עניין בלהפריד וזה לא נותן לי משהו
אבל נייר טואלט בלי להפריד אי אפשר להשתמש,וזה גוף השימוש להפריד את הנייר
בגביע לבן זה עניין של נוחות,אפשר לאכול גם כשמחובר,ובכל מקרה אין לי עניין בגוף גביע הלבן אלא בלבן עצמו ,ולא קשור לגביע
אמת.
ולענ"ד אחהמ"ר קושיא מעיקרא ליתא, שבאמת לעניין מלאכת מחתך אין איסור בשניהם, ובכך הם אכן דומים. אך כל מה שאסר הרב ע"ה הוא מדין קורע כיון שיש כאן תיקון (וכדאיתא בשו"ע בסימן שמ') משא"כ בגביע אין שום תיקון כיון שהוא כלי מושלם שראוי לשימוש גם כך, וחיבור הגביעים הוא רק מחמת הנוחות שישא כמה מהם בבת אחת ולא בתפזורת.
 
חזור
חלק עליון