• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

קבוקים ושניצל

במכתב שקיבלתי בסוף חודש אייר שאני מניח שהוא אחרי הקובץ שכתר העלה לזכות הרבים
כתב שחילוק בין גלידה עם עוגיות שמברך מזונות שניכר הטעם לבין ציפוי שהוא טפל משמע גם שיותר מצדד להורות שהכל
 
בקובץ ב''י כתב שב''ה עוד יכריע בזה?
שם הוא הביא תשובה [ככה"נ מתוך ילקו"י ברכות החדש המוכן, שעדיין לא הודפס] בדבר וכתב לברך שבכל, ומי שבא לשאול מה מברכים, יש להורות לברך שהכל. והמברכים מזונות לא טעו.
ותשובה זו נשלחה ונדפסה בכמה מקומות, וגם אלי נשלחה תשובה זו.
 
בילקו"י ברכות כרך ב' עמ' תשצ"ד כתב: "אמנם בשניצל הציפוי הוא דק ואינו עשוי למאכל בפני עצמו, וכל אכילתו היא רק בשילוב העוף, אבל בנ"ד (קבוקים. ב.ל.) המעטה הוא טעים וערב לחיך, ויש בנ"א אף שאוהבים את המעטה יותר מהבוטן עצמו, בגלל טעמו המשובח, ויש שאף משאירים את הבוטנים ואוכלים רק את החיפוי דבר שלא מצוי בציפוי הדק של השניצל, ולכן א"א לומר שיתבטל לבוטן".
 
חזור
חלק עליון