בר"ה היה מקום שהיה בו רק ס"ת אחד (שגללו אותו לפרשת פינחס), ושאלו מתי יש להם לומר את הקדיש? אחר השלמת חמשת העולים שזו חובת היום, כלומר קודם המפטיר, או אחר המפטיר שאז מסיימים עם הספר תורה.
ביחו"ד ח"א סי ע"ו וביבי"א ח"ד סי' כ"ב דן לעניין כשמוציאים ג' ספרי תורה אם יש לומר אחר כל ספר וכו', אך צריך לדעת, הרי לכאו' את הקדיש אומרים אחר השלמת כל העולים ואחר שנשלמה הקריאה בס"ת, ולכן אם בספר הראשון עלו ז' עולים אז קיימים ב' התנאים הנ"ל ולכן אומרים קדיש, אך אם לא עלו ז' עולים שזו חובת היום, לא אומרים קדיש אחר הס"ת הראשון אלא רק אחר השני (והשלישי) שאז גם נשלמו העולים בחובת היום וגם מסיימים עם הס"ת, אך יש לדון מה יהיה אם התבטל התנאי השני, כלומר שאמנם סיימו את חובת היום שהם חמישה עולים, אך עדיין לא סיימו עם הס"ת מכיון שיש מפטיר, האם לומר קדיש אחר השלמת חמשת העולים או אחר גמר הקריאה בספר תורה?
ביחו"ד ח"א סי ע"ו וביבי"א ח"ד סי' כ"ב דן לעניין כשמוציאים ג' ספרי תורה אם יש לומר אחר כל ספר וכו', אך צריך לדעת, הרי לכאו' את הקדיש אומרים אחר השלמת כל העולים ואחר שנשלמה הקריאה בס"ת, ולכן אם בספר הראשון עלו ז' עולים אז קיימים ב' התנאים הנ"ל ולכן אומרים קדיש, אך אם לא עלו ז' עולים שזו חובת היום, לא אומרים קדיש אחר הס"ת הראשון אלא רק אחר השני (והשלישי) שאז גם נשלמו העולים בחובת היום וגם מסיימים עם הס"ת, אך יש לדון מה יהיה אם התבטל התנאי השני, כלומר שאמנם סיימו את חובת היום שהם חמישה עולים, אך עדיין לא סיימו עם הס"ת מכיון שיש מפטיר, האם לומר קדיש אחר השלמת חמשת העולים או אחר גמר הקריאה בספר תורה?