• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

קידוש בליל וביום שבת ללא לחם

האם מותר לקדש בליל וביום שבת ללא לחם בשעת הקידוש, אלא מיד לאחריו יאכל את הלחם.[כלומר אין בעיה של קידוש במקום סעודה]
 
ב"ה
שלום וברכה,
אם השאלה היא, שעד שיגיע הלחם יהיה הסיח הדעת, א"כ הקידוש יועיל רק למקדש, וגם זה במדה שהוא שותה רביעית מהיין,
אבל אם הלחם יגיע לאחר הקידוש בסמיכות, בלא הסיח הדעת, אין בזה שום בעיה הלכתית, אלא שראוי שיהיה מונח כבר בשעת הקידוש כשהוא מכוסה במפה.

בברכה רבה
 
תודה רבה, ויישר כח גדול! ראוי הכוונה משום חשש להיסח הדעת או הלכתית ממש?
 
ב"ה
כך מבואר בש"ע, ושהפת יהיה מכוסה מכמה טעמים כנודע.
ונראה שיש בזה גם מפני המעמד של הקידוש עצמו, שיהיה גם במקום סעודה, וגם כשהסעודה לפניו ממש,
וצ"ע עוד בפוסקים אם יש בזה טעמים נוספים.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון