כתב המשנה ברורה:
לא יקדש על הפת - כדי לחוש לדעת ר"ת שסובר דאין מקדשין על הפת כלל [מ"א]. ודע דאפילו להרא"ש ויתר הפוסקים דנקטינן כוותייהו דמותר לקדש על הפת ג"כ מודו דבמקום שיש יין בעיר אין מקדשין על הפת דעיקר מצוה הוא על היין אך דלדידהו אם הפת חביב לו יותר מיין אז מותר לקדש על הפת אפילו יש לו יין וכן פסק בדה"ח ואפשר שע"ז סומכין העולם להקל בזה:
לדעת הרא"ש ודעימיה, מה הדין אם מיץ ענבים חביב עליו יותר, אך היין לא, האם יעדיף את המיץ ענבים או את הפת ??
[לא שאלתי למנהגנו על פי הקבלה להקדים תמיד את היין גם אם הוא לא חביב עליו]
תודה
לא יקדש על הפת - כדי לחוש לדעת ר"ת שסובר דאין מקדשין על הפת כלל [מ"א]. ודע דאפילו להרא"ש ויתר הפוסקים דנקטינן כוותייהו דמותר לקדש על הפת ג"כ מודו דבמקום שיש יין בעיר אין מקדשין על הפת דעיקר מצוה הוא על היין אך דלדידהו אם הפת חביב לו יותר מיין אז מותר לקדש על הפת אפילו יש לו יין וכן פסק בדה"ח ואפשר שע"ז סומכין העולם להקל בזה:
לדעת הרא"ש ודעימיה, מה הדין אם מיץ ענבים חביב עליו יותר, אך היין לא, האם יעדיף את המיץ ענבים או את הפת ??
[לא שאלתי למנהגנו על פי הקבלה להקדים תמיד את היין גם אם הוא לא חביב עליו]
תודה