כשעניתי כן הוא ענה שאני לא צריך. הוא היה משלב כל טוב בשיעורים הללו, אפילו כשאתה חושב שהוא מדבר הלכה, הוא היה מכניס השקפה טהורה ואת דרך ישרותו של מרן)
לך דומיה- תהילה. היה אומר חכם בנימין שליט"א שהדומיה- תהילה, כי כל המוסיף גורע.
אבל אני הייתי כשנה וחצי בכיתה אצל רבנו, ולא קרב זה אל זה לפע"ד, במחילה מכת"ר של חכם יצחק שיח' ואתה תחזה...
אגב אורחא קמ"ל, ראיתי רעיון יפה, שראוי להיאמר על חברינו וידידינו מישיבתינו הק', והוא דבר שמצאתי בו סימוכין לדברי רבנו שליט"א שהיה מתבטא כעין זה תדי'ר, ואשרי המדבר על אוזן שומע'ת בקרב חכמים תלי'ן, וזת"ד בקצירת האומ'ר,
בספר יואל [פ"ב פס' כה] וְשִׁלַּמְתִּי לָכֶם אֶת הַשָּׁנִים אֲשֶׁר אָכַל הָאַרְבֶּה וכו', והיה מבאר הגאון רבי דניאל מובשוביץ הי"ד מתלמידי הסבא מקלם [הוב"ד בספר תלמידי הסבא מקלם ח"ב] שאף אצל בעלי תשובה מאהבה הדבר ניכר, כי לא זו בלבד שזדונות נהפכות להם לזכויות, אלא שהקב"ה ישלים להם את השנים שחיסרו ע"י ס"ד מעל הטבע, כי בזמן קצר יוכלו להעפיל לדרגות גבוהות בידע עמקות עיון חשק והתמדה, מה שלאחרים שגדלו בסביבה תורנית לקח יותר שנים של עמל, והוא כעין דברי רבנו יונה בשע"ת "כי יעזור ה' לשבים כאשר אין יד
טבעם משגת", ר"ל ע"ד הטבע, ודו"ק. עכת"ד הגאון הרב מובשוביץ'. וצרף להאמור לעיל והיה המשכ'ן לאח'ד.
ואגב אוסיף עוד פרפרת נחמדה, כתוב עין לא ראתה אלוקים זולתך יעשה למחכה לו, ושמעתי מאחורי הפרגו'ד בשם מהרח"ו, כי עין לא ראתה וכו' זולתך, פירוש כי העמל בתורה יהיה לו ס"ד לראות 'מתחת לדף' ר"ל בעמקות מה שאחרים הביטו אף הם 'ולא ראו', ודו"ק כי נפלא.