שלום לכולם. רציתי לשאול, ראיתי במסכת סוכה דף מו,א שרבא עצמו פסק כרבנן אבל נהג במעשה כשיטת רבי
כמו כן מהרח"ו פסק לעשות בתפילין שין על היד ואז לרדת לאמה אבל היה מעביר הרצועה על התפילין של יד ומיד מוריד את הרצועה לאמה.
מה ההסבר בזה שחכם פוסק X ועושה Y? מבטל דעתו למנהג הרבים/לדעת רוב הפוסקים?
כמו כן במקרה של סוכה שם בדף מו, הגמרא אומרת שזה מחלוקת רבי וחכמים ואבייי פוסק כרבי(ורבא עושה כרבי בפועל) - אין את הדין של יחיד ורבים הלכה כרבים?
כמו כן מהרח"ו פסק לעשות בתפילין שין על היד ואז לרדת לאמה אבל היה מעביר הרצועה על התפילין של יד ומיד מוריד את הרצועה לאמה.
מה ההסבר בזה שחכם פוסק X ועושה Y? מבטל דעתו למנהג הרבים/לדעת רוב הפוסקים?
כמו כן במקרה של סוכה שם בדף מו, הגמרא אומרת שזה מחלוקת רבי וחכמים ואבייי פוסק כרבי(ורבא עושה כרבי בפועל) - אין את הדין של יחיד ורבים הלכה כרבים?