אברהם אוחיון
Active member
אם זה נובע מהרגשה נכונה של נושא בעול עם חבירו זה מבורך.יש בזה איסור???
אבל לצערינו יש רבים שזה נובע מרגשי נחיתות שאם בעלי לא מתגייס לפחות נעזור לחיילים, וזה אסון גדול וכפי שכתב הגי"א ווינטרוב כפי שהביאו לעיל.
אם זה נובע מהרגשה נכונה של נושא בעול עם חבירו זה מבורך.יש בזה איסור???
אל תמשיך!!!נמשיך אח"כ.
אם זה בעיה רפואית קטנה לרופא, אבל אם מדובר בניתוח מסובך וכד', אז כל יר"ש אחרי שמתייעץ עם הרופאים (ובד"כ בכלל עם נטולי השכלה רפואית כפירר ופישר המשתמטים...) פונה לאחד מגדולי הדור שיורהו את המעשה אשר יעשה.את אותו שאלה נשאל גם ביחס להשגת תוצרת חקלאית,
או ביחס לטיפול בבעיה רפואית,
למי צריך לגשת?
לרופא או לאברך מתמיד גדול?
לחקלאי או לגדול הדור?
דמגוגיה זולה ומרתיחה!!יש בלבול גדול בכל ההשקפה של כמה כותבים כאן.
אפתח בכמה שאלות, שהתשובה עליהם היא הבסיס של כל הענין.
אם מגיע ערבי עם סכין בידו וצועק מה שצועק, מאחורי מי נתחבא?
מאחורי בחור ישיבה או מאחורי חייל עם תבור?
האם רק מי שבדרגת בטחון נמוכה ירצה לעמוד מאחורי החייל
או שגם זה שחדור באמונה מוחלטת יענה את אותה תשובה?
את אותו שאלה נשאל גם ביחס להשגת תוצרת חקלאית,
או ביחס לטיפול בבעיה רפואית,
למי צריך לגשת?
לרופא או לאברך מתמיד גדול?
לחקלאי או לגדול הדור?
יש אזעקה, נמשיך אח"כ.
אל תגזים.. לא כולם..כול גדו"י כולם כולל חסידים
שטויות..כאילו אתה לא מביע את דעתך..אם כבר גדולי ישראל אז דעת מרן באמת היה שמי שלא לומד תורה שיתגייס, וישנם מקומות בצבא שהוקמו לחרדים..בכל זאת עיקר דברינו שאין קושיא מההרתמות לעזור לבין רפיון, לא קשיא הא בחרדים סתם הא בבני תורה, ותוכל לחסוך את ההערה המתנשאת שלך "דעתך לא מעניינת" "לא מצפה שתבין" וכל מיני הערות סוגריים עוקצניות מבלי להכיר אותי..דעתך אינה מענינית כלל.
דעתם של גדולי התורה היא המענינת.
ולגופם של דברים . אין שום אפשרות לאדם שתו"מ להתגייס גם מבחינה תכנית שהצבא אינו מנוהל עפ"י כללי התורה כלומר האם להסתכן ומתי ושאר הדברים אינו מנוהל עפ"י ההלכה ולכך אין לאדם שתו"מ לקבל פקודות שמסכנות את עצמו מפי אדם שאינו מורה הוראה יר"ש הבקי בהלכות פיקו"נ ושאר ההלכות.
וגם מבחינה רעיונית.[לא מצפה שתבין] הצבא אינו רק עיניין תכני של שמירה מפני הסכנה אלא רעיוני עם השקפות ברורות וכפי שהתבטאו ראשי צבאם שהוא כור ההיתוך הציוני, הוא מייצג את הרעיון הכפרני של כוחי ועוצם ידי, והוא חוד החנית של הדת הציונית להפוך את היהדות לככל העמים בית ישראל עם סמלי יהדות טקסיים בלבד.
ואסור לאדם להשתייך לממסד שכולו מרידה בהי"ת [בדיוק כפי שלא יכול להתגייס לצבא האפיפיור גם אם שומרת על המדינה ודי למבין בלבד.]
וקצרתי ביותר במקום שיש צורך להאריך [אין אפשרות במספר מילים להעביר תורה שלמה למי שלא חונך מילדותו על ברכי ההשקפה התורתית וד"ב]
הוצאת שם רע חמורה ביותר!!אז דעת מרן באמת היה שמי שלא לומד תורה שיתגייס,
טוב שעצרתנעצור לרגע.
הוצאת שם רע חמורה ביותר!!
נקווה שחלילה דברך לא ישתמעו בקרב הנחשלים שבמחנה..
לגופם של דברים דעת גדו"י שלא נלחמים עבור בחור עובד , אבל חלילה וחס! מעולם לא הורו להתגייס בפועל[ובפרט שכיום גם במסגרות הנקראים 'חרדים' המצב קשה מבחינה רוחני, אך די בטעמים הברורים שכתבתי לעיל וד"ב]
חייב לציין שהרי''א ווינטרוב הוא היה די קיצוני בענינים אלו ואין הכרח שכל גדו''י היו איתו.אל תגזים.. לא כולם..
לא ידוע על גדולי ישראל הליטאיים שתמכו בזה [עיין במכתבו של הגרי"א ווינטרוב שיצא בחריפות כנגד]
לא ברור מה באת לרבות אצל החסידים יש רבים מהחסידים ציונים כמעט לגמרי..
[ושוב אין התנגדות לעזור לכל יהודי שנמצא במיצר ובפרט במצב של סכנה, אבל צריך זהירות רבה שלא יהא נובע מרגש של נחיתות וסגידה לחייל כאילו הוא המגן והמושיע ואנחנו שלא זכינו לפחות נעזור להם..]
ברוך שובך, התגעגעתי!!!בתור בעל תשובה מעט יותר מ-10 שנים, לעולם לא אגיע לתובנות שהגיעו בפוסט הראשון.
הנה רש״י על הפרשה השבוע (נח) כותב על דור הפלגה כי ה׳ לא מחה אותם, אף שעוונם היה גדול יותר מדור המבול, כי היו מאוחדים. ומה הבעיה באחדות ואהבה לזולת בין עם ישראל?
אני מסכים כי לא צריך להסחף ולהשקיע זמן בזה יותר מדי. אבל לענ״ד מי שלא מתפלל על החיילים, לכל הפחות, שיחזרו בשלום, כנראה לוקה בחוסר אהבת ישראל.
יש לך את החלק הראשון?מאמר חשוב מבעל בעצתך תנחני.
כמדומה שכבר העליתי לפנ"ז, בכל אופן מצורף בקובץ אחד יחד עם עוד מאמר.יש לך את החלק הראשון?