ישראל היהודי
Member
לא הבנתי הוא היה בקרב מול המחבלים ימ"ש?מדובר בהלום קרב, הסיפור מפורסם, גם הלך לישיבות של המזרחי, אדם מסכן, אפשר להבין.
לא מבין איך חייל שראה את הזוועות ישאר שפוי.
לא הבנתי הוא היה בקרב מול המחבלים ימ"ש?מדובר בהלום קרב, הסיפור מפורסם, גם הלך לישיבות של המזרחי, אדם מסכן, אפשר להבין.
לא מבין איך חייל שראה את הזוועות ישאר שפוי.
כן, וחברים שלו נרצחו לו מול העינים ומתו בידיים שלו. זוועה.לא הבנתי הוא היה בקרב מול המחבלים ימ"ש?
לא הבנתי תסביראין (נכון לשנתיים האחרונות) אף אחד בשם יוגב.
דבריך הם תרתי דסתרי, אתה מצד אחד כותב ש"אנחנו" לא מעריכים תורה ולן שולחים חבילות לחיילים, ומצד שני אתה כותב שרואים שזה לא טהור כי מי ששולח זה "סלבים" למיניהם.חבר שלח לי כך:
אחי החרדים--מה קרה לכם??
קוראים לי יוגב אני בעל תשובה רק 10 שנים כיום זכיתי לחיות כאברך בישיבת נתיבות עולם בב"ב בראשות מו"ר הרב ברוק שליט"א
בעולם הקודם שלי הייתי טייס קרב בכיר!
בעולם השני שלי תמיד הסתכלנו על החרדים בהערכה רבה על הדבקות שלהם במטרה,
והאמונה בצדקת הדרך של הערך של לימוד התורה.
ביממה האחרונה קורא פה משהו בהיקפים מטורפים של כל מיני חמ"לים למיניהם שקמים כל כמה דקות ל'סייע לחיילים בחזית'..
אכתוב את זה בעדינות,
חברי מהעבר פשוט לא מבינים מה קרה לכם
תמיד אתם מסבירים שכל ההצלחה של הצבא זה רק בזכות לימוד התורה.
והעולם קיים בזכותכם---
אז מה קרה פתאום שאתם 'מתגייסים' לקרב ושולחים אוכל/שוקלדים/גרביים לחיילים...
באמת נראה לכם שלצבא אין אפשרות לקנות מביסקוטי כמות של עוגות רק במחיר של טיל אחד של כיפת ברזל??
אלא מה--
יש פה משהו הרבה יותר עמוק ובעייתי שעובר על הציבור שלנו
איבדנו את האמונה התמימה בלימוד התורה --שהוא הוא כיפת הברזל האמיתית על המדינה כולה!!!!
פשוט איבדנו את זה
ואיך זה קרה
פשוט נכנסו לעולם של ריאליטי--
כל חסד מתעדים בסטטוס ובכל המדיות הפסולות...
ומה לעשות שהאמא מרחוב רב אסי 8 ששלחה היום יום ב' אח"צ 4 ילדים לחזית האמיתית של לימוד התורה בישיבה על חשבון בין-הזמנים שכ"כ חיכו לו,פחות מצטלם
וכנראה יקבל פחות לייקים...
אחרי זה אל תתפלאו שחוק הגיוס לא יצליח לעבור בשום אופן
ולמה--
כי הם מריחים רפיון אצלנו בכל המושג של ההערכה ללימוד תורה--ובן ישיבה!!!
אז למה שיוותרו על מחאת קפלן ודומיהם..
ושימו לב לעוד נקודה שרבני בישיבה הדריכו אותי בתור בעל תשובה צעיר--
איך תדע האם היוזמה היא באה ממקום טהור וקדוש או שמא לא.
תסתכל מי בתוך הדבר הזה
וגם פה מי שנמצא זה אנשים סלב למיניהם בתוך המגזר
שכל חייהם מתנצלים על עצם קיומנו כחרדים...
ותמיד מדגדג להם למה באמת את שרוליק שלי לא שלחתי לצבא...
משום מה פה בשכונה שלי אף אברך מכוייל פוניבז' לא שלח משהו לחיילים
כן כי הוא באמת דואג להם
גם בתוך בין הזמנים--הולך ללמוד עוד כמה שעות בבית המדרש השכונתי,אשתו אומרת תהילים
וחנהלה' הבת קיבלה על עצמה קבלה בצניעות...
כי הם מאמינים במה שהם עושים
ומבינים שרק בזה הם מחזיקים את העולם
ואת יוגב הטייס משכונת בבלי....
בטח תרימו גבה
למה עכשיו לכתב כזה מכתב
אנחנו במלחמה!!!
והתשובה כמו שביבי מרגיש עכשיו בטוח על ההגה 'לטחון את עזה' כי במלחמה לא צריך להסביר לעולם מה אני עושה
גם אנחנו ועתיד ילדינו במלחמה--
והסימן ,
אם עמית סגל מצייץ הערב
'איזה קידוש השם, נשים מת"א אוספות עכשיו אוכל מנשים חרדיות בב"ב למען החיילים..'
הוא בחור פיקח ובטח לא משועמם בימים כאלה,
הם פשוט מחכים לנו בפינה -
כשיעבור זעם ויגיע חוק הגיוס --
הם יגידו לנו הרי גם אתם מבינים שברגע האמת חייבים את צה"ל,
אז למה אתם לא חלק מזה...'
ומה נענה להם??
הוא מדבר על דבר אחר לגמרי.מחבר הספר הלא הוא הג"ר ישראל אליהו ויינטרוב זצוק"ל ...
לא יוגב (?) שחזר בתשובה ולא אף אחד אחר !!!
זה שיש במרשתת כל מיני סוגדים לחילוניות זה כל השנה, ומה זה נוגע אלינו בני התורה? ואיך זה מצדיק את דברי הכותב כלפי בני התורה?אני רוצה לחזור בי!!
בהתחלה ממש התנגדתי לדברי פותח האשכול, אבל עכשיו קראתי כתבה שממש סוגדת לאיזה חייל כאילו היה ע''ז, והיה בא לי להקיא מרוב הכוחי ועוצם ידי ונראה שחדר למחנה יותר מדי דעות החופשים ולכן אני חוזר בי ומצדיק את פותח האשכול.
להלן הכתבה עם הע''ז:
למישהו יש משהו נגד בחילה?גיבור ישראל: יואב שלי ברח מהמסיבה לקיבוץ, הציל יהודים וחיסל מחבלים
סיפור גבורה מדהים מתפרסם ברשת, על לוחם צה"ל בשם יואב שלי, שברח מהמסיבה לקיבוץ הקרוב, שם נתקל במחבלים, חיסל, יחד עם חבריו, רבים מהם - והצליח להציל חיי יהודים רבים עד שהגיעו לוחמי צה"ל לקיבוץ שנכבש על ידי חמאסwww.jdn.co.il
מה זה קשור?קראתי חלק מהתגובות חלק בעד המאמר הראשון וחלק נגד
ואני שואל את הרבנים שכתבו באשכול הזה האם כולכם שאומרים שאתם יושבים ומגינים על החילים בשדה הקרב התחזקתם בלימוד התורה בגלל זה חזרתם לכוללים יותר מוקדם היה איזה כמה שעות של תענית דיבור לצורך המלחמה שיהיו פחות הרוגים שנוכל ללמוד ללא הפרעה של הגויים
אז לפני שעונים או שכותבים משהו כדאי קודם כל לקשוט עצמך ואח"כ להגיב אם בכלל
לפעמים גם ת"ח גדולים מפרשים דברים בצורה חרדתית, או למדנית כלפי מחשבות האנשיםמחבר הספר הלא הוא הג"ר ישראל אליהו ויינטרוב זצוק"ל
כמו שלא צריך להיות שף דגול כדי לזהות מנה גרועה ולא טעימה.קראתי חלק מהתגובות חלק בעד המאמר הראשון וחלק נגד
ואני שואל את הרבנים שכתבו באשכול הזה האם כולכם שאומרים שאתם יושבים ומגינים על החילים בשדה הקרב התחזקתם בלימוד התורה בגלל זה חזרתם לכוללים יותר מוקדם היה איזה כמה שעות של תענית דיבור לצורך המלחמה שיהיו פחות הרוגים שנוכל ללמוד ללא הפרעה של הגויים
אז לפני שעונים או שכותבים משהו כדאי קודם כל לקשוט עצמך ואח"כ להגיב אם בכלל
אתה צודק שזוהי ארוסייע' סוגיא,לפעמים גם ת"ח גדולים מפרשים דברים בצורה חרדתית, או למדנית כלפי מחשבות האנשים
אני מתכוון לומר, שלא בודאי שבחורי הישיבה והאברכים רואים שלימוד תורה או תפילה להצלחת חיילים כאל פעולה הגורמת לנחיתות וכד'. יכול מאוד להיות שהם הבינו שיש מצב מסוכן וחיי אדם תלויים מנגד, ולכן צריך להרבות עוד ועוד זכויות ולהתפלל לאבינו שבשמים שיצליח דרכם.
וחוץ מזה דבריו נראים סותרים לדברי המדרש במדבר רבה (פרשה כב סימן ב) אלף למטה- י"ב אלף משמרים את כליהם. וי"ב אלף לתפלה. ע"כ. וכן הוא בתנחומא (מטות אות ד').
הרי שמשה רבינו הביא מספר מדויק של אנשים שיתפללו בעד הלוחמים
אכן, אין צורך לדעת שמות, אבל להתפלל כנגד החיילים כבר משה רבינו חידש, ולא שמכרו לנו דבר חדש ביום שני או חמישי, חדשים לבקרים.
וכך כתב הנצי"ב בהעמק דבר (דברים פרק לג פסוק יח) –
שמח זבולן בצאתך ויששכר באהליך. לעולם זאת על ישראל, בשעה שיוצאים למלחמה מייחדים אנשים לתורה ולתפלה, כל היום שיוצאים עם הלוחמים לאהלי השדה, וכדאיתא ברבה ר"פ מטות שבמלחמת מדין לקחו י"ב אלף לתפלה, ושם שננו חרב לשונם בקול תורה, וכדאיתא במגילה במלחמת העי מיד וילן יהושע וגו', ואמר ר"י מלמד שלן בעומקה של הלכה, והיינו משום שצוה הקדוש ברוך הוא אז לשום אורב, היינו עצה למלחמה, על כן לן בגבורת מלחמתה של תורה. וזהו ברכת משה, שמח זבולון בצאתך למלחמה, ויששכר באהליך. באהלי המחנה שעל שדה המלחמה עסוק בתורה ותפלה, דיששכר בעצמו לא היה בעלי מלחמה עד בא דוד כמש"כ בברכת יעקב לבניו, אבל הלכו עם זבולון לתורה ולתפלה. עכ"ל. הנצי"ב הרחיב עוד בספר דבר העמק (רק שלא יכולתי להעלות מפני תקלה באתר)
אמנם צודק הרב וינטרוב שיש לחדד שלומדי התורה הם אלו המגינים על הארץ, לוחמי המלחמה הם רק עושים השתדלות, ואין צורך להשתתף עמם ולהרגיש איזו שייכות לחיילים
אבל ללמוד ולהתפלל לזכות החיילים גם לפי מספר מדוייק זהו רצון ה' ואף רב לא ישנה זאת!
היום ראש הישיבה שליט"א חזר בו,הדבר היה בהיכל ישיבת "קול יעקב" אתמול בשעה 10 בבוקר,
ולאחר שאחד הרבנים (לא ראש הישיבה) רצה להוציא אותו, הרים עליו הלה את רובהו...
בערב, ראש הישיבה מסר דברים חמורים,
דאותו אחד הוא כסיל,
והאריך בעניין שבני הישיבות הם המגנים על העולם ולא הצבא.
עוד הוסיף רה"י, כי הוא מתעתד להגיש תלונה במשטרה ע"מ שיענישו את אותו כסיל,
וכן אמר כי יוציא מכתב גינוי למעשה הנבזה הלזה.
ידועה דעתו של הרב ווינטרובאמת לאמיתה,
וזעק על כך מרן המקובל הגאון הגדול רבי ישראל אליהו וינטרוב זיע"א מבני ברק, בשנת תשס"ט, והאריך על כך, וגם בענין 'אלף למטה' שכל בחור מאמץ חייל.
והסביר היטב את הענין, ע"פ הפסוק שנאמר בפרשת שלח - 'וכן היינו בעיניהם', שעל ידי ההרגשה שהמרגלים חשו שהם כחגבים בעיני הענקים, טבעו בנפשם הרגשה של פחיתות, ופחד וכד', ועל ידי שמבינים כי התורה - היא ורק היא שמרה - ותמשיך לשמור, ומתאמצים בלימודה, זה ורק זה יגן עלינו.
כמובן שצריך להתפלל עליהם כי הם אחים שלנו ונמצאים הרבה במצב של פיקוח נפש, אבל את שלנו צריך לעשות ביתר שאת וביתר עוז.
לפעמים העזרה והסיוע, מורידים מאיתנו את העול ממה שצריך באמת לעשות - להתאמץ יותר בלימוד התורה הק', זה יותר קשה מלעשות ציציות לחיילים.
כמובן שזה לא סותר, וכל עזרה הדדית חשובה, אבל לא זה העיקר, זה הטפל ממש, ההגנה היא אך ורק התורה.
ואגב, גם הם מודים בזה אחרי המפלה שנחלו, שראו שכל מה שיעשו ועשו, לא הועיל כלום, ברגע שהקב"ה החליט אחרת, וגם עכשיו הם בחוסר אונים, ולא ברור מה בדיוק הם יעשו למרות כל האמירות שלהם... ובהכרח שמה שהגן עלינו עד היום זה רק התורה הק'.
מצו"ב קונטרס מלחמה לה' מהגאון הנ"ל זיע"א, עם השקפה ודעת תורה ברורה, שנמסרו בזמני מלחמות שונים בעם ישראל.
לא ידוע שהיה בעד זה, אדרבה תצטט מקור, יש ספר שלם דרכי החיזוק לא נראה לי שכתוב שם, וגם אנוכי הצעיר למדתי בישיבתו המעטירה ולא שמעתי בזה, ר היתה לו דעה בענין האם להחשיבם כהרוגי לוד, ולא ברור, האם דעתו היתה באמת כך לגמרי, והאם כל יהודי שנרצח בגלל שהוא יהודי נחשב כהרוגי לוד, או שמא רק חיילים שבאים להגן, ולא יצא לי ברור דעתו בזה. אבל לגבי אלף למטה, לא שמענוידועה דעתו של הרב ווינטרוב
אבל מאידך הגרי''ג אדלשטיין היתה בעד הענין של אלף למטה
וכמדומני שרוב חכמי הספרדים יותר קרובים למדת הגריג''א.
גם אני הצעיר למדתי בישיבתולא ידוע שהיה בעד זה, אדרבה תצטט מקור, יש ספר שלם דרכי החיזוק לא נראה לי שכתוב שם, וגם אנוכי הצעיר למדתי בישיבתו המעטירה ולא שמעתי בזה, ר היתה לו דעה בענין האם להחשיבם כהרוגי לוד, ולא ברור, האם דעתו היתה באמת כך לגמרי, והאם כל יהודי שנרצח בגלל שהוא יהודי נחשב כהרוגי לוד, או שמא רק חיילים שבאים להגן, ולא יצא לי ברור דעתו בזה. אבל לגבי אלף למטה, לא שמענו
לדעתי זה גיבוב מוחלט.ואלו שכותבים שזה גיבוב של חוסר הבנה
ולדעתי מה"ט אין טעם לשלוח מיני מתיקה לבחורים יותר מכל יום ושעה שלומדים.עכשיו התקשר אלי מישהו ואמר לי שהוא רוצה איש קשר מישיבה פלונית כדי לארגן שם עוגות ושתיה מתוקה וכדו' למען בחורי הישיבות
דעתך אינה מענינית כלל.חרדים אדרבא אם מתגייסים, במסגרת תואמת, הרי זה מבורך..