• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ר' שמעון שקאפ

אין כאן קושיה כלל
כוונתו רק לומר שספרי הגר"ש שקאפ הם ספרים למדניים, ובשביל לדעת איך ללמוד צריך ללמוד בספרים למדניים
ואה"נ אם לומד בספרים למדניים אחרים, כמו קצוה"ח, נתה"מ, ביה"ל, חידושי הגר"ח, הגרי"ז, ברכת שמואל, תורת חסד מלובלין, וכו' בודאי שידע איך ללמוד
רק שהביא דוגמא לספר למדני כמו ספרי רבי שמעון שבאמת הם ספרים למדניים ביותר...
 
כמעט כל הספרים שהזכרת לא הכירם לא הם ולא סגנון לימודם רב רבנן ר' עזרא עטייה ולמעלה בקודש.
ואיפה החזו"א הידוע שגדלו עליו בכל הישיבות הספרדיות האוטנתיות שמיום שעזבו לימוד המהרש"א איבדו את העיון כולו?. וכל דקדק מתחיל יודע ששיטת עיונו שיטת הפשט שונה בתכלית משיטת הלמדנות.
והגאון ר' אברהם סאלים אמר פעם ששינו את סגנון הלימוד מהנהוג בפורת יוסף כי היה קשה לבחורים לימוד זה שצריך טורח רב והצמדות למילים וחיפשו מה שישובב הנפש.
ואכמ"ל
 
גם אני בתחילה תליתי זה בכמה תירוצים אבל זה נאמר כבר לפחות 5 פעמים בכמה מקרים שונים. ולא הבנתי הדברים כנ"ל
 
אין כאן קושיה כלל
כוונתו רק לומר שספרי הגר"ש שקאפ הם ספרים למדניים, ובשביל לדעת איך ללמוד צריך ללמוד בספרים למדניים
ואה"נ אם לומד בספרים למדניים אחרים, כמו קצוה"ח, נתה"מ, ביה"ל, חידושי הגר"ח, הגרי"ז, ברכת שמואל, תורת חסד מלובלין, וכו' בודאי שידע איך ללמוד
רק שהביא דוגמא לספר למדני כמו ספרי רבי שמעון שבאמת הם ספרים למדניים ביותר...
גם מלבד זה נא תראה בכתבה והראיון המצ"ב ותראה בעיניך שכוונת הראש"ל שליט"א שהרב לא עסק בשיטת הלמדנות ואדרבה ראייתך עזר כנגדך שגם שם הביא את ר' שמעון שקופ כדוגמא לעצם השיטה, והבן.
 
ציטוט משם:
"מאבינו למדנו את השיטה הספרדית של פסיקה בהירה
ובקיאות מקיפה בכל ספרי השו "ת, ואילו מהישיבות
הליטאיות שבהם למדתי הבאתי את המטען הלמדני של
הבנה והעמקה.
 
שמי שלא למד ר' שמעון שקופ לא יודע ללמוד נכון,
לא ראיתי את המשפט הזה ושכתבת בכותרת,
לא הייתי מעלה את זה לולא הרגשתי זלזול ברבותינו אשר העמידו חמה בקומתם
אתה עדין צעיר להבין את דברי מרן.
מאבינו למדנו את השיטה הספרדית של פסיקה בהירה
ובקיאות מקיפה בכל ספרי השו "ת, ואילו מהישיבות
הליטאיות שבהם למדתי הבאתי את המטען הלמדני של
הבנה והעמקה.
מה הבעיה???
 
נראה כוונתו שמי שלא לומד גמרא בעיון (לא משנה באיזה שיטה) לא יודע ללמוד
ואי אפשר 'לקפוץ' ישר ללימוד הלכה
וכמו שאומר הרבה פעמים, שמי שלא יודע ללמוד תוספות כמו שצריך לא ידע ללמוד מגן אברהם כמו שצריך .........

וכן שבישיבות צריך ללמוד מה שלומדים בישיבה וללמוד הלכה רק בלילה או בשבת
ואח"כ בכולל ללמוד הלכה.
 
נראה כוונתו שמי שלא לומד גמרא בעיון (לא משנה באיזה שיטה) לא יודע ללמוד
ואי אפשר 'לקפוץ' ישר ללימוד הלכה
וכמו שאומר הרבה פעמים, שמי שלא יודע ללמוד תוספות כמו שצריך לא ידע ללמוד מגן אברהם כמו שצריך .........

וכן שבישיבות צריך ללמוד מה שלומדים בישיבה וללמוד הלכה רק בלילה או בשבת
ואח"כ בכולל ללמוד הלכה.
זה לא מה שאמור. הראש"ל דיבר מפורש על שיטת למדנות והזכיר שיטת בריסק ור"ש שקופ
לא ראיתי את המשפט הזה ושכתבת בכותרת,

אתה עדין צעיר להבין את דברי מרן.

מה הבעיה???
תשובות מקוריות מאוד...
 
גם בנושא החברותא וגם בנושא הלומדס',
זה לא שכל אחד לא יכול לגדול בתורה בלי זה וזה, היו גדולים ועצומים בלי הנ"ל, ומכללם החזו"א וחכמי פורת יוסף.
אבל יש כאלה שאולי זה היה עוזר להם...
ודו"ק כי קיצרתי מאוד.
[אגב, הציטוט שבכותרת לא היה מעולם]
 
נערך לאחרונה:
אין לי את זה לפני. זה נאמר הרבה פעמים לכל מי ששומע וקורא.
מי שיש לו העלונים במחשב יוכל להוציא את זה בקלות.
 
אין לי איך. בקושי אני יודע להשתמש במחשב. אני חדש כאן והמליצו לי להעלות את השאלה כאן. כל מי שמכיר את השיעורים שמע את זה כמה פעמים אין מה להיתמם
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון